  • 1. Data: 2007-03-27 09:01:54
    Temat: Czy urlop na Żadanie może być udzielony w sobotę?
    Od: a...@o...pl

    Mam pytanie bo pracuje w trybie 12 na 24 godziny i mam szychty zarówno
    w soboty i niedziele w ramach dni pracy. Czy wobec tego jesli mi
    przypada dniowka w sobote moge w ten dzien wziasc urlop na zadanie?
    Jesli nie to czy moge w jakis inny sposob procz chorobowego wymusic na
    pracodawcy zeby ten dzien mialem wolny?

  • 2. Data: 2007-03-27 09:03:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 mar o godzinie 11:01, na pl.soc.prawo, a...@o...pl napisał(a):

    > Mam pytanie bo pracuje w trybie 12 na 24 godziny i mam szychty zarówno
    > w soboty i niedziele w ramach dni pracy. Czy wobec tego jesli mi
    > przypada dniowka w sobote moge w ten dzien wziasc urlop na zadanie?

    Tak - to Twój normalany dzień pracy.

    > Jesli nie to czy moge w jakis inny sposob procz chorobowego wymusic na
    > pracodawcy zeby ten dzien mialem wolny?

    ZLA to jest wymuszenie?
    I dlaczego chcesz "wymuszać"? Wymuszenie to ..... przestępstwo :P

    --
    Herbi
    27-03-2007 11:03:43

  • 3. Data: 2007-03-27 09:12:24
    Od: a...@o...pl

    On 27 Mar, 11:03, Herbi <z...@o...pl> wrote:

    > Tak - to Twój normalany dzień pracy.

    > ZLA to jest wymuszenie?
    > I dlaczego chcesz "wymuszać"? Wymuszenie to ..... przestępstwo :P

> [...]

    Nie chcem niczego wymuszac chce sie dogadac bo potrzebuje w ten dzien
    wolne i jesli nie bede mogl go dostac to czym mam prawo w ten dzien
    wziasc urlop na zadanie bo takie prawo daje mi kodeks pracy, tylko czy
    ten dzien moze byc wziety w sobote?

  • 4. Data: 2007-03-27 09:19:12
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > wolne i jesli nie bede mogl go dostac to czym mam prawo w ten dzien
    > wziasc urlop na zadanie bo takie prawo daje mi kodeks pracy, tylko czy

    A czym ten dzień się różni od pozostałych w tym kontekście? Dzień jak
    codzień :)

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 5. Data: 2007-03-27 10:37:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 mar o godzinie 11:19, na pl.soc.prawo, "Michał \"Kaczor\"
    Niemczak" napisał(a):

    > A czym ten dzień się różni od pozostałych w tym kontekście? Dzień jak
    > codzień :)

    Ano tym że zwyczajowo, ogólnie jest po prostu dniem wolnym.
    Jednak nie w przypadku postującego - dla niego to jest "normalny dzień
    pracy".

    --
    Herbi
    27-03-2007 12:37:02

  • 6. Data: 2007-03-27 20:05:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1174986114.068465.102610@y80g2000hsf.googlegrou
    ps.com
    a...@o...pl <a...@o...pl> pisze:

> [...]
    > przypada dniowka w sobote moge w ten dzien wziasc urlop na zadanie?
    > Jesli nie to czy moge w jakis inny sposob procz chorobowego wymusic na
    Odpowiadam nie ma mozliwosci wziasc dzien wolny kiedykolwiek nawet na
    zadanie. Zeby ten dzien miales wolny to mozesz wymusic ale potem do wieznia
    mozesz pojechales za to.

    Urlopu nie możesz "wziąść", bo nie ma takiej czynności. Możesz go jednak
    wziąć w trybie art. 167^2 KP, czyli skorzystać z tzw. urlopu na żądanie.
    Sobota nie ma tu nic do rzeczy, urlopu udziela się w dni, które są dla
    pracownika dniami pracy zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy
    (art. 154^2 §1 KP ).

    --
    Jotte