    From: "stavi" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy rozpoczynac konflikt z sasiadem...
    Date: Wed, 18 Jun 2003 16:09:47 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@nat-184.wasko.pl

    > Nie wiem, nie mam dostępu do www niestety. Nie sądzę, żeby były inne
    > od właścieli działek nierekreacyjnych (generalnie chodzi o to, żeby
    > nikt z winy właściciela nie uszkodził sobie zdrowia na tej działce i
    > żeby ją udostępniac tym, którzy mają do tego prawo.

    No właśnie, to "generalnie" to nie wystarcza :(
    Bo wg mnie nie ma ( ale się nie znam) obowiązku koszenia łąki nigdzie w
    ustawie zapisanego, a jak sam niżej napisałeś, w praktyce to baaaardzo dużo
    zmienia. A czy ja wróżka jestem ?

    > Nie, to co innego. Można domniemywać, iż koszący trawę włada
    > działką, bez względu na to, kto jej jej właścielem. Więc jeśli kosi
    > właściciel, to potwierdza swoje władanie. Ale jeśli kosi kto inny,

    no i tu się nie zgodzę. Jak leżę i się opalam to też nią władam. W końcu do
    tego mi służy. A nie mogę 24*365 (no powiedzmy bez zimy) stać z batem na
    łące i gonić złodziei trawy! A potem sędzie sobie domniema (NIESTETY ZGODNIE
    Z POLSKIM ZLODZIEJSKIM PRAWEM), ze jak ktoś kradnie trawę to już włada całą
    działką!!! A jak już się douczyłem, to nawet policja przyjechała i nic nie
    pomogło.

    > w dobrej wierze (domniemuje, że kosi swoje) i przez lata ani razu
    > nikt nie zwrócił mu uwagi ("gospodarzu, toż to pole Jaśkowej, co
    > to po wojnie do hameryki wyjechała"), sytuacja jest zupełnie inna -
    > chyba się zgadzasz.

    nie, nie zgadzam się. Jak pozostawisz samochod na parkingu i jedziesz na
    wakacje (ma swój numer podobnie jak działka) to ktoś może sobie nim jeździć
    do czasu aż ktoś mu nie zwróci uwagi że nie jego ??? I wtedy właściciel
    zgodnie z prawem musi mu wytoczyć pozew o wydanie rzeczy???
    Dobra wiara by była, jakby nie można było ustalić właściciela (bo go np. od
    60 lat w Polsce nie ma), a nie jak się komuś nie chce, albo celowo nie chce.
    A księgi wieczyste są dostępne dla wszystkich.

    > Szkoda, że nie spisałeś
    > z sąsiadem umowy o oddaniu w bezpłatną dzierżawę na X lat.

    jak ja coś próbowałem ratować, to już było za późno, złodziej douczył się
    przedmną i takiej wtopy dla siebie jak podpisanie ze mną bezpłatnej
    dzierżawy nie zrobił (złodziej był głupi, ale dobrze inwestował pieniądze za
    działki zasiedziane wcześniej - w dobrych prawników)

    > To ładnie, że pozwoliłeś komuś korzystać z rzeczy, która nie była
    > Ci akurat potrzebna. To faktycznie wrednie, że sąsiad dostawszy
    > palec sięga po całą rękę. Ale zgodzisz się chyba, że to lekkomyślnie
    > z Twojej strony, że nie zabezpieczyłeś się na taką ewentualność
    > już wcześniej, kiedy pozwalałeś sąsiadowi na korzystanie z Twojej
    > własności.

    zgadzam się, że było to lekkomyślne zgodnie z polskim ZLODZIEJSKIM prawem.
    I dlatego uważam, że prawo jest złodziejskie, bo jakiś wredny złodziej może
    je wykorzystać w innym niż słuszne cele, a inni muszą się naokrągło uczyć
    tego prawa, żeby nie dać się zgodnie z prawem okraść!

    > Jeżeli płaciłeś podatki, to znaczy że spełniałeś czynności
    > właścielskie! Innymi słowy: kup im gwizek, bo mogą Ci
    > nagwizdać. Czyli sąsiad nie ma szans na wygraną w sądzie

    nie prawda!
    wiesz, trochę czasu już od tego minęło, dlatego z pamieci nie przytoczę Ci
    wyroków Sądu Najwyższego, ale było w nich wiele razy powiedziane, że
    płacenie podatku nie świadczy o tym, że włada się działką, czyli, ze się
    jest posiadaczem samoistnym! Swego czasu to się tak douczyłem na temat
    zasiedzenia, że jak już poszedłem na poradę do prawnika (za kasę), to śmiać
    mi się chciało z jego braku wiedzy (szczegóły). Jedynie, co jest zrozumiałe,
    przewyższał mnie o niebo praktyką w tej dziedzinie.

    > i każdy papuga go w tym uświadomi (poza oszustami, którzy
    > będą go łudzić, żeby wyciągnąć kasę). Naprawdę nie masz
    > się czym martwić (mam nadzieję, że masz kwitki. Bo gmina
    > zgubiła je na pewno :-) )

    miałem kwitki 30 lat wstecz, ale sprawa jest już zamknieta.

    > Płacenie podatku od nieruchomości całkowicie wystarcza.

    nie wystacza, nie wystacza, nie wystacza, nie, nie ..........

    > Ale wypadku płacenia podatków od tej nieruchomości sprawa jest
    > oczywista. jak nie w I to w II instacji.

    jw.. :(

    > To się nazywa w erystyce "sprowadznie wnioskowania przeciwnika
    > do absurdu". Każda teza, odpowiednio zgeneralizowana, rozszerzona
    > albo ciągnięta konsekwentnie staje się absurdalna. To oczywiście
    > sztuczka erystyczna dla początkujących. I zupełnie nie merytoryczna

    jedni to nazywają sztuczką, inni polską rzeczywistością :(

    pozdr.,
    stavi