  • 21. Data: 2006-10-14 19:48:59
    Temat: Re: Czy spółdzielnia może zabronić mi odkręcenia grzejnika w kuchni?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:egrbg1$3vr$1@inews.gazeta.pl...
    > "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote in message
    > zapraszam do mnie.
    > Jak ci się uda odkręcić grzejnik, tak, żeby coś się wylało też dostaniesz
    > 1000 zł.

    Trzymam za słowo - podaj adres. :)

    Piotr

  • 22. Data: 2006-10-14 20:08:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > 2) do grzejnika dochodzą dwie rury, i zazwyczaj na rurze
    > powrotnej żadnego zaworu nie ma (u autora wątku akurat
    > są zawory na obydwu rurach, ale takie rozwiązanie
    > jest rzadko spotykane)

    Rzadko to jest spotykane w budownictwie sprzed 30 lat.

    Na drugiej rurze też się montuje "zawór". W postaci zwykłej przedłużki,
    który przepuszcza wodę tylko w tą jedną właściwą stronę. Odkręcenie
    kaloryfera nie stanowi żadnego problemu.

    > Mam (jak większość) zawór jedynie na zasilaniu, a na powrocie
    > nie. Ty pewnie też tak masz, tylko że nie wiesz ;-)

    Jak stare jest to mieszkanie?

  • 23. Data: 2006-10-14 20:55:54
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > zapraszam do mnie.
    > Jak ci się uda odkręcić grzejnik, tak, żeby coś się wylało też dostaniesz
    > 1000 zł.

    To akurat nie takie trudne, wystarczy przyjść odkręcać z puszką Fanty.
    Jak nie z instalacji, to z puszki się coś zawsze wyleje :)

    -------------------+
    -------------------+

  • 24. Data: 2006-10-14 21:08:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote in message
    >
    > Jak stare jest to mieszkanie?

    Rok budowy 1972 (albo 1973, nie pamiętam dokładnie);
    wymiana rur od CO (ale nie grzejników) ok. 7-8 lat temu.

    Piotr

  • 25. Data: 2006-10-14 21:23:29
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):

    > Na drugiej rurze też się montuje "zawór". W postaci zwykłej przedłużki,
    > który przepuszcza wodę tylko w tą jedną właściwą stronę. Odkręcenie
    > kaloryfera nie stanowi żadnego problemu.

    Ty nawet nie wiesz pod jakim ciśnieniem jest ta goraca woda.
    Chyba, ze masz jeszcze nie nawodnione kaloryfery przed zimą.
    U mnie już grzeją.

    --
    Kaja

  • 26. Data: 2006-10-14 22:43:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> wrote in message
    witek napisał(a):

    > Ty nawet nie wiesz pod jakim ciśnieniem jest ta goraca woda.

    Dokładnie pod zerowym. Wystarczy zawór zakręcić na wlocie.

  • 27. Data: 2006-10-14 22:56:52
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):

    > Dokładnie pod zerowym. Wystarczy zawór zakręcić na wlocie.

    To u mnie w bloku zawory są w piwnicy. Na piony.
    Nawet pogotowie SPEC nic nie zrobi przed spuszczeniem wody (w piwnicy) w
    pionie.

    --
    Kaja

  • 28. Data: 2006-10-15 00:06:58
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> wrote in message
    > Dokładnie pod zerowym. Wystarczy zawór zakręcić na wlocie.

    A na wylocie to niby woda ma jaką temperaturę? :}

    Piotr

  • 29. Data: 2006-10-15 01:01:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    witek napisał(a):

    > To u mnie w bloku zawory są w piwnicy. Na piony.
    > Nawet pogotowie SPEC nic nie zrobi przed spuszczeniem wody (w piwnicy) w
    > pionie.

    U mnie w bloku każdy ma indywidualne odejścia od pionu z zaworem i
    miernikiem (nie podzielnikiem) ciepła i zawory zwrotne na rurach
    odpływowych przy kaloryferze, więc jak masz ochotę to sobie możesz kaloryfer
    postawić na każdej ścianie, dowolnej długosci jak masz na to ochotę.
    Miernik mierzy szybkość przepływu i różnicę temperatur i podaje ci zużycie
    ciepła w GJ, więc i tak zapłacisz i tak.

    To, że ktoś majstrował przy grzejnikach widać tylko i wyłącznie w zbiorniku
    wyrównawczym, bo trochę wody ubędzie i trzeba dolać.

  • 30. Data: 2006-10-15 01:04:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A na wylocie to niby woda ma jaką temperaturę? :}

    :)
    A co ma temperatura do ciśnienia?
    Ale jak chcesz wiedzieć. Temperatura na włoci jest 60 st, bo tak jest
    temperatura w instalacji.
    Na moich kaloryferach zostaje około 6 stopni, a temperatura wody na wylocie
    z mieszkania jest 54 st, ale silnie zalezy od ustawienia kryz na
    kaloryferze. Im wolniejszy przepływ tym niższa temperatura na wylocie.