  • 1. Data: 2005-09-21 11:56:12
    Temat: Czy wynajmujący ma prawo (help)
    Od: "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl>

    Jeszcze jeden problem

    Czy wynajmujący ma prawo egzekwować odsetki w wysokości 0,5% dziennie za
    zwłokę w zapłacie czynszu. Spożniłem sie 10 dni z zapłata faktury na
    nastepny miesiąc (październik) i naliczono mi od 471 PLN 27 PLN odsetek
    Faktem jest ze w umowie jest zapis iz Wynajmujący ma prawo do pobierania
    odsetek w takiej wysokosci ale co na to przepisy prawa.

    Tomek

  • 2. Data: 2005-09-21 12:22:58
    Temat: Re: Czy wynajmujący ma prawo (help)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@b...wec.lodz.pl> napisal(a):
> [...]
    > Faktem jest ze w umowie jest zapis iz Wynajmujący ma prawo do pobierania
    > odsetek w takiej wysokosci ale co na to przepisy prawa.

    Sam się na to zgodziłeś, odsetki nie są jakieś nieproporcjonalne moim
    zdaniem, więc cóż...
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-09-21 12:25:19
    Od: "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Sam się na to zgodziłeś, odsetki nie są jakieś nieproporcjonalne moim
    > zdaniem, więc cóż...

    Wiem ze sie zgodzilem ale to jest 150% w skali roku!!

    Tom

  • 4. Data: 2005-09-21 12:47:53
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:dgrjid$d6g$1@news.onet.pl...

    > Wiem ze sie zgodzilem ale to jest 150% w skali roku!!

    Przeprowadź się tam gdzie mają niższe odsetki albo wcale nie trzeba płacić
    czynszu. Niech inni frajerzy płacą;)

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-09-21 12:47:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:dgrjid$d6g$1@news.onet.pl...

    > Wiem ze sie zgodzilem ale to jest 150% w skali roku!!

    Wtedy, gdy sie godziles nie wiedziales?
    Poza tym raczej 180%

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-09-21 13:08:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Samotnik napisał(a):
    > Sam się na to zgodziłeś, odsetki nie są jakieś nieproporcjonalne moim
    > zdaniem, więc cóż...

    czy ja wiem...
    zależy kim są strony umowy i co jest wynajmowane

    KG

  • 7. Data: 2005-09-21 13:40:40
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:dgrhr2$8m8$1@news.onet.pl...
    > Jeszcze jeden problem
    >
    > Czy wynajmujący ma prawo egzekwować odsetki w wysokości 0,5% dziennie za
    (ciach )

    Poszukaj klauzule niedozwolone , nie pamietam czy tam nie bylo zapisow o
    maksymalnej kwocie odsetek . Niestety nie wiem czy KC reguluje kwestie
    odsetek przy umowach cywilnych .

    J.

  • 8. Data: 2005-09-21 16:19:31
    Od: "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl>

    fotomania napisał(a):
> [...]
    >

    > Poszukaj klauzule niedozwolone , nie pamietam czy tam nie bylo zapisow o
    > maksymalnej kwocie odsetek . Niestety nie wiem czy KC reguluje kwestie

    Dzieki

    Znalazlem w UOKiK - caly rejestr klauzul niedozwolonych - Mam pkt
    zaczepienia :D

    Pzdr

    Tom

  • 9. Data: 2005-09-21 16:25:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomek W.E.C. napisał(a):
    > Znalazlem w UOKiK - caly rejestr klauzul niedozwolonych - Mam pkt
    > zaczepienia :D

    Masz jeden problem - z tego co piszesz wynika że nie jesteś konsumentem,
    a klauzule i rejestr dotyczą konsumentów.

    KG

  • 10. Data: 2005-09-21 16:26:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@b...wec.lodz.pl> napisal(a):

    > Znalazlem w UOKiK - caly rejestr klauzul niedozwolonych - Mam pkt
    > zaczepienia :D

    Nie wiem, czy sąd uzna odsetki karne 150% rocznie za przesadzone, biorąc
    pod uwagę kontekst charakteru umowy, którą najprawdopodobniej możesz
    rozwiązać z krótkim terminem wypowiedzenia (bez kary umownej za fakt
    wypowiedzenia), minimalizując swoje koszta. Co innego, gdyby nie można
    było łatwo wypowiedzieć umowy, a horrendalne odsetki byłyby naliczane.
    --
    Samotnik