    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik może sprzedać współwłasność?
    Date: Sun, 31 Aug 2003 16:11:54 +0200

    Użytkownik "Madab" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bisobr$gu7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    | Okazuje sie, że komornik działa niezgodnie z prawem, bo nie powiadomił
    mnie
    | o zajeciu nieruchomości.
    | Wg : "Art. 1005 [Zajęcie] O zajęciu ułamkowej części nieruchomości
    komornik
    | zawiadamia także pozostałych współwłaścicieli, a o zajęciu użytkowania
    | wieczystego także właściciela nieruchomości oraz właściwy organ
    | administracji rządowej lub właściwa gmina"

    A czy zajął już tę część, czy dopiero jest wniosek o zajęcie. Nie sądzę, by
    komornik nie znał procedury. W takim wypadku to trochę ryzykowne by było z
    jego strony, ponieważ odpowiadałby za ewentualne szkody.

> [...]
    jest
    | ułamkowa część nieruchomości, pozostają w mocy bez potrącenia ich wartości
    | ceny nabycia obciążenia tej części ułamkowej nieruchomości ujawnione przez
    | wpis w księdze wieczystej lub złożenie dokumentu do zbioru oraz nie
    | ujawnione w ten sposób, lecz zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed
    terminem
    | licytacji, jeżeli zostały ustanowione przed powstaniem współwłasności.
    | Art. 1013 [Rozwinięcie] Postanowienie o przysądzeniu własności ułamkowej
    | części nieruchomości nie narusza obciążających ją hipotek wpisanych przed

    Jakbyście pod zastaw tej działki wzięli kredyt, to jedna druga zastawu
    ciążyłaby nadal nad tą licytowaną połową.

    | O co chodzi z tą ceną nabycia? Jaki ona ma związek ze zbyciem części
    | nieruchomości?

    Jak byście wzięli na przykład 1.000 zł kredytu pod zastaw tej działki, to na
    jego część przypadłoby 500 zł. Załóżmy, że wylicytowano za jego część 2.000
    zł. To tutaj chodzi o to, że gość ma obowiązek zapłacić 2.000 zł i musi brać
    pod uwagę, że jeszcze 500 zł należy się bankowi.

    | Były właściciel działki twierdzi, że komornik powiedział, iz
    | zlicytuje całą działkę /czyli razem z moją częścią/, a dla mnie odda tylko
    | tyle pieniędzy ile ja za nią zapłaciłem/!/ Czy to ma jakiś związek z tym
    | art. 1012?

    Żaden. Zapytaj tego byłego właściciela, dlaczego komornik od razu nie
    zlicytuje również Twojego samochodu. Przecież też nie należy do dłużnika.