  • 1. Data: 2007-01-27 16:32:41
    Temat: Czy złamę prawo... ?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich ! Mam następujące pytanie... Posiadam jednosobową firmę,
    siedziba mieści się w mieszkaniu. Posiadam 2 komputery, jeden na firmę, drugi
    prywatny. Kupiłem do komputera firmowego na fakture oprogramowanie antywirusowe.
    Licencja obejmuje 2 komputery. Czy złamę prawo jeżeli zainstaluje ten program
    też na swoim prywatnym lapie? Teoretycznie licencja jest na 2 kompy, ale jeden z
    nich jest prywatny, z kolei ja sam jestem firmą... Jak to jest? :)

    Maciej C

  • 2. Data: 2007-01-27 17:00:33
    Temat: Re: Czy złamę prawo... ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maciek C napisał:

> [...]
    > Teoretycznie licencja jest na 2 kompy, ale jeden z nich jest prywatny, z
    > kolei ja sam jestem firmą... Jak to jest? :)

    Po pierwsze zapewne nie kupiłeś licencji lecz 2 egzemplarze oprogramowania
    i możesz sobie je zainstalować nawet w kuchence mikrofalowej.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    "Zagrożenie surową karą jest SAMOISTNĄ przesłanką tymczosowego aresztowania, nie
    wymagającą

  • 3. Data: 2007-01-27 17:42:06
    Od: Mirek <m...@o...pl>

    Arek napisał(a):
    > Po pierwsze zapewne nie kupiłeś licencji lecz 2 egzemplarze oprogramowania
    > i możesz sobie je zainstalować nawet w kuchence mikrofalowej.
    > pozdrawiam
    > Arek

    Olera! Taki come back! :)

    wyciągnąłem świadomie, w końcu nie często się zdarza.
    --
    pzdr

  • 4. Data: 2007-01-27 18:55:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po pierwsze zapewne nie kupiłeś licencji lecz 2 egzemplarze oprogramowania
    > i możesz sobie je zainstalować nawet w kuchence mikrofalowej.

    Myślę, ze jemu nie chodzi o prawa autorskie. Bo to oczywiste, że skoro kupił
    dwie licencje, to może na dwóch komputerach to zainstalować. Jemu chodzi o
    ewentualne wywalenie zakupu tego programu z kosztów. Moim zdaniem, jeśli cena
    jednej licencji jest inna niż dwóch, to Urząd Skarbowy może Ci tę różnicę
    wyrzucić z kosztów uzyskania przychodów. O ile wybrany przez Ciebie sposób
    opodatkowania uwzględnia te koszty oczywiście.

  • 5. Data: 2007-01-27 23:00:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mirek" <m...@o...pl> wrote in message

    > Olera! Taki come back! :)
    >

    > wyciągnąłem świadomie, w końcu nie często się zdarza.

    jezus maria, wypuścili go, czy mi sie tylko sni?
    takie grzeczne te posty, że nawet nie zauwazyłem.

  • 6. Data: 2007-01-28 09:11:32
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:epg0fh$676$1@news.onet.pl
    użytkownik *Arek* napisał(a):

    > Po pierwsze zapewne nie kupiłeś licencji lecz 2 egzemplarze
    > oprogramowania i możesz sobie je zainstalować nawet w kuchence
    > mikrofalowej.

    Przecież, pisze że kupił oprogramowanie z licencją na dwa komputery, to
    nie wmawiaj mu tego, że kupił 2 egzemplarze oprogramowania. Czytaj ze
    zrozumieniem.

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2007-01-28 09:59:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Przecież, pisze że kupił oprogramowanie z licencją na dwa komputery, to

    Nie słyszałem żeby M$ sprzedawał licencje JUŻ od 2 stanowisk,
    ale nie jestem na bieżąco i tylko dlatego napisalem w trybie przypuszczającym
    bo prawie jestem pewien, ze kupil dwa egzemplarze a nie zadne licencje.

    > nie wmawiaj mu tego, że kupił 2 egzemplarze oprogramowania. Czytaj ze
    > zrozumieniem.

    Czytam nie tylko ze zrozumieniem, ale i pomyślunkiem.

    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 8. Data: 2007-01-28 11:38:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jezus maria, wypuścili go, czy mi sie tylko sni?
    > takie grzeczne te posty, że nawet nie zauwazyłem.

    Moze laptopa z modemem GSM przemycili mu w papierosach :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-01-28 13:36:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ephs6r$7tf$1@news.onet.pl
    użytkownik *Arek* napisał(a):

    > Nie słyszałem żeby M$ sprzedawał licencje JUŻ od 2 stanowisk,

    Nic ci się pod celą nie poprawiło. Gdzie przeczytałeś, że to
    oprogramowanie M$?

    > ale nie jestem na bieżąco i tylko dlatego napisalem w trybie
    > przypuszczającym

    Tak, tak, wiemy o co chodzi. Nie miałeś choćby laptopa pod celą? Jacy
    niedobrzy klawisze... ;)

    > bo prawie jestem pewien, ze kupil dwa egzemplarze a
    > nie zadne licencje.

    Prawie robi wielką różnicę. Ale pod celą może nie miałeś telewizora i
    mogłeś o tym nie słyszeć.

    > Czytam nie tylko ze zrozumieniem, ale i pomyślunkiem.

    A jednak nie. Ani zrozumienia, ani pomyślunku. Zresztą nic się nie
    zmieniło z czasów "przed celowych"
    BTW, odgrażałeś mi się kiedyś. Nie mogę się doczekać. Coś się zmieniło?
    No i prewencyjny PLONK. Wiesz co to prewencja? (pytanie retoryczne)

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2007-01-28 17:45:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Nic ci się pod celą nie poprawiło. Gdzie przeczytałeś, że to
    > oprogramowanie M$?

    Nigdzie. Walnęło mi się.

> [...]

    > BTW, odgrażałeś mi się kiedyś. Nie mogę się doczekać. Coś się zmieniło?
    > No i prewencyjny PLONK. Wiesz co to prewencja? (pytanie retoryczne)

    Leczysz jakieś frustracje? Coś Ci w życiu nie wyszło?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net