eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "kredytobiorca" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: 20 Oct 2004 14:18:02 +0200

    > Dnia 20 Oct 2004 11:46:43 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

    > raczej oceniam to tak że zyska
    > 1. Komornik - na kolejny wyjazd na szeszele
    > 2. Bank odzyska większość długu
    > 3. Wierzyciel nic nie zyska
    > 4. Dłużnik straci mieszkanie i zostanie z długiem na kolejne 10 lat.

    Bank NIE odzyska większości długu, a tylko NIEWIELKĄ jego część!! Przeciez
    pisałem - czytaj proszę uważnie!! - już kilka razy, że: kredyt był brany w EUR
    kiedy ta walutka miała jeden z najniższych kursów oraz kredyt jest na
    kilkadziesiąt lat a raty równe, więc kapitału na razie to ja może spłaciłem...
    co najwyżej(!) kilkaset EUR - czyli tyle co nic.
    A co do pkt. 4, to chyba też się nie orientujesz: żeby dłużnik stracił
    mieszkanie, musi być eksmitowany. A żeby to zrobić to w wypadku rodziny z małym
    dzieckiem Sąd musi przyznać a gmina dać lokal socjalny. A gminy lokali nie
    mają, więc... dłużnik dalej mieszka. JUŻ - ZROZUMIAŁ KOLEGA? Czy moze Kolega w
    banku pracuje, 2-gą stronę reprezentuje, tak jak ten komornik co straszy
    wszystkich więzieniem za długi kredytowe...??;)))

    > nie ma znaczenia wielkość hipoteki bylko realna wartość kredytu którego
    > jest zabezpieczeniem. Ludzie hipoteka NIE oznacza zadłużenia tylko jego
    > zabezpieczenie.

    Ale hipoteka zabezpiecza przed inflacją no i w tym wypadku przed wzrostem kursu
    waluty, który nota bene się dokonał i to znacznie.

    > nie rozumiem - bank udzielił kredytu pod zabezpieczenie o wartości niższej
    > niż kredyt?!!! No to sam jest sobie winien - ktoś za to wyleci z roboty :)

    Że jak?? Choć w zasadzie tak - bank udzielił kredytu, wartość mieszkania spada
    (póki co), ale kurs EUR/PLN wzrósł - więc... jak wyżej ;)))

    > w licytacji kupuje bez lokatorów o ile to rodzina dłużnika a nie najemcy -
    > natomiast kwestia eksmisji to sprawa do rozpoznania dla sądu.

    No właśnie - o eksmisji napisałem wyżej.
    I NIE SĄDZĘ żeby dało się kupić BEZ lokatorów jak są zameldowani i mieszkają!
    Jak sobie to wyobrażasz: kupujesz mieszkanie od komornika po "atrakcyjnej"
    cenie i NIE PYTASZ czy lokatorzy są, hę?? Trochę wyobraźni!! Kupiłeś i co -
    zakładasz sprawę o eksmisję i "bujasz się" z lokatorami przez po pierwsze wiele
    lat do czasu rozpatrzenia sprawy o eksmisję i po drugie - być może "na zawsze",
    bo trzeba lokal socjalny, a gmina takiego nie ma?
    Trochę bez sensu.... - no chyba że Ci to odpowiada;))))

    > Zależy od wierzyciela jeżeli złoży wniosek to egzekucja zostanie
    > przeprowadzona natomiast ty możesz zaskarżyć ją do sądu i on oceni co
    > zrobić dalej.

    No i tak będę - jeśli będzie potrzeba - robił.