  • 1. Data: 2011-12-25 11:17:38
    Temat: czy mogą mi wymówić ubezpieczenie
    Od: człowiek <h...@n...de>

    mam typowy pakiet AC/OC (nowe auto), podpisywane przez salon
    przy odnowieniu na drugi rok - wzięliśmy na 4 raty
    no i najpierw przeoczyem drugą ratę, a potem nie starczyło też na trzecią
    (zapłaciłem jedynie część 2giej przed terminem 3ciej, i zalegamy z półotrej
    raty)
    teraz kiedy chcę zapłacić braki, ktoś mi powiedział, że ubezpieczyciel nie
    ma obowiązku mnie poinformować że mi wymówił ubezpieczenie, jeśli tak się
    stało (że obracają wpłatami a ubezpieczenie jest nieważne (że otrzymałbym
    zwrot kasy tylko na pisemny wniosek, czyli często nigdy)

    - Czy jest to prawda?
    - Czy takie wymówienie dotyczy wówczas samego AC (jako że OC jest
    obowiązkowe (i chyba z resztą niewymawialne))?

    boję się, że jak wystosuję pytanie do PZU o moja polisę, to mi wymówią
    ubezpieczenie jeśli jeszcze tego nie zrobili), stąd takie niefortunne
    pytanie (i proszę o pomoc/informacje, a nie o kazania).

  • 2. Data: 2011-12-25 11:25:26
    Temat: Re: czy mogą mi wymówić ubezpieczenie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-25, człowiek <h...@n...de> wrote:
> [...]
    > - Czy takie wymówienie dotyczy wówczas samego AC (jako że OC jest
    > obowiązkowe (i chyba z resztą niewymawialne))?

    Nie wiem jak jest z AC, pewnie trzeba szukac w OWU. OC automatycznie sie
    przedluza i mozesz nawet nie zaplacic ani jednej raty i umowa bedzie
    wazna, ale przy braku oplacenia kolejnego przedluzenia nie bedzie a
    ubezpieczyciel zerwie umowe i zostajesz bez OC.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2011-12-25 11:58:27
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "człowiek" <h...@n...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczenie jeśli jeszcze tego nie zrobili), stąd takie niefortunne
    > pytanie (i proszę o pomoc/informacje, a nie o kazania).

    Hej
    Zgodnie z Ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych w OC pomimo niezapłacenia w
    terminie kolejnej raty składki ochrona ubezpieczeniowa trwa do końca okresu
    ubezpieczenia. Jeżeli jednak składka nie zostanie w pełni opłacona, to OC
    nie przedłuży się automatycznie na kolejne 12 miesięcy - warto wtedy
    dopilnować ciągłości ochrony.

    W AC też wszędzie będzie tak samo, bo źródłem tutaj będzie Kodeks cywilny (a
    OWU nie mogą stać w sprzeczności z Kc). Czyli w AC ochrona może wygasnąć
    tylko jeśli ubezpieczyciel po upływie terminu płatności wezwie Cię do
    zapłaty ze wskazaniem 7-dniowego terminu płatności. Dopiero jeśli po 7
    dniach od otrzymania pisma nie opłacisz to AC ulega rozwiązaniu.

    Jeśli żadnego wezwania nie otrzymałeś to ochrona musi być świadczona -
    zarówno z OC jak i z AC.

    pozdrawiam
    raB

  • 4. Data: 2011-12-25 14:06:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-25 12:58, raBar-bar pisze:
    > Czyli w AC ochrona może wygasnąć
    > tylko jeśli ubezpieczyciel po upływie terminu płatności wezwie Cię do
    > zapłaty ze wskazaniem 7-dniowego terminu płatności.

    Nieprawda.

    > Dopiero jeśli po 7
    > dniach od otrzymania pisma nie opłacisz to AC ulega rozwiązaniu.

    Nieprawda.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-12-25 15:00:18
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    > Nieprawda.

    > Nieprawda.
    >
    > --
    > Liwiusz

    nieprawda - bo?

    Prawda bo:
    Art. 814 par. 3 Kodeksu cywilnego
    i Art. 807 par. 1 Kc

    Człowiek pisał o PZU
    zatem i OWU AC w PZU dostępne na ich stronie:
    http://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=3
    8a57724-9256-4f9a-8e07-1a2596d28e34&groupId=10172
    par. 15 pkt. 5

    nie znam TU, które takiego zapisu w OWU by nie mialo...

    pozdrawiam
    raB

  • 6. Data: 2011-12-25 17:00:37
    Od: człowiek <h...@n...de>

    "raBar-bar" <r...@g...pl> wrote in message
    > OWU nie mogą stać w sprzeczności z Kc). Czyli w AC ochrona może wygasnąć
    > tylko jeśli ubezpieczyciel po upływie terminu płatności wezwie Cię do

    rozumiem że tak mówi kc i że żadne OWU nie ma mocy tego nadpisać (tj nawet
    gdyby w OWU było, że 'brak płatności' jest podstawą ukończenia polisy) -
    tak?

  • 7. Data: 2011-12-25 17:58:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-25 16:00, raBar-bar pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > nieprawda - bo?
    >
    > Prawda bo:
    > Art. 814 par. 3 Kodeksu cywilnego

    Nie istnieje taki taki paragraf tego artykułu.

    > i Art. 807 par. 1 Kc

    Póki co bez znaczenia, wskaż najpierw ten fragment w KC o konieczności
    7-dniowego wezwania przed wypowiedzeniem.

    > Człowiek pisał o PZU

    A Ty pisałeś ogólnie i do tego się odnosiłem.

> [...]
    8a57724-9256-4f9a-8e07-1a2596d28e34&groupId=10172
    > par. 15 pkt. 5
    >
    > nie znam TU, które takiego zapisu w OWU by nie mialo...

    Być może masz rację. Nie to jednak było sednem mojego zarzutu :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-12-25 21:09:20
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    > Nie istnieje taki taki paragraf tego artykułu.

    Owszem, istnieje - zapis został wprowadzony do Kc w 2007 roku tymże aktem
    prawnym:
    Dz.U. z 2007 r. Nr 82, poz. 557
    i z powodzeniem funkcjonuje do dziś.
    raB

  • 9. Data: 2011-12-25 21:11:17
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

> [...]
    > gdyby w OWU było, że 'brak płatności' jest podstawą ukończenia polisy) -

    a zajrzałeś do źródeł, które podałam?

    raB

  • 10. Data: 2011-12-25 21:56:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-25 22:09, raBar-bar pisze:

    > Owszem, istnieje - zapis został wprowadzony do Kc w 2007 roku tymże aktem
    > prawnym:
    > Dz.U. z 2007 r. Nr 82, poz. 557
    > i z powodzeniem funkcjonuje do dziś.

    A to przepraszam, polskieustawy.com mają nieaktualny zapis ;)

    --
    Liwiusz