  • 11. Data: 2004-12-29 10:18:45
    Temat: Re: Czy trzeba podpsiywac faktury VAT ?
    Od: "Zdzislaw" <z...@w...pl>

    > Witam
    > Doszly mnie sluchy, ze od 1 maja 2004, klient cos kupujac nie musi
    podpisac
    > faktury VAT, tylko ja po prostu odebrac czysta moze. Czy to prawda ?
    tak

  • 12. Data: 2004-12-29 10:39:25
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:
    > Doszly mnie sluchy, ze od 1 maja 2004, klient cos kupujac nie musi podpisac
    > faktury VAT, tylko ja po prostu odebrac czysta moze. Czy to prawda ?

    Co więcej - Ty też nie musisz podpisywać.

    Natomiast czasem dobrze jest, jak np. klient pokwituje odbiór towaru albo
    Ty pokwitujesz odbiór gotówki. Ale to już kwestia zaufania do klienta
    (chyba że np. KP musisz mieć ze względów księgowych).

    P.

  • 13. Data: 2004-12-29 11:11:48
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Co odbiera? Fakture czy towar?

    no teoretycznie i fakture i towar

    Tomek

  • 14. Data: 2004-12-29 11:14:37
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

    > A musi podac imie i nazwisko do wpisania kto odbiera :
    > 1) jezeli to firma ?

    Musi podać dane niezbędne do faktury: nazwę, adres, nip

    > 2) jezeli to osoba prywatna ?

    Nie musi chcieć faktury. Ale jak chce to musi podać imie nazwisko i adres.
    Jak nie chce faktury to jej nie musisz wystawiać, co oczywiście nie zwalnia
    Cię z obowiązku zaewidencjonowania sprzedaży i odprowadznia należnych
    podatków

    Andrew

  • 15. Data: 2004-12-29 11:16:55
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Jak firma to nazwa i adres, a jak osoba prywatna to imie, nazwisko i
    adres.

    Skad te dane ? Moge gdzie o tym poczytac ?

    Fantom
    ps. Czesc klientow ktorzy chca faktury (w wiekszosci osoby prywatne ale nie
    tylko), nie podaja swojego imienia i nazwiska bo mowia, ze nie ma teraz
    takiego obowiazku. I o to mi dokladnie chodzi. Czy powinna byc wpisana na
    tej fakturze (np w miejsce podpisu) osoba ktora odbiera ta fakture (i przy
    okazji towar)

  • 16. Data: 2004-12-29 11:36:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > no teoretycznie i fakture i towar

    Wiec do wystawienia faktury musi podac nazwe, adres i nip oraz pokwitowac
    odbior towaru, do czego wytycznych jakis nie ma wiec w taki sposob jaki
    zabezpieczy jego oraz kontrachenta interesy.

    j.

  • 17. Data: 2004-12-29 11:38:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    W Internecie... Np http://tinyurl.com/579eu

> [...]
    > tej fakturze (np w miejsce podpisu) osoba ktora odbiera ta fakture (i przy

    Nie lapie o co pytasz :)

    j.

  • 18. Data: 2004-12-29 12:04:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > tej fakturze (np w miejsce podpisu) osoba ktora odbiera ta fakture (i przy

    Musi być podany nabywca - czy to firma, czy osoba prywatna. Jeśli firma typu
    sp. z o.o. czy SA, to nazwiska żadnego nie będzie.

    A to, co dawniej było w miejscu na podpis - imię i nazwisko osoby
    odbierającej fakturę - jest zupełnie niepotrzebne. Jeśli nabywcą jest osoba
    fizyczna (nDG) i ona odbiera tę fakturę, to siłą rzeczy jej nazwisko
    znajdzie się na fakturze. Ale jeśli odbiera ktoś inny, to nie musi
    się przedstawiać.

    Jak jakiś sprzedawca upiera się, że muszą być dane odbierającego, to podaję
    'Lew Rywin'.

    P.

  • 19. Data: 2004-12-29 12:22:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paszczak napisał(a):

    [...]

    > Jak jakiś sprzedawca upiera się, że muszą być dane odbierającego, to podaję
    > 'Lew Rywin'.

    Bardzo glupio robisz.

    j.

  • 20. Data: 2004-12-29 13:14:28
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

    > Musi być podany nabywca - czy to firma, czy osoba prywatna. Jeśli firma
    typu
    > sp. z o.o. czy SA, to nazwiska żadnego nie będzie.

    Nie musi być podpisu, ani nabywcy ani sprzedawcy.
    Wystarcza Imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawiania faktur VAT.