  • Data: 2003-06-23 08:04:56
    Temat: Re: Czy rozpoczynac konflikt z sasiadem...
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Samo płacenie podatków nie jest tożsame z wykonywaniem prawa
    > własności.

    Skoro zapłaciłem za działkę uczciwie zarobionymi pieniędzmi, płacę podatki i
    można mi tą działkę ukraść to prawo NIE JEST UCZCIWE. Jakie jest to ja już
    wiem i twierdzę, że jest złodziejskie i już. To że ktoś miał kiedyś jakieś
    idee to nie znaczy, że idee te są słuszne i uczciwe tylko że _służą
    silniejszym_. Może patrząc z punktu makroekonomii to jest uzasadnione, ale w
    końcu niepełnosprawnych nie wsadza się do komór gazowych, bo są w
    mniejszości i trzeba na nich więcej podatków zapłacić.
    Np. był rozjazd o 1dzień, bez cła na alkohol. _Ci_ co wiedzieli
    przetransportowali parę pociągów alkoholu sobie. Ci co nie wiedzieli mówią,
    że to była afera, chociaż było to zgodne z prawem. Można tu dyskutować czy
    prawo było uczciwe, bo przecież _każdy_ się mógł dowiedzieć o tym.
    Wystarczy, ze na bieżąco śledził prawo. Ale moim skromnym zdaniem było to
    nieuczciwe, bo w _praktyce_ nie jest się w stanie śledzić każdego szczegółu,
    nawet prawnikowi zawodowemu.

    I tak więc uważam, że prawo, które dopuszcza do wykorzystania go przeciwko
    nieznającym go idealnie jest nieuczciwe i złodziejskie. Należy tu
    rozgraniczyć oczywiście przypadki, gdy ktoś nie wiedział, że nie można
    wrzucić granatu do autobusu i przypadkach podobnych do zasiedzenia! Jak się
    komuś nie robi krzywdy, i nie walczy zażarcie o swoje (władanie) to nie
    powinno być możliwe ukradzenie mu czegoś.
    Takie jest moje zdanie i już.

    Pozdrawiam Wszystkich
    stavi