  • 21. Data: 2005-10-04 12:20:46
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Herbi wrote:

    > I w takiej to sytuacji - stado bezdomnych z centralnego szturmuje willową
    > dzielnicę - dzwoni do drzwi, które niczego nie świadomy właściciel otwiera
    > a tu - myk z 5 bezdomnych pakuje się mu na chatę i rozsiada w fotelach,
    > otwiera lodówkę, barek i zaczyna degustację.
    > Właściciel - no coż ..... nie może ich niestety wyrzucić, wyprosić ani tym
    > bardziej wypierd..ić ze SWOJEGO mieszkania .....

    Dora rada: nie otwieraj obcym. Już cię w podstawówce rodzice tego
    uczyli, a ty dalej nie słuchasz :)

  • 22. Data: 2005-10-04 12:22:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Herbi wrote:

    > Wituś jest innego zdania. ;)

    Nie jestem innego zdania.
    Oni tam nie mieszkają, tylko tam weszli.
    Gdyby właściciel tej willi ich do domu ściągnął i pozwolił tam mieszkać,
    po czym z dnia na dzień wystawił im rzeczy za drzwi, to miałbyś to o
    czym pisałem.

  • 23. Data: 2005-10-04 12:24:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:

    > Współposiadania czego? No bo chyba przecież nie mieszkania?

    Właścicielem mieszkania ona nie jest. Prawo mieszkać tam ma.

    > Ale to chyba nie daje żadnych formalnych praw do mienia małżonka, które ten
    > posiadał _przed_ zawarciem związku?

    Oczywiście, że jej podpis na umowie kupna-sprzedaży być nie musi.
    Zawsze, można sprzedać mieszkanie z żoną w środku, jak ktoś ma ochotę.
    A nowy właściciel sam sobie będzie ją już wyprowadzał.

  • 24. Data: 2005-10-04 13:21:08
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Właścicielem mieszkania ona nie jest. Prawo mieszkać tam ma.

    Jakie?

    Na
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Od-18-lat-mieszkam
    -w-mieszkaniu-konkubina-i-jestem-4_3_140.html
    jest cos takiego:

    "Przez samo zameldowanie nie nabywa się żadnych praw do lokalu mieszkalnego
    stanowiącego czyjąś własność. Jeżeli z zameldowaniem nie jest powiązane
    nabycie jakiegoś tytułu do lokalu, np. umowa najmu, właściciel może w każdej
    chwili zażądać wyprowadzki, a przy bezskuteczności swego żądania ma prawo
    wystąpić na drogę sądową z pozwem o eksmisję. Sam fakt konkubinatu nie ma tu
    większego znaczenia w tym sensie, że nawet jeżeli w omawianej sytuacji
    zawarłoby się związek małżeński, a mieszkanie zostałoby nabyte przed jego
    zawarciem, stanowiłoby ono majątek odrębny małżonka, który je nabył i w
    przypadku rozwodu drugi małżonek także nie miałby żadnych praw do tego
    lokalu."

    Wynika z tego, ze jesli mąż sie rozwiedzie, to zdecydowanie moze wywalic,
    jesli mieszkanie jest jego. A sytuacja jest chyba przedrozwodowa.

    W kodeksie rodzinnym wszystkie opisane rzeczy, do ktorych sie odwolywali
    dyskutanci, dotycza majatku wspolnego; majatkiem odrebnym jego wlasciciel
    moze zarzadzac jak wlasnym z wyjatkiem szczegolnych przypadkow
    (ubezwlasnowolnienie, czasowa niezdolnosc do zarzadzania z powodu np.
    choroby - ale i wtedy to, co moze zrobic wspolmalzonek ogranicza sie do
    "zwyczajnego" zarzadzania). Przywolywany artykul 28 dotyczy przymusowego
    sciagania "alimentow" od jednego ze wspolmalzonkow z jego zarobkow, ale nie
    zabrania mu jego wlasnosci lub odebrania prawa do rozporzadzania nia, chyba
    ze komornik wejdzie na jego majatek dla zapokojenia roszczen z nie placonych
    zasądzonych alimentow.

    Nie jestem ekspertem, ale z Googla i z zycia wydaje mi sie, ze ona ma male
    widoki na jakiekolwiek prawa do tego mieszkania i mieszkania w nim. To "z
    zycia" to stad, ze mialam troche kontaktu z bezdomnymi i w historiach ich
    zycia najczestszej powtarzajacym sie powodem stania sie bezdomnym bylo bycie
    wyrzuconym przez zone lub innych czlonkow rodziny z mieszkania, ktore nie
    bylo prawna wlasnoscia wyrzucanego - w niektorych przypadkach skutecznie
    wyrzucajacym byli nawet rodzice (doroslych i nie studiujacych dzieci).
    Nalezy IMHO jak najszybciej walczyc o alimenty, ktore pokryja koszty zycia z
    wynajmem wlacznie.

    I.

  • 25. Data: 2005-10-04 15:19:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Immona napisał(a):
    > Wynika z tego, ze jesli mąż sie rozwiedzie, to zdecydowanie moze
    > wywalic, jesli mieszkanie jest jego. A sytuacja jest chyba przedrozwodowa.

    jak się rozwiedzie... dyskusja jest o małżeństwie
    zresztą 'wywalić' może po wyroku sądu

    > W kodeksie rodzinnym wszystkie opisane rzeczy, do ktorych sie odwolywali
    > dyskutanci, dotycza majatku wspolnego;

    proponuję jeszcze raz przeczytać

    KG

  • 26. Data: 2005-10-04 15:22:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Współposiadania czego? No bo chyba przecież nie mieszkania?

    a dlaczego nie?

    KG

  • 27. Data: 2005-10-04 15:52:29
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > jak się rozwiedzie... dyskusja jest o małżeństwie
    > zresztą 'wywalić' może po wyroku sądu

    Jesli mieszkanie jest jego wlasnoscia odrebna ( ten, ktory rozpoczal watek,
    nie zawarl informacji o stanie wlasnosci, a zameldowanie nie ma nic do
    rzeczy), to "gdy właściciel nie będzie miał już ochoty zamieszkiwać z kimś
    pod jednym dachem, może zażądać, by niechciany lokator się wyprowadził.
    Jeśli lokator tego nie uczyni,właściciel może skierować do sądu sprawę o
    eksmisję, powołując się na art. 222kc."

    Tak wiec orzeczenie sądu nie jest warunkiem koniecznym, tylko sąd egzekwuje
    prawo wlasciciela wtedy, gdy ktos lamiacy to prawo sam nie bedzie postepowal
    zgodnie z prawem, tj. nie wyprowadzi sie na żądanie. Tak jak gdy ktos nie
    spelni warunkow zawartej umowy, kierujemy sprawe do sądu, co nie oznacza, ze
    "uzyskac zaplate" strona umowy moze dopiero po wyroku sądu.

    Powyzszy cytat i ponizsze ze strony:

    http://64.233.183.104/search?q=cache:vA_urjiX2owJ:ww
    w.psep.pl/polskie/u-eksmis.htm+eksmisja+ma%C5%82%C5%
    BConka&hl=pl

    (kopia, bo oryginal nie jest w tej chwili dostepny).

    "Właściciel może zdecydować ,kto i jak długo będzie przebywał w jego
    mieszkaniu. Może podpisać z lokatorem umowę najmu, może pozwolić mieszkać w
    swoim mieszkaniu swojemu współmałżonkowi.Jednak gdy np. wygaśnie umowa
    najmu, użyczenia lub gdy właściciel nie będzie miał już ochoty zamieszkiwać
    z kimś pod jednym dachem, może zażądać, by niechciany lokator się
    wyprowadził. "

    Oczywiscie to wszystko przy zalozeniu, ze malzonek byl wlascicielem
    mieszkania przed slubem lub dostal je w spadku - bo w tych przypadkach nie
    nalezy ono do wspolnego majątku malzenskiego, chyba ze strony sobie takie
    rozszerzenie wspolwlasnosci zalatwily.

    I.

  • 28. Data: 2005-10-04 18:09:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Immona wrote:

> [...]
    > właściciel może w każdej chwili zażądać wyprowadzki, a przy
    > bezskuteczności swego żądania ma prawo wystąpić na drogę sądową z pozwem

    O i więcej nie trzeba.

    Praw do Mieszkania (rzeczownik liczba pojedyncza) nie ma i nie będzie
    miała nigdy.
    Prawo do zamieszkiwania (mieszkać: czasownik) ma od momentu w którym w
    tym mieszkaniu zamieszkała. A wywalić ja jak najbardziej można: przez
    sąd i komornika.

    I to by było tyle w tym temacie.

> [...]
    >
    > Wynika z tego, ze jesli mąż sie rozwiedzie, to zdecydowanie moze
    > wywalic, jesli mieszkanie jest jego. A sytuacja jest chyba przedrozwodowa.

    Nic z tego powyższego własnie nie wynika.
    Ma prawo sprzedać mieszkanie bez zgody małżonki, ale razem z nią.

  • 29. Data: 2005-10-04 18:13:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Immona wrote:

> [...]
    > nic do rzeczy), to "gdy właściciel nie będzie miał już ochoty
    > zamieszkiwać z kimś pod jednym dachem, może zażądać, by niechciany

    żądać zawsze można

    > Jeśli lokator tego nie uczyni,właściciel może skierować do sądu sprawę o
    > eksmisję, powołując się na art. 222kc."

    no może

    > Tak wiec orzeczenie sądu nie jest warunkiem koniecznym, tylko sąd
    > egzekwuje prawo wlasciciela wtedy, gdy ktos lamiacy to prawo sam nie
    > bedzie postepowal zgodnie z prawem, tj. nie wyprowadzi sie na żądanie.
    He he, a co jak się nie wyprowadzi na żądanie? I tu patrz punkt poprzedni.
    może iśc do sądu, dostać wyrok, może z wyrokiem iśc do komornika,
    komornik wyrok wykona, tylko pies leży pogrzebany w tym, że nie ma
    eksmisji na bruk.
    Więc musisz zapewnić lokal socjalny, bo chyba nie wierzysz, że miasto
    takie ma i ci da.

    Spróbuj samodzielnie ruszyć jej rzeczy, a sama staniesz przed wysokim
    sądem za naruszenie miru domowego.

  • 30. Data: 2005-10-04 18:27:20
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhu6gh$i65$3@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > a dlaczego nie?
    Bo je gość kupił z własnych środków przed ślubem i stanowi ono majątek
    odrębny.

    Jotte