  • 21. Data: 2004-12-29 15:52:14
    Temat: Re: Czy trzeba podpsiywac faktury VAT ?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo Wojciech Reszkowski <a...@i...pl> wrote:

    > Nie musi być podpisu, ani nabywcy ani sprzedawcy.
    > Wystarcza Imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawiania faktur VAT.

    Nie jest potrzebne imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawiania
    faktur VAT!!!

    Urgh.

    P.

  • 22. Data: 2004-12-29 16:12:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paszczak napisał(a):

    > Nie jest potrzebne imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawiania
    > faktur VAT!!!

    Hehehe, nie jest obowiazkowe. A czy potrzebne to zalezy od rodzaju
    dzialalnosci... Po prostu nowe prawo o VAT zostawia to w gesti
    podatnika, zakladajac, ze on mysli. Czytajac ten watek mam wrazenie
    ze kilku z Was tego nie robi... :PPP

    j.

  • 23. Data: 2004-12-29 17:35:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Hehehe, nie jest obowiazkowe. A czy potrzebne to zalezy od rodzaju
    > dzialalnosci...

    A czy przedpiśca uzależniał swoją radę od 'rodzaju działalności'?

    Nie jest wymagane ani imię, ani nazwisko, ani podpis, ani pieczątka.

    A jeśli chcesz, żeby ta sama kartka papieru posłużyła Ci za fakturę, WZ i
    KP, to umieszczaj na niej co chcesz. Tylko to już jest co innego -
    potwierdzenie odbioru sprzętu czy potwierdzenie wpłaty.

    P.

  • 24. Data: 2004-12-29 22:00:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paszczak napisał(a):

    > A czy przedpiśca uzależniał swoją radę od 'rodzaju działalności'?

    A zalezy ktory. Jeden mowil o naglowku a inny o stopce :P

    > Nie jest wymagane ani imię, ani nazwisko, ani podpis, ani pieczątka.

    Oczywiscie - masz 100% racji. Trzeba jednak zauwazyc, ze zakazane tez
    nie sa - z przelknieciem czego niektorzy jak czytam maja problemy :P

    > A jeśli chcesz, żeby ta sama kartka papieru posłużyła Ci za fakturę, WZ i
    > KP, to umieszczaj na niej co chcesz. Tylko to już jest co innego -
    > potwierdzenie odbioru sprzętu czy potwierdzenie wpłaty.

    Owszem. Jednak w powszechnej swiadomosci wszystko to okresla sie mianem
    faktura VAT - i takiego wlasnie czegos dotyczylo pytanie - a przynajmniej
    ja tak je odebralem.

    j.

  • 25. Data: 2005-01-04 02:37:29
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    A jak się ma podawanie imienia, nazwiska i adresu zamieszkania przez osobę
    fizyczną na fakturze z ustawą o ochronie danych osobowych, i czy podanie tych
    danych firmie od ktorej się kupuje coś jest obowiązkowe i co jeśli poda się
    nieprawdziwe dane?

  • 26. Data: 2005-01-04 06:07:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert napisał(a):
    > A jak się ma podawanie imienia, nazwiska i adresu zamieszkania przez osobę
    > fizyczną na fakturze z ustawą o ochronie danych osobowych,

    odbiło komuś

    KG

  • 27. Data: 2005-01-04 10:36:23
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    kam wrote:

    > odbiło komuś

    Tylko komu ?

    Musle ze temu kto nie chce podac danych do faktury..

    Boguslaw

  • 28. Data: 2005-01-04 19:25:56
    Od: Robert<r...@w...pl>

    Kupujesz drobnostke i chcą zaraz fakture, a firmy sobie zbierają dane
    klientów sprzedają między sobą (choć to niezgodne z prawem), a
    potem masz pełną skrzynkę niezamawianych reklam, paczek i jeszcze
    do ciebie dzwonią automaty reklamujące - wiem z doswiadczenia na
    wlasnej skorze, a potem sie ludzie dziwią skąd dzwoniący mają ich
    dane...na powiadomień o ppaczkach, i rzekomej milionowej wygranej
    ktorej warunkiem jest zamowienie czegos, (numer z biura numerow)
    wogole jesli nie jest cos kupowane na firmę, tylko przez osobę
    prywatną, to po co komu dane? sprzedawcy powinny na życzenie
    klienta zamiast faktury wystawić tzw. rachunek uproszczony i już, a nie
    wszędzie tak robią.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 29. Data: 2005-01-04 19:27:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert napisał(a):

    > sprzedawcy powinny na życzenie
    > klienta zamiast faktury wystawić tzw. rachunek uproszczony i już, a nie
    > wszędzie tak robią.

    Z maszyny czasu wypadles?

    j.

  • 30. Data: 2005-01-04 20:18:01
    Od: Robert<r...@w...pl>

    ojej.. nie każdy ma z tym na codzien doczynienia, i dlatego pytam jak
    jest na dzien dzisiejszy bo znam stan z lat 90. i bez jaj z ta maszyną
    czasu

    -> http://usenet.pomocprawna.info