eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii? › Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych)
    sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 3 Jan 2019 02:45:12 +0100

    Dnia Wed, 02 Jan 2019 23:35:32 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > A niby dlaczego w RP3 *musi* być jedna policja państwowa?
    >
    > W UK jest kilkanaście terytorialnych "sił policyjnych", w USA są policje
    > miejskie, powiatowe, stanowe i federalne.

    Specyfika angielskiego prawa.
    Nie bylo w nim policji (u nas zreszta tez nie ... podobnie jak w calej
    Europie a chyba i swiecie) tylko lokalni szeryfowie, i tak kolonisci w
    USA powitali niepodleglosc/zrobili rewolucje.
    Z szeryfow sie zrobila policja lokalna, czyli po naszemu jakby straz
    miejska.

    A potem szybko sie okazalo ze jest potrzebna jakas siła stanowa,
    i federalna. A tych federalnyxh to juz chyba ze 30 sie zrobilo.

    Wiec moze lepiej, ze my mamy jedną policje na szczeblu panstwowym.
    (i CBS, i ABW, i CBA, i ZW ...)

    A jakie zalety lokalnej ? Ze w razie czego nie cale spoleczenstwo sie
    sklada na odszkodowanie, tylko mieszkancy miasta/gminy ?
    I oni, jako przysiegli, decyduja o odszkodowaniu, pamietajac, ze oni
    zaplaca ...

    I bedzie lepiej ? Jakos watpie.
    A kto bedzie łapownikow w UM łapał ?

    J.