    From: "spider" <s...@l...warszawa.pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.gorny-slask,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ten cholerny kraj jest panstwem prawa ?!
    Date: Tue, 11 Jun 2002 12:56:27 +0200

    "Rafał "RnR" Strużyk" wrote:
    > poza tym w tej sprawie mnie osobiscie denerwuje co innego - mentalnosc
    > polskich mediow do gonienia sensacji i "wybielania" - teraz mamy
    > Filipka i Marcinka - biedne ofiary pobicia przez zlych policjantow -

    Trudno, żeby media krzyczały, że im się należało - pił wódkę, zachowywał się
    głośno, nie żyje, więc ma za swoje.

    > "pewnie bylych zomowcow!" (krzyknie babcia pod sklepem) - ale
    > jednoczesnie prawie nikt nie mowi o tym, ze to Ci biedni chlopcy
    > swoimi pijanskimi wrzaskami spowodowali, ze sasiedzi zadzwonili po
    > policje

    Świętowali zdanie egzaminu. Każdemu może się zdarzyć, że przeholuje. Tak
    było w tym wypadku, popili trochę, pewnie zachowywali się za głośno. Powinni
    zostac upomnieni.

    > (do tego potrzeba naprawde wiele!)

    Uwierz mi. Wcale nie potrzeba wiele. Wszystko zależy od sąsiadów - są tacy,
    którym przeszkadza, że ktoś głośniej kaszlnie i już dzwonia po policję.

    > i to Oni zaczeli z
    > policjantami burde

    Pewnie było tak, że policjanci przyjechali, wylegitymowali się, poprosili
    grzecznie o ciszę, a podli studenci rzucili się na nich z koktajlami
    mołotowa?

    > - przedstawia sie ich jak niepelnioletnich chlopcow
    > pobitych na pikniku a prawda jest taka, ze policjanci interweniowali w
    > nocy w jakims blokowisku uciszajac kilku pijanych mezczyzn (studenci
    > to raczej nie chlopcy) a ci ich zaatakowali - coz - nie powinno sie
    > bylo stac to co sie stalo ale na litosc... nic nie jest czarno-biale,
    > wypadki sie zdarzaja a skutki napasci na policjantow nie moga byc
    > zadne - tym wiedziec powinien kazdy - nawet po kilku glebszych.

    Zgadzam się. Pytanie jak to wyglądało w rzeczywistości. Czy oni faktycznie
    zaatakowali policjantów, jak wyglądał rzekomy atak, a może tylko usiłowali
    nie dać się aresztować. Na pewno postąpili źle, ale policja ma obowiązek
    stosować środki przymusu adekwatne do sytuacji. W tym przypadku tego nie
    było, o czym świadczy choćby wyrok sądu. Ślady na ciele brata zmarłego
    również dowodzą, że policjanci nie ograniczyli się do obezwładnienia
    zatrzymanych.

    spider