eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji? › Re: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
  • Data: 2002-11-27 15:56:20
    Temat: Re: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:as0c1b$485$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > tu masz racje w takiej sytuacji ale ja sie doczytałam,że prawdopodobnie na
    > wysylanych przekazach nie bylo wzmianki o tym ,że to są kwoty wplacene na
    > poczet alimentów /to powinno być zaznaczone /

    No właśnie _było_ zaznaczone. Wyraźnie o tym mówi w pierwszym poscie. W
    takim wypadku jak najbardziej ida na poczet alimentów ( oczwyście tylko te
    po dacie wyroku ) akomornik plótł duby smalone.

    > wtedy można z nimi wojować

    Oczywiście że tak. Odniośnie Twojego lekceważaćego " ciekawe, a niby na co?"
    to np. skarga na uchybienie art. 822. kpc. Ja wiem, że komornicy sobie
    gwiżdżą na ochrone dłużnika w postępowaniu egzekucyjnym, szczególnie, że
    sobie potrącają kaskę w pierwszej kolejności, ale to nie powód, aby
    propagowac publicznie taką postawę. A powództwo p-e na podstawie 840 par 1.
    pkt 2).

    > ...w innym przypadku wyjdzie na to,że mogła to być kw. wysłana z jakiegoś
    > innego tyt...

    Może w innej sprawie, w innym kraju, w galaktyce daleko, daleko stąd...
    skoncentrujmy się może na tej danej sprawie?

    Reasumując:
    Wpłaty oznaczone 'alimenty' dokonane po wyroku komornik ma _obowiązek_ uznać
    za spełnienie świadczenia w tej częsci. W przeciwnym wypadku kierujemy a)
    skarge na jego czynności b) powoztwo przeciwegzekucyjne
    Przyjęcie przeciwnego stanowiska oznaczałoby, że komornik może ( a wrecz
    musi ) egzekwować nienależne świadczenia.

    Depi.