  • 11. Data: 2005-10-22 16:30:35
    Temat: Re: Czy sad karny moze korzystac z kpa?
    Od: flobber <a...@n...pl>

    On Sat, 22 Oct 2005 10:40:23 +0200, "Leszczak" <s...@g...pl> wrote:

    >Sąd nie jest organem administracji publicznej i _nigdy_ nie kończy sprawy w
    >drodze decyzji administracyjnej. Natomiast powtarzam: Przewodniczący może
    >wydać zarządzenie o przesłaniu ci stosownych dokumentów jeśli o to
    >wniesiesz. Pracuję w Sądzie i nie wyssałem tych twierdzeń z palca.

    W sprawiedliwym panstwie prawnym każdy powinien przestrzegać prawa w
    całości, a nie wybiorczo wg wlasnego widzimi sie, bez względu na to, w
    jakim kodeksie znajduje sie okreslony przepis i bez względu na to, czy
    jest to sędzia czy ofiara poszkodowana, wnioskodawca pozwu. Czy nie
    uwzględnianie przez sąd karny chociażby jednego, ale niewygodnego dla sadu
    a korzystnego dla wnioskodawcy przepisu kpa, nie jest naruszeniem prawa
    polskiego, tym badziej iż sprawa, ktora mnie bulwersuje zakrawa na
    znęcanie sie przez sad ze szczegolnym okruciństwem - chodzi o to, ze
    przewonicząca sądu, pomimo wielu dowodów o życiu wnioskdawcy w skrajnej
    nedzy, domaga sie oplaty za dostarczenia odpisow dokumentow, co traktuję
    tylko i wylacznie jako zlosliwośc sadu i świadome umyślne dzialanie na
    szkodę petenta, a nie zadne prawo.
    W przypadku gdy z powodow zdrowotnych i innych niemozliwy byl udzial w
    rozprawie, ani nie jest mozliwy osobisty wglad do dokumentow, sad powinien
    dokumentacje dotyczaca rozprawy dostarczyc bezplatnie, tym bardziej, ze
    sytuacja finansowa petenta nie pozwala na uiszczanie takich oplat, bez
    uszczerbku dla sytuacji petenta.

  • 12. Data: 2005-10-22 16:40:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    flobber napisał(a):
    > W sprawiedliwym panstwie prawnym każdy powinien przestrzegać prawa w
    > całości, a nie wybiorczo wg wlasnego widzimi sie,

    Każdy powinien przestrzegać prawa, ale tego prawa, które ma
    zastosowanie, a nie wybierać sobie dogodne przepisy z innych dziedzin prawa.

> [...]
    > uwzględnianie przez sąd karny chociażby jednego, ale niewygodnego dla
    > sadu a korzystnego dla wnioskodawcy przepisu kpa, nie jest naruszeniem

    Jeszcze raz - przepis oprócz swojej treści ma jeszcze pewien zakres w
    którym się go stosuje. Może on być określony albo w samym przepisie,
    albo też zakres stosowania może być określony dla całego aktu w którym
    przepis ten jest zawarty. A poza tak określonym przypadkami w których
    stosuje się przepis, nie można go stosować. Tak jest w przypadku kodeksu
    postępowania administracyjnego. Jasno określa on w jakich sytuacjach
    jest stosowany. Nie należy do nich postępowanie sądowe.

    KG

  • 13. Data: 2005-10-22 19:22:37
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszczak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast co do zarządzeń to do ich wydania przez
    > Przewodniczącaego istnieje ogólna kompetencja zawarta w kpk

    Wiec jednak jest jakas podstawa prawna... ;-)

  • 14. Data: 2005-10-22 22:57:54
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    mówiąc dosłowniej: zastosowanie kpa przez Sąd w tej sytuacji byłoby
    złamaniem prawa, a konkretniej art. 1 kpa, i już.

    Jeśli trwa między Tobą a Sądem jakaś głupia przepychanka to może warto
    porozmawiać z Przewodniczącym wydziału, nic innego nie przychodzi mi w tej
    chwili do głowy. Ewentualnie pożal się Prezesowi chociaż ten i tak odeśle
    pismo do wydziału.

    pzdr Michał