eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]

  • 41. Data: 2019-10-23 11:36:32
    Temat: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A Francja ekstradytuje?

    -----

  • 42. Data: 2019-10-23 11:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n8SrF.303365$d...@f...ams1...
    On 2019-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]

    I dopisuja "ch wam w d" :-)

    Ale to przeciez czlonek PiS pokazywal jak falszowac glosy - wystarczy
    sobie krzyzyk na palcu dlugopisem namalowac :-)

    Ciekawa sprawa - frekwencja w wiezieniach - ponizej 60%.
    Przeciez chyba nie moga narzekac, ze wstac im sie nie chce ...

    Pare lat temu we wrocku byl ciekawy przypadek - pewien posel pis
    wszedl, ale w swojej macierzystej komisji zyskal ... 2 glosy.
    A glosowal on i zona.
    W innych obwodach mial przyzwoity wynik, i mandat dostal, wiec nie
    bylo co robic afery ... ale mimo wszystko ciekawe.

    Komisja cos pomylila ... czy sasiedzi go dobrze znaja ? :-)

    >Też mi się tak mocno wydaje. A to nie idzie nic w kierunku
    >komputeryzacji?

    Nic a nic - karty trzeba jednak starannie obejrzec.

    Komputeryzacja dopiero dalej, i to juz mocna - komisja protokol tworzy
    na komputerze, podpisuje elektronicznie ...

    J.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-10-23 11:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Będzie lepszy, ale weź poprawkę, że my nie mamy takich elit. Co
    >gorsza
    >pula osobnicza potencjalnie mogąca do takich elit pretendować się
    >kurczy
    >i nie wiem czy jeszcze ktoś sie ostał. Nikt normalny, kto mógby takie
    >elity tworzyć do polityki się raczej nie pcha, bo kto lubi się taplać
    >gównie i to bez żadnych perspektyw, że mógłby coś dla kraju osiągnąć.

    O, po pewnym czasie czlowiek dochodzi do wniosku, ze jak znow maja
    rzadzic te miernoty, to lepiej samemu sie zglosic :-)

    Tyle tylko, ze bez odpowiedniej promocji nikt na niego nie zaglosuje.
    Kukizowi sie udalo.
    Petru sie udalo, Palikotowi sie udalo - ale oni mieli jakies
    polityczne doswiadczenie i poparcie ...

    J.

  • 44. Data: 2019-10-23 11:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 22.10.2019 o 13:24, J.F. pisze:
> [...]
    r-health

    >i palić...

    Ba, kiedys trafilem na taki humor: jest rok 2100, a moze nawet 2050, i
    w tym morzu komputerow tworzy sie moda na ksiazki.
    Mlodziez czyta coraz wiecej a elity i pedagodzy ... trąbią na alarm.

    -ksiazki nie rozwijaja myslenia tak jak gry komputerowe,
    -nie wyrabiaja koordynacji oko-reka,
    -pochlaniaja czas, ktory mozna lepiej wykorzystac,
    -powoduja wyobcowanie czytelnikow, ktorzy nie utrzymuja kontaktow
    interpesonalnych, tak jak doom czy facebook

    Anegdota ? Czy aby na pewno ?

    https://www.bruceongames.com/2007/08/17/computer-gam
    es-are-better-than-books/

    J.

  • 45. Data: 2019-10-23 12:12:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-10-21, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    >Swoją drogą, tego się nie filmuje? Tj. od momentu odpieczetowywania
    >urny
    >do podpisania protokołów? Ja wiem, że liczne przypadki psucia sie
    >monitoringu wywarły gdzieniegdzie spustoszenie, ale taki monitoring
    >byłby jednak dodatkowym srodkiem kontroli pokus.

    Mialo sie filmowac od poczatku ustawienia urny, i kazdy mial moc
    obejrzec,
    ale sprawa utknela na mozliwosciach łączy PKW.
    To sa jednak dziesiatki tysiace obwodow.

    Ale czy sie nie filmuje i nie nagrywa ... nie wiem, byc moze.
    Znow jest kwestia kosztow.

    PiS wprowadzil pare poprawek:
    -urny sa przezroczyste i widac rano, ze puste,
    -komisja ktora pilnowala w czasie wyborow idzie do domu, a liczy nowa,
    niby swieza i nie zmeczona.

    No i na dwoje babka wrozyla - lepiej to, czy gorzej ...

    Czlonkow do komisji zglaszaja partie, ktore braly udzial w poprzednich
    wyborach. PiS bral, PSL bral, a Koalicja Obywatelska nie brala.
    Ale moga wystawic "męża zaufania", i wystawili.

    J.

  • 46. Data: 2019-10-23 12:22:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    t-wyborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okreg
    ach/q1csb0r

    >Sądzisz że jełopozycja to takie pierdoły które podobnej argumentacji
    >nie
    >wyciągną w sądzie (po wcześniejszych sprawdzeniu w protokołach)?

    Mieli czas do polnocy.
    Kto ich tam wie - sprawe ogloszono wczesniej, czasu bylo sporo (pare
    godzin),
    zlozylbym taki wniosek, chocby po to, zeby miec dowod rownego
    traktowania.

    No i PiS byl w komisjach, a KO nie bylo ..

> [...]
    >100 było trochę ponad dwa razy więcej niż różnica głosów.
    >Głosów nieważnych przez brak krzyżyka było jeszcze więcej.

    O ile drugi krzyzyk mogl ktos dopisac, to raczej nikt nie wymazal.
    Chyba ze .. teraz moze byc dluga dyskusja, czy ta kreska to krzyzyk,
    czy skrzyzowanie linii jest w kwadracie, czy poza ...

    >Podejrzenie ma jakiś sens przy działaniu "pojedynczych" członków
    >komisji.

    >Jak się komuś chce "pobawić excelem":
    >https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/dane_w_arkus
    zach

    I chcesz sprawdzic poprawnosc sumowania w PKW,
    czy statystycznie przebadac sprawe krzyzykow ?

    Ale to nie musi byc sprawa czysto statystyczna, jak sie np okaze, ze w
    danym okregu
    "ja nie mam na kogo glosowac - zlodziejow trzech" :-)

    J.

  • 47. Data: 2019-10-23 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

> [...]
    > mógby takie elity tworzyć do polityki się raczej nie pcha, bo kto
    > lubi się taplać w gównie i to bez żadnych perspektyw, że mógłby coś

    A poza tym ciezko zdobyc popularnosc jezeli ludzie czuja ze jest tak
    bardzo inny ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 48. Data: 2019-10-23 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale dlaczego mialby dac jednemu ugrupowaniu ?
    > I komu i jak mialoby to przeszkadzac ?

    Kurwa, JF, naprawde nie znasz sprawy?
    Dało PSLowi bo był na pierwszej stronie.
    Dlaczego komus miałoby przeszkadzac to ze wynik wyborów nie
    odzwierciedlał preferencji wyborców... To juz pytanie natury
    religijnej...

    > Ale przeszkadzalo, i teraz ksiazeczek juz nie ma ...

    Daj spokój... Nie sadzisz ze to troche za mało?

    > Jesli dostajesz ksiazeczke i w pouczeniu pisze "zaznaczyc X tylko w
    > jednym kwadracie na karcie" ...

    No o tym własnie mowie! Analfabetyzm wtórny!

    > A audiobooki sie licza?

    Ciekawe pytanie.
    Jak sadzisz?
    Niosa ze soba taka sama wartosc jak ksiazki?

    > Zreszta trzeba isc z czasem, postepem i osiagnieciami - ksiazki do
    > kosza :-P
    >
    > I w ogole zakazac
    > https://www.historytoday.com/archive/reading-bad-you
    r-health

    Jak rozumiem ten artykuł bedzie wskazywał ze czytanie jest niezdrowe?
    Jezeli tak to nie chciałbym wpedzac sie w jakas chorobe - mozesz strescic
    w trzech słowach? ;-PPPP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 49. Data: 2019-10-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W sumie czemu? Akurat w rosji scenariusz gdzie ktoś dorzuca
    > właściwych głosów (nawet nie fizucznie do urny, tylko po wyjęciu)
    > nie jest taki nieprawdopodobny, żeby się z tego powodu po ziemi
    > turlać ze śmiechu.
    >
    > Inna sprawa, że w zasadzie tam realnie nie trzeba, ale to
    > profesjonaliści co by nie mówić. Mają zabezpieczenia na wielu
    > poziomach:(

    Ja sie turlam po ziemi z powodu manipulacji jakiej koelga sie dopuscił
    sugerujac ze dowodem (głownym? jedynym?) była korelacja wysokiej
    frekwencji i wysokiej popularnosci Putina.
    Znaczy albo udaje albo rzeczywiście o innych przesłankach nie wie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 50. Data: 2019-10-23 14:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Kurwa, JF, naprawde nie znasz sprawy?
    >Dało PSLowi bo był na pierwszej stronie.

    Tylko w dwoch okregach ?
    A wyborca do taki duren, ze nie czuje, ze ksiazeczka ma wiecej stron,
    i chcac zaglosowac na PiS krzyzykuje pod tytulem "PSL"

    >Dlaczego komus miałoby przeszkadzac to ze wynik wyborów nie
    >odzwierciedlał preferencji wyborców... To juz pytanie natury
    >religijnej...

    A kiedy zdecydowano o ksiazce, a kiedy bylo wiadomo, ze PSL ma liste
    nr 1?

    Przy czym tak mi sie wydaje, ze forma broszury byla juz wczesniej w
    jakis innych wyborach.

    >Daj spokój... Nie sadzisz ze to troche za mało?

    Nie rozumiem - jesli byl jakis problem, to go rozwiazano, wiec co sie
    nie podoba ?

    >No o tym własnie mowie! Analfabetyzm wtórny!

    Ale w jakim sensie?
    Ze wyborca nie rozumie, ze cala ksiazeczka to jest "karta", czy ze
    dobrze wie, ze ksiazka sklada sie z kart ?

    Tylko, ze to jest dokladnie cos przeciwnego niz pisales powyzej.
    Sugerowales, ze partia z pierwszej strony ma przewage, bo ludzie dalej
    nie zagladaja,
    a tu sie okazuje ze zagladaja i stawiaja te krzyzyki ... to w koncu o
    co chodzi ?

    >Ciekawe pytanie.
    >Jak sadzisz?
    >Niosa ze soba taka sama wartosc jak ksiazki?

    A jakie wartosci niosa ksiazki ?

    Ba - napisalbym nawet, ze niosa wieksze wartosci :-)

> [...]
    >
    >Jak rozumiem ten artykuł bedzie wskazywał ze czytanie jest niezdrowe?
    >Jezeli tak to nie chciałbym wpedzac sie w jakas chorobe - mozesz

    Analfabetyzm wtorny Cie dopadl ? :-P

    J.