  • 31. Data: 2011-12-26 22:55:59
    Temat: Re: Czy moga mnie "wyrzucic jak psa na ulice"?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2011 17:06, Marek Dyjor pisze:

    > stratą jest choćby koszt czasu jaki wierzyciel traci na użeranie sie z
    > dłużnikiem...

    Obejmują to odsetki ustawowe.

  • 32. Data: 2011-12-26 22:56:29
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2011 17:36, Lokator pisze:

    > Czy to znaczy, że dobrze interpretuję sprawę, iż nawet, jeśli zapisy umowy
    > były "ostrzejsze" - to w sytuacji, gdy są one sprzeczne z postanowieniami
    > przepisów "o ochronie lokatora", są one po prostu nieważne?

    Tak. Ustawy są ważniejsze od umów.

  • 33. Data: 2011-12-26 23:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2011 17:52, to pisze:

    > Tyle, że Twoja sytuacja nie jest zawiniona przez osobę, która wynajmuje
    > Ci mieszkanie, a jej jest jak najbardziej zawiniona przez Ciebie, bo to

    Zawiniona? Nie. Chyba że uznamy zawyżony czynsz za element kłopotów
    finansowych inicjatora wątku ;->

    Wynajmujący w swojej ofercie powinien uwzględnić ewentualne przejściowe
    kłopoty i np. dość powszechnym zwyczajem jest kaucja w postaci
    "pierwszego i ostatniego czynszu".

    Każda działalność zarobkowa to pewne ryzyko i prowadząc ją należy je
    uwzględnić.

  • 34. Data: 2011-12-26 23:08:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2011 20:47, zly pisze:

    > No to teraz wyobraź sobie, że gość zaciągnął kredyt by kupić mieszkanie pod
    > wynajem. Albo nie ma innego źródła dochodu. Ty mu przestajesz płacić, a on
    > nie ma co jeść, albo co gorsza siada na nim bank, bo przez to że ty mu nie
    > płacisz gość nie ma jak spłacić rat. I po dwóch miesiącach ty sobie
    > znalazłeś innego frajera, a on stracił mieszkanie.

    Równie wynajmujący może nie znaleźć kolejnego frajera za tak wysoki czynsz.

    Dlaczego domagasz się gwarancji zarobku dla określonego rodzaju
    działalności gospodarczej?

    Pomijam taki detal, że delikatnie mówiąc bredzisz - nie dostałby
    kredytu, jakby nie miał innego źródła dochodu, bo nie miałby zdolności
    kredytowej (ewentualne przyszłe zyski z wynajmu mieszkania do zdolności
    kredytowej się nie liczą). Aby dostać kredyt musiałby mieć dochody
    wystarczające na spłatę rat kredytu i minimalne utrzymanie. Jeśli zaś
    straciłby ten dochód i oparł się wyłącznie na wynajmie, powinien o tym
    zawiadomić bank, a ten w takiej sytuacji mógłby z miejsca wypowiedzieć
    umowę z powodu utraty zdolności kredytowej (nawet jakby miał płacących
    najemców).

  • 35. Data: 2011-12-27 04:47:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Obejmują to odsetki ustawowe.

    naprawdę?

    znaczy sadzisz że te grosze które dostajesz w ramach odsetek np od zaległych
    2000 zeta pokrywa wszelkie koszty?

    to czemu komornik dolicza koszty egzekucji?

  • 36. Data: 2011-12-27 07:31:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-26 17:40, Lokator pisze:

> [...]
    > postawcie się najpierw w jego sytuacji, a potem w mojej. I oceńcie, kto ma
    > twardszy orzech do zgryzienia, i przykrzejszą sytuację.

    Nie jestem pewien, ale chyba dzięki lenistwu p.osłów przestały działać
    niektóre zabezpieczenia lokatorów, więc nic dziwnego, że chce się pozbyć
    lokatorów uciążliwych, jak może:
    http://www.lex-pol.pl/2011/07/wraca-eksmisja-na-bruk
    /

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2011-12-27 08:05:46
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Lokator" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Lokator <m...@g...pl> napisał(a):
    >
    > Udało mi się opuścić poprzedzający punkt (może jest istotny):

    > 1. Przez Wynajmującego: jeżeli Najemca używa niezgodnie itd. oraz gdy
    > Najemca
    > zalega (w jakiejkolwiek wysokości) z opłaceniem czynszu i wszelkich opłat
    > za
    > media przekraczając 14 dni.

    > Ale czy to nie jest sprzeczne z przepisami "o ochronie lokatorów" - a
    > zatem z
    > mocy prawa nieważne?

    Sprawdź Rejestr Klauzul Niedozwolonych -> gooogle Twoim przyjacielem.

    pozdr

  • 38. Data: 2011-12-27 08:10:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 00:08:15 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dlaczego domagasz się gwarancji zarobku dla określonego rodzaju
    > działalności gospodarczej?

    Pytasz dlaczego domagam się by ktoś płacił za usługę, z której korzysta?
    Hmm... Zastanówmy się...

    > Jeśli zaś
    > straciłby ten dochód i oparł się wyłącznie na wynajmie, powinien o tym
    > zawiadomić bank,

    Czyli oczekujesz, że on będzie się podkładać i ryzykować dorobkiem w
    sytuacji, która dla banku może nie mieć znaczenia (dopóki kredyt jest
    spłacany). A jednocześnie dziwisz się, że ktoś oczekuje, że będą mu płacić
    za jego usługi. Ciekawy masz system wartości, nie powiem...

    --
    marcin

  • 39. Data: 2011-12-27 08:14:19
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:40:33 +0000 (UTC), Lokator napisał(a):

    > Ale PO CO mam sobie to wyobrażać - skoro dobrze wiem, że tak NIE JEST (nawet
    > nie chciało ci się doczytać tej "gałęzi" wątku, w której podczepiłeś te
    > "mądrości")?

    Odpisuje na bieżąco. Dobrze wiesz, albo nie wiesz. To co ci się wydaje nie
    musi być zgodne z rzeczywistością. Zresztą to nie twoja sprawa. Może akurat
    ktoś mu zachorował w rodzinie i potrzebuje kasy na drogą operację?
    Ciekawe czy byłbyś taki wspaniałomyślny gdyby ktoś bez twojej zgody
    'pożyczał' twoje pieniądze.

    --
    marcin

  • 40. Data: 2011-12-27 08:22:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 09:05:46 +0100, Danusia napisał(a):

    > SprawdOE Rejestr Klauzul Niedozwolonych -> gooogle Twoim przyjacielem.

    A co ma ten rejestr do umów między osobami fizycznymi nie prowadzącymi DG?