  • Date: Wed, 07 Jun 2006 03:37:56 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??

    witek wrote:

    > Teoretycznie też nie stanowi, bo w ustawie jest zwrot "...w uzasanionych
    > przypadkach ma prawo odmówić..."

    To nie był uzasadniony przypadek.

    > Za jakiś czas w praktyce po prostu nigdzie takich zdjęć nie zrobisz,albo
    > co bardziej prawdopodobne fotograf nie bedzie dawał nośników
    > elektronicznych.

    Znaczy się użytkownicy cyfrówek, żeby uzyskać odbitki będą musieli
    dostarczyć zaświadczenie, że dane zdjęcia robili... Ale od kogo? Jeśli
    zdjęcia są rodzinne i zeznaje rodzina - to przecież może być zmowa, a w
    rzeczywistości był jakiś fotograf, którego teraz te łobuzy z tantiemów
    okradają...

    [ciach]
    > To że dostałeś do ręki nośnik cyforwy, nie oznacza, że możesz wykonywać
    > z niego kopie. Na to musisz mieć zgodę, a nie nie mieć sprzeciwu.

    Zgoda jest domniemana.

    > Analogicznie z zapisem cyfrowym. Nie widzę różnicy.
    > A to, że daje się łatwo powielać nie jest argumentem.

    To, że teoretycznie istnieje możliwość łamania jakiegoś prawa, nie daje
    podstaw do szykan. Od rozstrzygania o prawie są sądy, a nie laboludki.

    Zresztą ty jak idziesz ulicą, to teoretycznie możesz się naraz na jakąś
    kobietę rzucić i zgwałcić (narzędzie masz). To może nakazać, żeby
    kobiety ubierać w worki od stóp do głów, żeby pożądania nie budziły?

    > To samo możesz powiedzieć, co do zdjecia papierowego.
    > Skoro fotograf mi go dał to mogę robić z nim co chcę, łącznie z
    > powielaniem. A to prawdą nie jest.

    Jeśli łamię jakieś prawo - udowodnij to.

    Absurdem jest, żebym musiał np. zdobywać umowę na własne zdjęcie sprzed
    20 lat od fotografa, którego zakład lata temu gdzieś przenieśli.

    Może detektywa mam wynajmować?

    > Dlaczego tego samego myślenia nie chcesz zastosować do egzemplarza
    > elektronicznego.

    [ciach]

    No dobra - chesz takie myślenie stosować?

    No to teraz pokaż mi umowę, na podstawie której wolno ci cytować tutaj
    moje wypowiedzi.

    Gdzie ja ci na to pozwoliłem?

    PS: a ZAiKS powinien latać po mieście i kasować ludzi za gwizdanie lub
    nucenie popularnych melodii.