  • 1. Data: 2005-10-21 14:07:13
    Temat: Czy sad karny moze korzystac z kpa?
    Od: flobber <a...@n...pl>

    Czy sad karny w procesie o odszkodowanie moze korzystac nie tylko z
    przepisow kpk, ale i kpa w przypadku, gdy dany problem jest uregulowany w
    kpa, ale nie w kpk?
    Konkretnie chodzi o to, ze w przypadku pobytu za granica, a takze z uwagi
    na wzgledy spoleczne (ciezka sytuacja materialna) i wazny interes strony
    (bez dokumentacji nie sposob ustosunkowac sie do przebiegu rozprawy) kpa
    mowi o bezplatnym wysylaniu kopii dokumentacji przez sad (Art. 261 § 4.
    ust. 1 i ust. 3 kpa), a kpk tej sprawy w przypadku pobytu za granica nie
    reguluje.

  • 2. Data: 2005-10-21 15:24:08
    Temat: Re: Czy sad karny moze korzystac z kpa?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    flobber napisał(a):
    > Czy sad karny w procesie o odszkodowanie moze korzystac nie tylko z
    > przepisow kpk, ale i kpa w przypadku, gdy dany problem jest uregulowany
    > w kpa, ale nie w kpk?

    A dlaczemu nie ? Jak może z KW i innych ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-10-21 16:51:16
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Art. 1 kpa.
    Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:
    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości tych
    organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,
    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy
    są one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania
    spraw określonych w pkt 1,
    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami jednostek
    samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej oraz między
    organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2,
    4) w sprawach wydawania zaświadczeń.

    czy już jasne?

    Sąd karny może wysłać za granicę dokumenty bez podstawy prawnej w drodze
    zarządzenia jeśli uzna to za istotne dla doprowadzenia sprawy do
    merytorycznego rozstrzygnięcia, tak mi się przynajmniej wydaje.

    pzdr. Michał.

  • 4. Data: 2005-10-21 18:36:13
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszczak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sąd karny może wysłać za granicę dokumenty bez podstawy prawnej w drodze
    > zarządzenia

    Bez podstawy prawnej w drodze zarzadzenia.... :-) Nasuwa sie zatem pytanie:
    Na jakiej podstawie? :-))

    Poza tym chyba jesli juz "sad" to "postanowienia"...

  • 5. Data: 2005-10-21 22:14:53
    Od: flobber <a...@n...pl>

    On Fri, 21 Oct 2005 20:36:13 +0200, "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >Na jakiej podstawie? :-))
    >
    >Poza tym chyba jesli juz "sad" to "postanowienia"...

    Czy sad to nie jest organem panstwowym i czy nie posiada administracji?
    Sekretariat przeciez jest powolany do zalatwiania np. odpisow dokumentow z
    akt, skoro wnioskodawca z uwagi na zamieszkanie za granica i problemy
    zdrowotne osobiscie nie mogl byc na rozprawie, a chce znac tresc protokolu
    i nie stac go na oplacania nawet minimalnych kwot za uslugi sądowe, co
    sadowi wszechstronnie w podaniach uzasadnia i dokumentuje, to czy sad nie
    powinien udostepnic dokumentacji z procesu bezplatnie?
    Jesli Obywatel ma sie stosowac do obowiazujacego prawa (a wiec do
    przepisow we wszystkich istniejacych kodeksach) to dlaczego sad nie jest
    na rownych prawach i ogranicza (jak nie chce zalatwić petenta) swe
    działanie do jemu tylko wygodnego zakresu dzialan ze szkoda dla
    wnioskodawcy, w danym wypadku osoby ewidentnie pokrzywdzonej?

  • 6. Data: 2005-10-22 07:43:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    flobber napisał(a):
    > Czy sad to nie jest organem panstwowym i czy nie posiada administracji?

    i...?

    > Sekretariat przeciez jest powolany do zalatwiania np. odpisow dokumentow
    > z akt,

    tak, na podstawie odpowiednich przepisów

    > Jesli Obywatel ma sie stosowac do obowiazujacego prawa (a wiec do
    > przepisow we wszystkich istniejacych kodeksach)

    Nie we wszystkich, tych tych, które akurat stosują się do niego.
    kpa do sądu w tym zakresie nie stosuje się, co jest jasno określone w
    powołanym przepisie.

    KG

  • 7. Data: 2005-10-22 08:40:23
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Sąd nie jest organem administracji publicznej i _nigdy_ nie kończy sprawy w
    drodze decyzji administracyjnej. Natomiast powtarzam: Przewodniczący może
    wydać zarządzenie o przesłaniu ci stosownych dokumentów jeśli o to
    wniesiesz. Pracuję w Sądzie i nie wyssałem tych twierdzeń z palca.

    pzdr Michał.

  • 8. Data: 2005-10-22 08:43:32
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Bez podstawy prawnej w drodze zarzadzenia.... :-) Nasuwa sie zatem pytanie:
    Na jakiej podstawie? :-))

    Poza tym chyba jesli juz "sad" to "postanowienia"...

    Faktycznie, przejęzyczyłem się, zarządzenie wydaje Przewodniczący - ale
    chyba jako osoba znająca się na rzeczy potraktowałeś to jako oczywistą
    omyłkę pisarską. Natomiast co do zarządzeń to do ich wydania przez
    Przewodniczącaego istnieje ogólna kompetencja zawarta w kpk obejmująca każdą
    sprawę nie regulowaną przez wyrok lub postanowienie (np. zamknięcie drzwi od
    sali rozpraw). Bywam w Sądzie codziennie więc błagam nie róbmy głupiej
    kłótni.

    pzdr Michał.

  • 9. Data: 2005-10-22 08:47:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszczak napisał(a):
    > Sąd nie jest organem administracji publicznej i _nigdy_ nie kończy sprawy w
    > drodze decyzji administracyjnej.

    z tym 'nigdy' to bym uważał :)

    KG

  • 10. Data: 2005-10-22 09:07:39
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    > z tym 'nigdy' to bym uważał :)

    zobacz na temat tej debaty - tam jest ten Sąd, o którym mówię. :)

    Michał.