  • 1. Data: 2007-05-05 14:44:15
    Temat: Dłużnik w moim domu+komornik.Co z ruchomościami?
    Od: "WaldekWytnij@wytnij op.pl" <a...@o...eu>

    Witam
    Mój mąż ma duże długi i oczywiście komorników na karku.Mieszka w moim
    mieszkaniu bo przecież nie będzie mieszkał pod mostem.Mamy od wielu lat
    rozdzielnośc majątkową,w tym mieszkaniu nawet nie jest zameldowany.Sprzęty
    takie jak komputer, telewizor,lodówka i inne drobne zakupione zostały przez
    mojego ojca(i to nie jest akurat fikcja)na co mam faktury zakupu.Ten sprzęt
    jest jego własnością.Czy ja jako użytkownik musze mieć te faktury przy sobie w
    razie gdyby pytał o ten sprzęt komornik,czy dodatkowo także musze mieć jakis
    dokument w którym ojciec zezwala mi na użytkowanie?W jaki sposób to chronić?
    Przecież nie będe się z tym ukrywała.

    Anna

  • 2. Data: 2007-05-05 14:54:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "WaldekWytnij@wytnij op.pl" <a...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > jakis
    > dokument w którym ojciec zezwala mi na użytkowanie?W jaki sposób to

    tak, trzymaj faktury.
    Komornik może się u ciebie zjawić i próbować zająć rzeczy męża.
    Od decyzji komornika zależy co uzna, że może należeć do męża, a co nie.
    Jeśli przekonasz komornika na miejscu to odstąpi od zajęcia rzeczy, jeżeli
    ci się nie uda, to wówczas masz (zdaje się 7 ablo 14 dni) na wniesienie do
    sądu sprzeciwu przeciwegezkucyjnego. Wówczas takie faktury bardzo sie
    przydadzą.
    Jeżeli będziesz je miała na miejscu, to może ci się uda przekonać komornika
    od razu i unikniesz całego tego cyrku z sądem.

  • 3. Data: 2007-05-05 15:04:18
    Od: "kenowyt#@ok.op.pl" <a...@o...eu>

    Dziękuję !
    > tak, trzymaj faktury.
    > Komornik może się u ciebie zjawić i próbować zająć rzeczy męża.
    W moim domu są tylko jego rzeczy osobiste na oddzielnej półce.Niestety nic
    poza tym nie posiada,żaden z przedmiotów nie został przez niego do domu
    zakupiony

> [...]
    > ci się nie uda, to wówczas masz (zdaje się 7 ablo 14 dni) na wniesienie do
    > sądu sprzeciwu przeciwegezkucyjnego. Wówczas takie faktury bardzo sie

    A co będzie jak akurat zjawi się komornik i zastanie męża albo dzieci?
    Przeciez też tak może być.

    Anna

  • 4. Data: 2007-05-05 16:03:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    kenowyt#@ok.op.pl napisał(a):
    > W moim domu są tylko jego rzeczy osobiste na oddzielnej półce.Niestety nic
    > poza tym nie posiada,żaden z przedmiotów nie został przez niego do domu
    > zakupiony

    nie posiada a nie został zakupiony to różne pojęcia
    z jakiś sprzętów chyba korzysta?

    wyżej masz odpowiedź

    KG

  • 5. Data: 2007-05-05 16:32:11
    Od: a...@o...eu

    Rozumię że sam fakt przebywania w mieszkaniu może byc podstawą do zajęcia?A
    jak go spotka pod adresem np znajomego a ktos doniósł że tam może być to
    zajmie przedmioty znajomego?
    Proszę mnie żle nie zrozumieć ,ja go nie bronię ani nie mam zamiaru
    chronić.Długi trzeba spłacać.Ja ciężko pracuję żeby utrzymac dom i
    dzieci,pomaga mi ojciec,uruchomiłam DG i nie mogę sobie pozwolić aby teraz
    równiez stracic nawet to co należy do moich rodziców.Dlatego szukam rad jak
    skutecznie się przed tym uchronić .Na dobra sprawę powinnam nikogo nie
    wpuszczać skoro mąż tu nie jest zameldowany i czasem przebywa dla dzieci
    głównie.
    Anna

  • 6. Data: 2007-05-05 19:44:42
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > skutecznie się przed tym uchronić .Na dobra sprawę powinnam nikogo nie
    > wpuszczać skoro mąż tu nie jest zameldowany i czasem przebywa dla dzieci

    Droga Aniu,
    Nie panikuj.
    Komornik nie ma prawa do rzeczy Twoich ani Twojego ojca. I dobrze o tym wie.
    Nie ma też dowodu na to że mąż z Tobą mieszka. Nie masz obowiazku wpuszczać
    żadnego komornika do swojego domu w sprawie osoby, kótra nie mieszka w danym
    miejscu. Komornicy mają wiele róznych spraw i nie będą się chandryczyć z Tobą
    wiedząc że są na przegraniej.
    Daj sobie spokój z obawami.
    W najczarniejszym scenariuszu gdy zostawisz drzwi otwarte i komornik sam
    wejdzie do Twojego domu i oklei Ci Telewizor i komputer i jeszcze coś, co nie
    jest własnością męża - to i tak masz prawo złożyć zażalenie i skargę do sadu
    na czynności komornika. Komornik wie że w takie sytuacji nie wygra, a narazi
    się na kłopoty ze strony sądu.
    Głowa do góry i nie męcz się problemem ,którego nie ma.
    Morski.
    Morski

  • 7. Data: 2007-05-05 22:07:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kenowyt#@ok.op.pl" <a...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > zakupiony

    > A co będzie jak akurat zjawi się komornik i zastanie męża albo dzieci?

    Raczej wcześniej sprawdzi kto ma prawo do tego mieszkania i na ciebie
    poczeka.
    Jeśli nawet tak się zdarzy, że nie i zajmie rzeczy należące do ciebie
    pozostaje ci jak wyżej wniosek przeciwegzekucyjny do sądu o zniesienie
    zajęcia.

  • 8. Data: 2007-05-05 22:09:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <a...@o...eu> wrote in message
    > Rozumię że sam fakt przebywania w mieszkaniu może byc podstawą do zajęcia?

    Sam fakt przybywania w mieszkaniu może być podstawa zajęcia jego rzeczy,
    które się tam znajdują.

    > jak go spotka pod adresem np znajomego a ktos doniósł że tam może być to
    > zajmie przedmioty znajomego?

    Nie. Zajmie jego rzeczy. Jeżeli zajmie rzecz, która należy do znajomego
    należy złożyć wniosek przeciwegzekucyjny do sądu

  • 9. Data: 2007-05-05 22:18:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Morski" <m...@o...pl> wrote in message

    > Nie masz obowiazku wpuszczać
    > żadnego komornika do swojego domu w sprawie osoby, kótra nie mieszka w
    > danym
    > miejscu.

    Radziłbym nie dawać rad, które mogą się dla niej skończyć sprawą w sądzie.

  • 10. Data: 2007-05-06 06:53:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jeśli nawet tak się zdarzy, że nie i zajmie rzeczy należące do ciebie
    > pozostaje ci jak wyżej wniosek przeciwegzekucyjny do sądu o zniesienie
    > zajęcia.

    tia, tylko dlaczego to ona musi udowadniac ze nie jest wielbladem