  • 1. Data: 2011-12-26 13:48:22
    Temat: Samoobrona, a sąd
    Od: "Ogni" <o...@T...pl>

    Wywiązała się dyskusja [laików] i jak zwykle sprzeczne zdania. Czy ktoś kto
    broni się przed napastnikami i zabija musi trafić pod sąd , czy prokurator
    może odstąpić od tego? Na przykład [autentyk,tylko nie wiem czy wiernie
    przytoczę], nocą napastnicy próbują sforsować drzwi samotnie mieszkającego
    męzczyzny,starszego pana. Odgania ich, lecz po godzinie następuje atak na
    okno [wybicie] i napastnicy próbują sforsować okno.Dziadek poczęstował
    pierwszego siekierą rozłupując mu czaszkę na pół... Taką wersję słyszałem i
    , że dziadka nie ukarano. Czy prokurator może odstąpić od sądu w takim [i
    podobnych] przypadku, czy to obowiązkowo sąd musi zadecydować o winie , bądz
    niewinności?

    Ogni

  • 2. Data: 2011-12-26 14:01:47
    Temat: Re: Samoobrona, a sąd
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2011-12-26 14:48, Ogni pisze:
    > Wywiązała się dyskusja [laików] i jak zwykle sprzeczne zdania. Czy ktoś
    > kto broni się przed napastnikami i zabija musi trafić pod sąd , czy
    > prokurator może odstąpić od tego?

    Tak. Może umorzyć postępowanie.

    --

    *RedLite*

  • 3. Data: 2011-12-26 14:42:25
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RedLite" <y...@b...ua> napisał w wiadomości

    > Tak. Może umorzyć postępowanie.

    Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu? Twoim zdaniem obrona konieczna
    przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do wybicia szyby? LOL.

    Konrad

  • 4. Data: 2011-12-26 15:04:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ogni" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przypadku, czy to obowiązkowo sąd musi zadecydować o winie , bądz niewinności?

    Może umorzyć (obrona konieczna), ale na ogół ten co broniąc rani (nie zabija)
    dostanie więcej, niż wielokrotnie skazany.

  • 5. Data: 2011-12-26 15:05:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad" napisał w wiadomości grup
    > Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu? Twoim zdaniem obrona konieczna
    > przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do wybicia szyby? LOL.

    Może od razu seryjny zabójca? Kto powiedział, że planowali tylko wybić szybę?
    Może też mieli jakąś broń i osoba ratowała swoje życie?

  • 6. Data: 2011-12-26 16:19:25
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2011-12-26 15:42, Konrad pisze:

    > Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu?

    Art.17 §1 KPK oraz Art.25 §1 KK

    --

    *RedLite*

  • 7. Data: 2011-12-26 19:31:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RedLite" <y...@b...ua> napisał w wiadomości

    > Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu? Twoim zdaniem obrona
    > konieczna przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do wybicia szyby? LOL.

    Zakładając, że ich odganiał, czyli wiedzieli, że jest w środku oraz ważąc,
    że siekiera jest bronią raczej bliskiego zasięgu, więc pewnie ugodził
    napastnika w chwili wchodzenia, no to raczej staruszek spokojnie mógł
    zakładać, że wchodzą z zamiarem fizycznego ataku na niego. No chyba, że oni
    rozbili szybę, a on gdzieś tam z balkonu rzucił w kierunku uciekającego i
    go w głowę trafiła. Tak więc istnieje szereg okoliczności, w których nawet
    spowodowanie śmierci może zostać umorzone bez wnoszenia oskarżenia, choć w
    wypadkach wątpliwych prokurator często woli zrzucić odpowiedzialność na
    sąd.

  • 8. Data: 2011-12-26 19:40:34
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:42:25 +0100, Konrad napisał(a):

    > Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu? Twoim zdaniem obrona konieczna
    > przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do wybicia szyby? LOL.

    Albo jesteś głupi, albo po prostu nie potrafisz czytać. Ani jednym ani
    drugim bym się nie chwalił :/

    --
    marcin

  • 9. Data: 2011-12-28 12:52:41
    Od: "jerzy.n" <b...@g...com>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy zabójstwie? A niby z jakiego paragrafu? Twoim zdaniem obrona
    > konieczna przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do wybicia szyby? LOL.

    Wraca normalność, mój dom moja twierdza i nie będę pytał bandytę czy
    przychodzi napić sie herbaty wywalając drzwi lub używając podobnych sposobów
    zaproszenia sie ...

  • 10. Data: 2011-12-28 14:15:29
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-28 13:52, jerzy.n pisze:
> [...]
    >>

    > Wraca normalność, mój dom moja twierdza i nie będę pytał bandytę czy
    > przychodzi napić sie herbaty wywalając drzwi lub używając podobnych sposobów

    Przypomnę, po raz nie-wiadomo-który pewną przypowieść przytaczaną przez
    jakiegoś profesura na prawie na UW.
    Działo się przed wojną. Leśniczego poharatał dzik. Leśniczy dotarł do
    domu, opatrzył sobie rany i leżał w wyrze w nadziei na wydobrzenie. Do
    chałupy zajrzał włóczęga. Zapoznawszy się z sytuacją uznał, że może bez
    ryzyka uzupełnić zapasy, po czym zaczął pakować do wora co-popadło.
    Leśniczy wstać nie mógł, ale miał pod pierzyną swoją fuzję. Położył
    intruza trupem.
    Został uniewinniony, bo był to jedyny skuteczny sposób, w jaki mógł
    bronić swojej własności.

    --
    Tnx. sqlwiel