eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]

  • 31. Data: 2019-10-23 06:35:07
    Temat: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 22:33, A. Filip pisze:

    > Po tym jak trybunalik konstytucyjnawy dał czas Sejmowi na dostosowanie
    > konstytucyjki do Umowy Międzynarodowej z UE nic mnie już bardzo nie zdziwi.

    Po tym jak sąd uzasadnił, że pisia ustawa ma wyższą wagę niż dyrektywa
    rady, bo jest prawem szczególnym, a ponadto dyrektywa nie jest
    obowiązująca bo jest ustawa będącą jej implementacja, a która w
    kluczowym punkcie jest z dyrektywą sprzeczna, to już nic mnie nie
    zdziwi. Sormułowanie, że co do zasady powódka ma rację, ale ochrona jej
    praw nie jest absolutna to już tylko mało znaczący dodatek...

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2019-10-23 06:48:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Swoją drogą, tego się nie filmuje? Tj. od momentu odpieczetowywania urny
    > do podpisania protokołów? Ja wiem, że liczne przypadki psucia sie
    > monitoringu wywarły gdzieniegdzie spustoszenie, ale taki monitoring
    > byłby jednak dodatkowym srodkiem kontroli pokus.

    Trafna uwaga. Sądzę, że nie ma ani woli ani kasy (w końcu musiałbyś te
    kilkanaście tysięcy zestawów kupić, zamontować potem składować,
    serwisować, w następnych wyoborach okazałoby się rzeczywiście, że połowa
    nie działa).

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2019-10-23 06:52:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czemu myślisz, że ktoś fałszował? Nie przychodzi Tobie do głowy, że
    > niektórzy z rozmysłem oddają głos nieważny, jeśli uważają, że żaden z
    > kandydatów się nie nadaje?

    W mojej komisji jest w drugą stronę - zawsze było 1-2% głosów
    nieważnych, a tu 1806 wydanych - 1806 ważnych... Niby może się zdarzyć,
    ale wygląda zupełnie niewiarygodnie (tym bardziej ze wokoło takiej
    anomalii nie zauważono).

    Prawdę mówiąc zawsze mam wrażenie, że jakby te głosy przeliczyć jeszcze
    raz, to wynik by wyszedł inny - nie z powodu machinacji a po prostu
    "zmęczenia materiału" w komisji.

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2019-10-23 06:58:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 12:59, Budzik pisze:

    > ROTFL

    W sumie czemu? Akurat w rosji scenariusz gdzie ktoś dorzuca właściwych
    głosów (nawet nie fizucznie do urny, tylko po wyjęciu) nie jest taki
    nieprawdopodobny, żeby się z tego powodu po ziemi turlać ze śmiechu.

    Inna sprawa, że w zasadzie tam realnie nie trzeba, ale to
    profesjonaliści co by nie mówić. Mają zabezpieczenia na wielu poziomach:(

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2019-10-23 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > W Rosji też z pewnością nie fałszują nigdzie wyborów? :-)

    Fałszuja ale nie to co podałes było głownym dowodem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 36. Data: 2019-10-23 07:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 12:59, Budzik pisze:

    > Przykładowo jakies 95% wykłada sie na pytaniu: na wojewode z jakiej
    > partii głosowałes w ostatnich wyborach samorzadowych :)))
    >
    > Ja proponuje inne pytanie - jaka ksiazke ostatnio czytałes?! ;-P

    To nie jest dobra droga - a kto będzie układał pytania?

    Co do tego jak działa system gdzie głos idioty jest warty tyle co
    profesora to już wiemy.

    Powstaje pytanie czy kraj rządzany przez intelektualne "elity" będzie
    lepszy zarówno z punktu widzenia państwa jak i obywateli. Mam tu poważne
    wątpliwości. Ba jestem pewny, że będzie gorzej - na przykład wyobraź
    sobie bandę inteligentnych ludzi o profilu psychologicznym krysi
    pawłowicz. Z drugiej strony jak mamy doczynienia z idiotami w polityce
    to zasadniczo są nie niegroźni (poza zmarnowanymi szansami) - na
    przykład taki suski - piąta kadencja i niczego spektakularnie nie
    spierdolił, bo nawet tego dobrze nie potrafi.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-10-23 07:14:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 13:24, J.F. pisze:

    > I w ogole zakazac
    > https://www.historytoday.com/archive/reading-bad-you
    r-health

    i palić...

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-10-23 08:08:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Powstaje pytanie czy kraj rządzany przez intelektualne "elity" będzie
    > lepszy zarówno z punktu widzenia państwa jak i obywateli. Mam tu poważne

    Będzie lepszy, ale weź poprawkę, że my nie mamy takich elit. Co gorsza
    pula osobnicza potencjalnie mogąca do takich elit pretendować się kurczy
    i nie wiem czy jeszcze ktoś sie ostał. Nikt normalny, kto mógby takie
    elity tworzyć do polityki się raczej nie pcha, bo kto lubi się taplać w
    gównie i to bez żadnych perspektyw, że mógłby coś dla kraju osiągnąć.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2019-10-23 08:09:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Prawdę mówiąc zawsze mam wrażenie, że jakby te głosy przeliczyć jeszcze
    > raz, to wynik by wyszedł inny - nie z powodu machinacji a po prostu

    Też mi się tak mocno wydaje. A to nie idzie nic w kierunku
    komputeryzacji?

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2019-10-23 09:07:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Też mi się tak mocno wydaje. A to nie idzie nic w kierunku
    > komputeryzacji?

    "Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute" - ten system liczenia głosów
    działa w RP3. Dopóki kiedyś powtórne przeliczenie nie wygeneruje
    znacząco różnych wyników albo koszty opłacania dużych komisji wyborczych
    nie zaczną kłuć po oczach to mało kto (mądrzejszy) się będzie rwał to
    zmieniać.

    Ja jestem za powtórnym przeliczeniem głosów _w okręgu Senat100_
    (różnica 320 głosów na ponad 100_000) także ze względu na
    przeprowadzenie "wyrywkowej kontroli jakości" liczenia głosów.
    AFAIR PiS zgłosił w sumie sześć wniosków o powtórne przeliczenie,
    co do pozostałej piątki nie mam silnej opinii. AFAIR komisarz wyborczy z
    tego okręgu sugerował by przeliczyć powtórnie tylko głosy nieważne przez
    dwa krzyżyki (700-800) zgodnie z duchem protestu PiS.

    Jestem także za tym by *w kolejnych* wyborach losować tak z 10-20
    komisji wyborczych do powtórnego przeliczenia w ramach kontroli jakości
    na losowych próbkach. IMHO Wysoka jakość bez kontroli jakości jest
    praktycznie niemożliwa a już co najmniej "nie zmierzona" wiec HGW jaka
    jest naprawdę.

    --
    A. Filip