  • 1. Data: 2004-01-23 11:12:24
    Temat: Czy w takim przypadku istnieje przedawnienie??
    Od: "Irek" <i...@i...net.pl>

    Przypuśćmy ze wyłudziłem kredyt z banku na kwotę powiedzmy 50 tyś zł no
    pewnym czasie odbyła się sprawa w sądzie gdzie dostałem nakaz oddania tych
    pieniędzy i teraz moje pytanie czy ten nakaz ciąży na mnie do końca mojego
    życia czy może istnieje powiedzmy po 5 latach przedawnienie z powodu
    nieściągalności

    Pozdrawiam

    Irek

  • 2. Data: 2004-01-23 11:40:32
    Temat: Re: Czy w takim przypadku istnieje przedawnienie??
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > pieniędzy i teraz moje pytanie czy ten nakaz ciąży na mnie do końca mojego
    > życia czy może istnieje powiedzmy po 5 latach przedawnienie z powodu

    10 lat od daty uprawomocnienia się wyroku
    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-01-23 12:25:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 10 lat od daty uprawomocnienia się wyroku

    Oczywiście masz rację. Dodam tylko, że jeśli ten nakaz zwrotu będzie w
    sądzie karnym, to nierzadko jednym z warunków zawieszenia wykonania kary
    pozbawienia wolności jest właśnie naprawa szkody.

  • 4. Data: 2004-01-23 13:37:15

    Ale w przypadku podjęcia jakiej kolwiek czynności przed organem powołanym do
    egzekwowania roszczen danego rodzaju (komornik) bieg terminu przedawnienia
    przerywa się (art. 123 kc). Po każdym przerwaniu biegu terminu przedawnienia
    biegnie on na nowo (art. 124 kc). przywołuję z pamięci, ale tak to brzmi. W
    praktyce - jesteś obciążony nakazem do końca życia jeśli się ktoś uprze
    (bank) i będzie przynajmniej raz na 10 lat przypominał sobie o Tobie u
    komornika.