  • 1. Data: 2010-10-05 16:07:04
    Temat: Czy to jest SPAM?
    Od: jam <_niepisz_@_.pl>

    Poniżej zamieszczam e-mail jaki do mnie trafił. E-maile o podobnej treści
    często do mnie trafiają. Teoretycznie ustawodawca zezwala na wysyłanie
    pytań ale czy to co zamieszczam poniżej to faktycznie tylko zapytanie?

    Sekcja Informacji Ekonomicznej
    NETEX-STERLING
    bazy danych: FIRMY W POLSCE, FIRMY EUROPY
    tel/fax (022) 678- ;425-
    www.bazafirm.xh.pl

    Szanowni Państwo,

    Zgodnie z obowiazującym stanem prawnym* zwracamy się z pytaniem czy
    wyrażają Państwo zgodę na otrzymanie od nas pełnej informacji o naszych
    bazach danych "FIRMY POLSKIE" -teraz wersja 2010, tworzonych i
    aktualizowanych od 12 lat, zawierających dane 1.000.000 aktywnych firm i
    instytucji z terenu całej Polski.
    Zarówno wpis do bazy, jak i aktualizacja danych firmy lub instytucji są
    całkowicie bezpłatne i polegają na wypełnieniu ankiety na stronie
    internetowej: www.bazaipeik.ocom.pl (wpis/aktualizacja).
    Dzięki zaistnieniu w naszej bazie możecie Państwo łatwo pozyskać nowych
    partnerów czy klientów ,a także dać się znaleźć innym.
    Baza zawiera podstawowe oraz szczegółowe informacje gospodarcze
    (np.obrót, zatrudnienie,opis działalności, e-mail i inne), jest
    skutecznym narzędziem marketingowym, umożliwia nawiązanie bezpeśrednich
    kontaktów z osobami decyzyjnymi. Z aplikacji, dającej wiele możliwośći
    zastosowania danych do indywidualnych potrzeb (eksport danych do
    dowolnego formatu) ,korespondencji typu "direct mail" itp. korzysta już
    wiele podmiotów gospodarczych ,organizacji, urzędów , handlowców.

    Jeżeli wyrażacie Państwo zgodę na otrzymanie od nas wyczerpujących
    informacji, prosimy wysłać pusty e-mail tu: a...@i...na15.pl lub e-
    mail z tematem "demo" tu: a...@i...na15.pl aby otrzymać wersję DEMO.
    Brak takiej odpowiedzi traktujemy jako odmowę i informacja nie zostanie
    wysłana.
    Jeżeli nie życzycie sobie Państwo otrzymania od nas jakiejkolwiek
    wiadomości w przyszłości prosimy wysłać pusty e-mail tu:
    n...@i...neostrada.pl .
    Przepraszamy niezainteresowanych odbiorców niniejszego zapytania.

    Z Poważaniem
    P. Abramow, Sekcja Baz Danych

    * zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r.) oraz dyrektywą UOKiK:
    " Dopuszczalne jest przesłanie na adres e-mail pytania czy adresat
    zgadza się na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej " -
    materiały z konferencji nt. Bezpieczeństwa w Sieci Internet, Warszawa 14
    marca 2006.

  • 2. Data: 2010-10-05 16:33:22
    Temat: Re: Czy to jest SPAM?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8fif8$bhf$1@news.dialog.net.pl jam <_niepisz_@_.pl>
    pisze:

    > Poniżej zamieszczam e-mail jaki do mnie trafił. E-maile o podobnej treści
    > często do mnie trafiają. Teoretycznie ustawodawca zezwala na wysyłanie
    > pytań ale czy to co zamieszczam poniżej to faktycznie tylko zapytanie?
    A na jakiż to adres mailowy takie posty przychodzą? Bo może na jakiś
    darmowy, gdzie w regulaminie zgodziłeś sie na mailing?
    Zresztą - nie czepiasz się przesadnie? Tak trudno jakiś filtr postawić?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-10-05 17:01:31
    Od: jam <_niepisz_@_.pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2010 18:33:22 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]

    > darmowy, gdzie w regulaminie zgodziłeś sie na mailing? Zresztą - nie
    > czepiasz się przesadnie? Tak trudno jakiś filtr postawić?

    Nie na darmowy, mam wykupiony serwer. Filtr antyspamowy mam wyłączony.
    Zdziwiłbyś się widząc ile ważnych e-maili pada ofiarą filtrów :)
    Nie widzę powodu filtrowania skoro prawo zakazuje spamu.
    Pytanie zresztą dotyczyło treści posta, a nie zabezpieczeń.

  • 4. Data: 2010-10-05 19:21:13
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Nie lepiej skonsultować się na grupie pl.internet.mordplik?

    --
    piecia aka dracorp

  • 5. Data: 2010-10-05 20:52:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8fllb$d9h$1@news.dialog.net.pl jam <_niepisz_@_.pl>
    pisze:

    > Nie na darmowy, mam wykupiony serwer. Filtr antyspamowy mam wyłączony.
    > Zdziwiłbyś się widząc ile ważnych e-maili pada ofiarą filtrów :)
    To zależy od możliwości konfiguracyjnych wybranego programu filtrującego
    oraz rozumu konfiguranta.
    Przykładowo - jeśli spowodujesz automatyczne kasowanie na wejściu postów w
    formacie HTML, to nic ważnego nie padnie ofiarą, bo śmiecia w tym formacie
    nikt ważny nie wysyła. Takie przykłady można mnożyć.

    > Nie widzę powodu filtrowania skoro prawo zakazuje spamu.
    No to zapoznaj się z prawną treścią definicji spamu i nie marudź.
    Post jednorazowy spamem nie jest.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-10-05 20:52:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jotte napisal:
    > Przykładowo - jeśli spowodujesz automatyczne kasowanie na wejściu postów w
    > formacie HTML, to nic ważnego nie padnie ofiarą, bo śmiecia w tym formacie
    > nikt ważny nie wysyła.

    Hm, większość biuletynów technicznych IBM? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-10-06 06:42:25
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Jotte napisał:

> [...]
    > w formacie HTML, to nic ważnego nie padnie ofiarą, bo śmiecia w tym
    > formacie nikt ważny nie wysyła. Takie przykłady można mnożyć.

    Jak najbardziej wysyła.
    U mnie w pracy posty html są wręcz obowiązującą normą, bo inaczej nie
    widać logo firmy.

    > No to zapoznaj się z prawną treścią definicji spamu i nie marudź.
    > Post jednorazowy spamem nie jest.

    Możesz podać podstawę prawną?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 8. Data: 2010-10-06 06:47:49
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 05.10.2010 18:07, jam pisze:
    > Zgodnie z obowiazującym stanem prawnym* zwracamy się z pytaniem czy
    > wyrażają Państwo zgodę na otrzymanie od nas pełnej informacji o naszych

    Tak mi się przypomniało kilka kreatywnych reklam:

    "czy wyrażają Państwo zgodę na otrzymanie drogą mailową poniższej reklamy?

    < i tu była ta reklama o której pisali >"

    oraz druga:

    "Nawiązując do niedoszłej rozmowy telefonicznej przesyłam materiały...."

    :)

  • 9. Data: 2010-10-06 13:59:39
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-05 18:07, jam pisze:
> [...]
    > zgadza się na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej " -
    > materiały z konferencji nt. Bezpieczeństwa w Sieci Internet, Warszawa 14

    tak

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 10. Data: 2010-10-06 14:00:36
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-05 22:52, Jotte pisze:
> [...]
    > formacie nikt ważny nie wysyła. Takie przykłady można mnożyć.

    > No to zapoznaj się z prawną treścią definicji spamu i nie marudź.

    niezamowiona informacja handlowa