    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można wynająć kompilację programów?
    Date: Sat, 31 Jan 2004 09:41:36 +0100

    On Sat, 31 Jan 2004, axekb wrote:
    [...]
    >+ > >>+ i dostrczy kopię wszystkich wymaganych plików do działania mojego
    >+ > >>+ prgramu. Czy istnieje taka możliwość?
    >+
    >+ kompilacja na zlecenie - to licence (na notatnik i ..................)..
    >+ source "należy" do właściciela kompilatora (w Twoim przypadku) to on to
    >+ firmuje (Ty nie masz żadnych praw) do swojego kodu.on Tobie sprzedaje
    >+ binarki za 1zł.

    Wyjaśnij co opisujesz: "jak obejść problem" czy co innego ?
    Bo nie rozumiem :(
    Co ma "stworzenie kodu" do "kompilacji" ?

    >+ a inna rzecz - nie doszukałem się przeciwskazań do pisania w notatniku kodu,
    >+ Wiele dyskusji było na grupie delphi - opinie podzielone. .
    >+
    >+ > >
    >+ > > Dziwne że wszyscy milcza... bo przeciwwskazań nie widać !
    >+
    >+ Licence.txt

    To ZAPODAJ istotny punkt.
    Tak trudno wpaść na to że jej nie mam ? ;)
    Po prostu ciekaw jestem jak może brzmieć punkt zakazujący kompilacji
    *określonego* kodu (w zależności od sposobu powstania) oraz tego
    czy taki zapis powoduje "nielegalność" (czyli naruszenie przepisów
    karnych) czy tylko "naruszenie umowy" (cywilnej).
    Wyjaśniam że z ustawy widać zakazy najmu i użyczania - ale jeśli
    to jest licencja *pozwalająca* na komercyjną kompilację - to niby
    nie wolno kompilować *czyjegoś* programu ?
    Znaczy: jak go pracownik napisze to też ? No, prawa osobiste
    nadal ma on, a jeśli chodzi TYLKO o prawa majątkowe to przecież
    można podpisać umowę że twórca sprzedaje je kompilującemu a tenże
    kompilujący zobowiązuje się sprzedać kod źródłowy i skompilowany
    produkt razem z wszelkimi prawami z powrotem :> - więc nadal
    nie widzę jak license.txt miałby czemuś przeszkodzić...
    Ciekaw jestem i tyle :)

    >+ > Niestety Gotfrydzie - jest to nielegalne, bowiem zakaz taki wynika z
    >+ > licencji oprogramowania ( i zawartego w nim kompilatora ).

    No to stoję w kolejce :)
    [...]
    >+ > Jakakolwiek umowa będzie nielegalna.
    >+
    >+ dokładnie

    A *dokładnie* to owo postanowienie jak brzmi ? Jakbym mógł
    prosić o konkretny zapis a nie cała treść to byłbym wdzięczny.
    Analizować całej umowy mi się nie chce :] - w kolejce jeszcze
    czekają nowelizacje ustaw...

    pozdrowienia, Gotfryd