  • 1. Data: 2003-09-17 13:20:32
    Temat: Czy przysługuje dodatek pielęgnacyjny?
    Od: "Krystyna" <k...@N...pl>

    Mam męża po dwóch zawałach mózgu. Ruchowo jest sprawny, natomiast mowa jest
    niewyraźna i spowolniała. Takie samo jest kojarzenie.
    Od czerwca br. jest na emeryturze.
    Choruje na jaskrę od 4 lat. Na początku września miał operowane prawe oko,
    lewe przewidziane do operacji p. jaskrowej i zaćmy.
    Do szpitala klinicznego musi z nim jechać syn lub znajomy, ponieważ miałby
    problem z dojazdem pociągiem, a później autobusem (nie widzi numeru). Droga
    powrotna jest taka sama. Można oczywiście się dopytać, ale z tym jest
    problem, bo nie każdy zrozumie bełkotliwą mowę.
    Czy w takim przypadku przysługuje mu dodatek pielęgnacyjny, a jeżeli tak, to
    jak się to załatwia?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 2. Data: 2003-09-17 13:43:44
    Temat: Re: Czy przysługuje dodatek pielęgnacyjny?
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | Od czerwca br. jest na emeryturze.
    | Czy w takim przypadku przysługuje mu dodatek pielęgnacyjny, a jeżeli tak,

    Tak, jeśli zostanie uznany za niepełnosprawnego w stopniu znacznym -
    całkowita niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji (dawna I grupa).
    Zadzwoń do ZUS, bo nie jestem pewien, czy w jego przypadku orzeka lekarz ZUS
    czy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-09-20 15:45:26
    Od: "Krystyna" <k...@N...op.pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bk9ofm$a82$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > grupa). Zadzwoń do ZUS, bo nie jestem pewien, czy w jego przypadku
    > orzeka lekarz ZUS czy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności.

    Czyli musi zostać orzeczona grupa inwalidzka, a zatem musi przejść z
    emerytury na rentę? Wobec tego jakie dokumenty należy pobrać z ZUSu?

    Pozdrawiam
    Krystyna