eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji? › Re: Odp: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
  • Data: 2002-12-06 11:22:54
    Temat: Re: Odp: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie przeklinaj :-) komornik tego nie moze zrobic, moze to tylko orzec
    > sąd ...czy zwracaleś sie w sądzie o zaliczenie tego na poczet
    > alimentów... wiele wyroków jest tak wydawanych ...i sedziowie gdy
    > strona wnioskuje o takie zaliczenie ...zaliczają to ...tlumaczylam
    > taką moc posiada tylko sedzia a komornik musi tylko to co ma w wyroku
    > ...nie moze komornik zrobic nic wiecej skoro te wplaty byly przed
    > orzeczeniem i nie są ujete w wyroku ...tak wiec nalezaloby sie zwrocic
    > sie do sądu opiekunczego o zaliczenie wplaconych kwot na poczet
    > biezacych alimetów...

    Do sadu opiekunczego, nawet gdy wyrok wydal sad, ktory nas rozwodzi?

    > i nie przeklinaj mój panie bo tym swiata sie nie zmieni ....ani prawa
    > polskiego...

    Przepraszam, ale czasem krew czlowieka moze zalac.
    A nie wiesz moze, czy istnieje mozliwasc, aby wynagrodzenie zamiast
    komornika zajmowal zaklad pracy i przekazywal na wskazane konto co
    miesiac itd. Uniknelo by sie wtedy oplat komorniczych przynajmniej.
    Pomysl mi taki przyszedl do glowy, bo znalazlem w K.P. co? takiego:
    "
    Art. 88. § 1. Przy zachowaniu zasad okre?lonych w art. 87 potr?ce? na
    zaspokojenie ?wiadcze? alimentacyjnych pracodawca mo?e dokonywa? równie?
    bez post?powania egzekucyjnego, z wyj?tkiem przypadków gdy:

    1) ?wiadczenia alimentacyjne maj? by? potr?cane na rzecz kilku
    wierzycieli, a ??czna suma, która mo?e by? potr?cona, nie wystarcza na
    pe?ne pokrycie wszystkich nale?no?ci alimentacyjnych,

    2) wynagrodzenie za prac? zosta?o zaj?te w trybie egzekucji s?dowej lub
    administracyjnej.

    § 2. Potr?ce?, o których mowa w § 1, pracodawca dokonuje na wniosek
    wierzyciela na podstawie przed?o?onego przez niego tytu?u wykonawczego.
    "
    Nie wiem, czy dobrze to rozumiem. Czy komornik to to samo co egzekucja
    sadowa lub administrac.? Czy w moim przypadku da si? tak zrobi??
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t