    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba podpsiywac faktury VAT ?
    Date: Wed, 29 Dec 2004 12:04:52 +0000 (UTC)

    In pl.soc.prawo Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:
    > ps. Czesc klientow ktorzy chca faktury (w wiekszosci osoby prywatne ale nie
    > tylko), nie podaja swojego imienia i nazwiska bo mowia, ze nie ma teraz
    > takiego obowiazku. I o to mi dokladnie chodzi. Czy powinna byc wpisana na
    > tej fakturze (np w miejsce podpisu) osoba ktora odbiera ta fakture (i przy
    > okazji towar)

    Musi być podany nabywca - czy to firma, czy osoba prywatna. Jeśli firma typu
    sp. z o.o. czy SA, to nazwiska żadnego nie będzie.

    A to, co dawniej było w miejscu na podpis - imię i nazwisko osoby
    odbierającej fakturę - jest zupełnie niepotrzebne. Jeśli nabywcą jest osoba
    fizyczna (nDG) i ona odbiera tę fakturę, to siłą rzeczy jej nazwisko
    znajdzie się na fakturze. Ale jeśli odbiera ktoś inny, to nie musi
    się przedstawiać.

    Jak jakiś sprzedawca upiera się, że muszą być dane odbierającego, to podaję
    'Lew Rywin'.

    P.