  • Data: 2003-08-31 12:13:51
    Temat: Odp: Czy komornik może sprzedać współwłasność?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Okazuje sie, że komornik działa niezgodnie z prawem, bo nie powiadomił mnie
    o zajeciu nieruchomości.
    Wg : "Art. 1005 [Zajęcie] O zajęciu ułamkowej części nieruchomości komornik
    zawiadamia także pozostałych współwłaścicieli, a o zajęciu użytkowania
    wieczystego także właściciela nieruchomości oraz właściwy organ
    administracji rządowej lub właściwa gmina"

    Nierozumiem jednak artykułów 1012 i 1013:
    Art. 1012 [Skutki zbycia ułamkowej części] Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest
    ułamkowa część nieruchomości, pozostają w mocy bez potrącenia ich wartości z
    ceny nabycia obciążenia tej części ułamkowej nieruchomości ujawnione przez
    wpis w księdze wieczystej lub złożenie dokumentu do zbioru oraz nie
    ujawnione w ten sposób, lecz zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed terminem
    licytacji, jeżeli zostały ustanowione przed powstaniem współwłasności.
    Art. 1013 [Rozwinięcie] Postanowienie o przysądzeniu własności ułamkowej
    części nieruchomości nie narusza obciążających ją hipotek wpisanych przed
    powstaniem współwłasności.

    O co chodzi z tą ceną nabycia? Jaki ona ma związek ze zbyciem części
    nieruchomości?
    Były właściciel działki twierdzi, że komornik powiedział, iz
    zlicytuje całą działkę /czyli razem z moją częścią/, a dla mnie odda tylko
    tyle pieniędzy ile ja za nią zapłaciłem/!/ Czy to ma jakiś związek z tym
    art. 1012?

    Marek Madab