  • 1. Data: 2007-05-05 14:29:45
    Temat: Czy legalna sprzedaz przez urzedy danych teleadresowych
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    Czy jest w Polsce paragraf na sprzedaz dancyh teleadresowych przez urzedy ,
    w ktorych sie rejestruje nowo powstala firme ??

  • 2. Data: 2007-05-05 14:32:24
    Od: stern <s...@0...pl>

    stanseba napisał(a):
    > Czy jest w Polsce paragraf na sprzedaz dancyh teleadresowych przez urzedy ,
    > w ktorych sie rejestruje nowo powstala firme ??

    nie ma
    Skąd wiesz, że doszło do takiej sprzedaży?

  • 3. Data: 2007-05-05 15:08:30
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    Jezeli nowa firma zostala zarejestrowana 29 04 a po kilku dniach otrzymuje
    list reklamowy z data stempla 30 04 to chyba wniosek nasuwa sie sam ,.

  • 4. Data: 2007-05-05 15:27:12
    Od: stern <s...@0...pl>

    stanseba napisał(a):
    > Jezeli nowa firma zostala zarejestrowana 29 04 a po kilku dniach otrzymuje
    > list reklamowy z data stempla 30 04 to chyba wniosek nasuwa sie sam ,.

    jedyny wniosek jaki się nasuwa to taki, że firma reklamowa poznała dane
    teleadresowe przedsiębiorcy, które to dane są jawne.

  • 5. Data: 2007-05-05 15:31:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    stanseba napisał(a):
    > Czy jest w Polsce paragraf na sprzedaz dancyh teleadresowych przez urzedy ,
    > w ktorych sie rejestruje nowo powstala firme ??

    Rejestry przedsiębiorców są jawne.

    Dane działalności gospodarczej to nie dane osobowe - nawet jeśli to
    działalność jednoosobowa prowadzona we własnym mieszkaniu.

  • 6. Data: 2007-05-05 19:50:24
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > nie ma
    > Skąd wiesz, że doszło do takiej sprzedaży?

    u mnie było tak : kupiłem działke daleko od miejsca zamieszkania, wystąpiłem o
    warunki zabudowy a dostałem w międzyczasie z banku oferte na kredyt mieszkaniowy
    właśnie z oddziału w tej odległej miejscowości - skąd mieli moje dane? notariusz
    odpada więc pozostaje sąd albo urząd gminy

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-05-05 19:52:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gasper pisze:

    > notariusz odpada więc pozostaje sąd albo urząd gminy

    A czemu pominąłeś: sprzedawcę nieruchomości, swoją żonę, swoją kochankę,
    swoje dzieci, sąsiadów, itd ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-05-06 07:09:38
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f1in63$pci$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *gasper* napisał(a):

> [...]
    > oferte na kredyt mieszkaniowy właśnie z oddziału w tej odległej
    > miejscowości - skąd mieli moje dane? notariusz odpada więc pozostaje

    Najprościej zapytać ów bank i przetrzepać ich na tę okoliczność. To nie jest
    to samo co robi sporo telemarketerów, że dzwoni pod "losowo wybrane numery",
    a każdym razie tym się w banku nie wykpią jeśli oferta była skierowana
    personalnie do Ciebie.

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2007-05-06 09:46:57
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Dane przedsiębiorstw nie podlegają ustawie o ochronie danych. Więc, jeśli
    rzecz dotyczy Twojej firmy, to nic nie możesz zrobić. Natomiast, dotyczy
    prywatnych danych osobowych, to masz prawo zwrócić się do firmy z oficjalnym
    zapytaniem o to skąd mają, co mają i komu je przekazali. Firma ma obowiązek
    prowadzić taki rejestr, jeśli nie, to zgłaszasz do GIODO. Bodaj raz na pół
    roku można wysłać takie zapytanie firmie, a na te ona musi odpowiedzieć.
    Możesz też zaządać zaprzestania przetwarzania i udostępniania tych danych.
    Nie można jednak żądać wykreślenia.

    Poblem polega na tym, że jeśli nie zastrzeżesz danych, to firma, której
    udostępniłeś swoje dane może je bez Twojego pytania udostępnić.

    Najlepsza szkoła jest taka, że za każdym razem, gdy wydajesz pozwolenie na
    przetwarzanie danych osobowych - należy od razu zastrzec, że "nie zezwalasz
    na udostępnianie innym firmom". Zwykle w standardowych tekstach tego nie ma
    i trzeba to dopisać ręcznie. To powinno wystarczyć. Jeśli gdzieś dane
    wypłyną, to możesz zgłosić się do danej firmy z zapytaniem "skąd mają".
    Jeśli mają od firmy, której nie pozwoliłeś na udostępnianie, to zgłaszasz
    sprawę do GIODO.

    Łukasz

  • 10. Data: 2007-05-07 20:49:31
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    > jedyny wniosek jaki się nasuwa to taki, że firma reklamowa poznała dane
    > teleadresowe przedsiębiorcy, które to dane są jawne.
    tia... mimo ze firma zostala zarejestrowana lecz nie rozpoczela dzialnosci
    ??
    tak dobrze to nie ma. byl jeden plus - bylo na kim sie wyzyc :))

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.