  • 1. Data: 2003-04-07 11:03:02
    Temat: Czy mozna udostepniac na stronie teledyski?
    Od: Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>

    Hej

    Jasnym jest, ze nie mozna udostepniac legalnie np mp3, bo to jest zciagane z
    CD, ktory trzeba kupic i jest chroniony prawami autorskimi.

    A jak to jest z teledyskiem emitowanym np na mtv i zrzuconym z telewizora do
    postaci elektronicznej?

    Zadnego copyright nie widzialem przed/podczas/po emisji.

    Pioter

  • 2. Data: 2003-04-07 11:28:16
    Temat: Re: Czy mozna udostepniac na stronie teledyski?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <7...@r...kompakt.pl>, Meritus wrote:
    > Jasnym jest, ze nie mozna udostepniac legalnie np mp3, bo to jest zciagane z
    > CD, ktory trzeba kupic i jest chroniony prawami autorskimi.

    Bez znaczenia jaka techniczna forma zapisu chyba że sama forma też podlega
    ograniczeniom np. licencyjnym. Jeśli zripujesz sobie legalne CD do mp3 dla
    siebie samego to jest to legalne.

    > A jak to jest z teledyskiem emitowanym np na mtv i zrzuconym z telewizora do
    > postaci elektronicznej?

    Bez zgody autorów możesz to jedynie zrobić w ramach tzw użytku prywatnego,
    czyli dla ograniczonego kręgu osób z którym pozostajesz w związkach
    towarzystkich. Wystawienie na ogólnodostępnej witrynie byłoby już
    bezprawnym rozpowszechnianiem.

    > Zadnego copyright nie widzialem przed/podczas/po emisji.

    Nie musi byc.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-04-07 12:02:27
    Od: Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > czyli dla ograniczonego kręgu osób z którym pozostajesz w związkach
    > towarzystkich. Wystawienie na ogólnodostępnej witrynie byłoby już

    Troche to bez sensu dla mnie, skoro teledysk generalnie ma promowac plyte
    zespolu. Poprzez rozpowszechnianie teledysku, zwiekszam popularnosc
    nagrania.

    Ale rozumiem ze takie sa zasady.

    Dzieki za szybka odpowiedz i pozdrawiam

    Pioter

  • 4. Data: 2003-04-07 12:18:47
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Mon, 07 Apr 2003 14:02:27 +0200
    Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl> naskrobał(a):

    > Troche to bez sensu dla mnie, skoro teledysk generalnie ma promowac plyte
    > zespolu. Poprzez rozpowszechnianie teledysku, zwiekszam popularnosc
    > nagrania.

    tia? a jezeli ktos zrzuci sobie z teledysku do mp3 dzwiek i zacznie
    rozpowszechniac to tez zwiekszasz popularnosc zespolu?
    bez sensu to jest wszystko jak sie komus nie podoba

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 5. Data: 2003-04-07 12:32:24
    Od: Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>

    Sierp wrote:

    > tia? a jezeli ktos zrzuci sobie z teledysku do mp3 dzwiek i zacznie
    > rozpowszechniac to tez zwiekszasz popularnosc zespolu?
    > bez sensu to jest wszystko jak sie komus nie podoba

    Jakosc nieporownywalna (mp3 z teledysku z telewizora <-> mp3 z CD), pozatym
    nie wszystkie utwory z plyty maja swoje teledyski.

    Nie zamierzam sie spierac.

    Przyjmimy ze tak jest i koniec a ja za cholere nie rozumiem.

    OT

    Dzieki za komentarz i pozdrawiam
    Pioter

  • 6. Data: 2003-04-09 17:44:39
    Od: "J.M." <n...@n...ed>

    Uzytkownik "Meritus" <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl> napisal

    > A jak to jest z teledyskiem emitowanym np na mtv i zrzuconym z telewizora
    do
    > postaci elektronicznej?

    O ile mi wiadomo nie ma ogolnej zasady. Kiedys prowadzilem strone o jednym
    konkretnym zespole, i zapytalem w Pomatonie (bo oni sa dystrybutorem tego
    zespolu na Polske) czy mozna/jak mozna itd. Dowiedzialem sie ze teledyski
    bez ograniczen, a z audio mozna rownoczesnie udostepnic 3 fragmenty po max
    30sekund, format inny niz MP3.

    pzdr