  • 1. Data: 2003-01-21 09:05:53
    Temat: Re: Czy zaskarzona decyzja urzednika obowiazuje?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Dariusz Dabkowski" <d...@y...com>
    To: <p...@n...pl>

    : Czy poki sprawa jest rozpatrywana przez NSA, decyzja o
    : pozwoleniu na urzadzanie dyskotek jest wazna?

    a czy ktoś ją uchylił?

  • 2. Data: 2003-01-21 09:06:52
    Temat: Czy zaskarzona decyzja urzednika obowiazuje?
    Od: d...@y...com (Dariusz Dabkowski)

    Witam
    Sytuacja jest nastepujaca: Po drugiej stronie drogi przy moim domu
    jest parking, a za nim posesja. Obie dzialki naleza do tej samej
    osoby. Na tej posesji na 3 kondygnacji wlasciciel postanowil urzadzic
    dyskoteke. Przy wydawaniu pozwolenia (zmiana decyzji o warunkach
    zabudowy i zagospodarowaniu terenu) o zgode zapytano tylko
    bezposrednich sasiadow. Odwolanie do Samorzadowego Kolegium
    Odwolawczego nic nie dalo i sprawa znalazla sie w NSA. I tu moje
    pytanie: Czy poki sprawa jest rozpatrywana przez NSA, decyzja o
    pozwoleniu na urzadzanie dyskotek jest wazna? Jesli nie, na jakiej
    podstawie mam zarzadac jaj zamkniecia?
    Ewentualnymi dodatkowymi szczegolami sluze na priva.
    Bede wdzieczny za kazda pomoc

    d...@g...art.pl
    "Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go"

  • 3. Data: 2003-01-21 11:17:49
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    > Odwolanie do Samorzadowego Kolegium
    > Odwolawczego nic nie dalo

    Rozumiem,ze organ odwoławczy utrzymał decyzję w mocy (art. 138 par. 1
    pkt. 1 kodeksu postępowania administracyjnego [dalej "kpa"]) lub umorzył
    postępowanie odwoławcze (art. 138 par. 1 pkt. 3 kpa).

    W tej sytuacji decyzja organu I-szej instancji POZOSTAJE w obrocie
    prawnym i nadal korzysta z domniemania prawidłowości (art. 110 kpa).

    > Czy poki sprawa jest rozpatrywana przez NSA, decyzja o
    > pozwoleniu na urzadzanie dyskotek jest wazna?

    Tak, decyzja pozostaje w mocy dopóki NSA nie stwierdzi jej nieważności.

    Ale proszę zwrócić uwagę na art. 40 ustawy o NSA (poniżej) --> możliwość
    wsztrzymania wykonania aktu (w tym wypadku zaskarżonej decyzji)

    Art. 40. 1. Wniesienie skargi do Sądu nie wstrzymuje wykonania aktu lub
    zawieszenia czynności, jednakże Sąd może na wniosek strony lub z urzędu
    wydać postanowienie o wstrzymaniu wykonania tego aktu lub zawieszeniu
    czynności, zwłaszcza jeżeli zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia
    skarżącemu znacznej szkody lub spowodowania trudnych do odwrócenia skutków.
    2. Wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu lub czynności następuje z
    mocy prawa, jeżeli organ, który wydał akt bądź dokonał czynności, nie
    przedstawił Sądowi odpowiedzi na skargę wraz z aktami sprawy w terminie,
    o którym mowa w art. 38 ust. 1.

    Jubei

  • 4. Data: 2003-01-21 12:24:53
    Od: d...@y...com (Dariusz Dabkowski)