  • 1. Data: 2004-01-31 14:59:35
    Temat: Czy komornik mógł poinformowac dłuznika
    Od: Monika<j...@o...pl>

    Miałam prawomocny nakaz zapłaty. Złożyłam wniosek do komornika o
    wszczęcie egzekucji w miejscu zamieszkania dłuznika. Gdy dostałam
    wezwanie o uiszczeniu opłaty,w tym czasie wycofałam wniosek i
    złozyłam ponowny, lecz już w miejscu prowadzonej działalności
    gospodarczej przez dłuznika w innym mieście. Mam pytanie. Czy
    komornik/czyli ten pierwszy/ miał prawo poinformować dłużnika ,ze
    przeciwko niemu toczy się postępowanie egzekucyjne pomimo
    wycofania sprawy i nie uiszczenia żadnej opłaty za czynności
    komornicze w jego kancelari. Ułatwił w ten sposób pozbycie się
    samochodu i innych rzeczy, które mógł zając komornik do którego
    złożyłam ponowny wniosek.Czy jest taki art. w KC ,na który mogę się
    powołać.Mam na to dokument,że go uprzedził.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-31 15:04:46
    Temat: Re: Czy komornik mógł poinformowac dłuznika
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Monika" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożyłam ponowny wniosek.Czy jest taki art. w KC ,na który mogę się
    > powołać.Mam na to dokument,że go uprzedził.

    Skoro wnioskowałaś o wszczęcie postępowania, to czemu się dziwisz, że
    komornik je wszczął??? I jak wg Ciebie miał je przeprowadzić bez
    poinformowania o tym dłużnika?? ;]

    Generalnie, to się sfrajerowałaś i jeśli dłużnik jest niewypłacalny, to
    pozostaje Ci teraz wyłącznie próbować skargi pauliańskiej (527 kc) z
    wątpliwymi szansami na sukces (upraszczając - nabywca musiałby działać w
    złej wierze).

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-01-31 15:53:51
    Od: Monika<j...@o...pl>

    Pierwszy komornik nie wszczął wogóle postępowania ,bo wycofałam od
    niego wniosek o wszczęcie egzekucji i nawet nie wpłaciłam opłaty w
    kwocie 190 zł. To on poinformował dłużnika ,tylko na jakiej podstawie .
    Skargę pauliańską już złożyłam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-02 07:33:44
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote
    > Skoro wnioskowałaś o wszczęcie postępowania, to czemu się dziwisz, że
    > komornik je wszczął??? I jak wg Ciebie miał je przeprowadzić bez
    > poinformowania o tym dłużnika?? ;]

    To ja sie podczepie pod watek...
    Czy sa jakies przepisy (jak tak to gdzie?) na to ze komornik musi
    poinofrmowac
    dluznika o wszczeciu postepoewania????

    Znajoma wziela kredyt, splacila go i zapomniala o nim... A tu nagle, po 3
    latach okazalo sie
    ze komornik zajal jej czesc pensji. Ni z tego ni z owego dostala po prostu
    mniej kasy.
    Okazalo sie, ze w zwiazku z jakims tam opoznieniem w splacie jakis rat
    kredytu zrobily sie
    odsetki karne o ktorych ona nie wiedziala / zapomniala (nie wiem dokladnie).

    w zwiakzu z tym wlasnie mam 2 pytania:
    czy bank nie powinien wyslac jakiejkolwiek informacji kredytobiorcy, ze
    kredyt splacony,
    owszem, ale zostaly jakies odsetki?

    czy komornik nie powinien skontaktowac sie z dluznikiem osobiscie i ustalic
    sposob zaplaty?
    a nie bez uprzedzenia po prostu zajac pensje.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2004-02-02 09:11:46
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > niego wniosek o wszczęcie egzekucji i nawet nie wpłaciłam opłaty w
    > kwocie 190 zł. To on poinformował dłużnika ,tylko na jakiej podstawie .

    Jeszcze raz - zawnioskowałaś o wszczęcie, więc komornik mógł wszcząć
    postępowanie i mógł zawiadomić dłużnika. Dokonanie, bądź nie, opłaty jest
    bez znaczenia.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-02-02 09:14:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisał w wiadomości
    > To ja sie podczepie pod watek...
    > Czy sa jakies przepisy (jak tak to gdzie?) na to ze komornik musi
    > poinofrmowac
    > dluznika o wszczeciu postepoewania????

    Bezpośrednio nie musi.

    > czy komornik nie powinien skontaktowac sie z dluznikiem osobiscie i
    ustalic
    > sposob zaplaty?
    > a nie bez uprzedzenia po prostu zajac pensje.

    Generalnie nie. Komornik jest od egzekwowania, a nie od negocjowania spłaty.
    Od tego są firmy windykacyjne.

    Sporo jednak zależy od rodzaju egzekucji. Np. przy egzekucji z nieruchomości
    najpierw trzeba wezwać do zapłaty w ciągu dwóch tygodni pod rygorem
    przystąpienia do opisu i oszacowania.
    Natomiast przy egzekucji z wynagrodzenia nikogo nie trzeba do niczego
    wzywać.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-02-03 05:48:03
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote
    > Generalnie nie. Komornik jest od egzekwowania, a nie od negocjowania
    spłaty.
    > Od tego są firmy windykacyjne.

    Ok, a sam Bank? Wierzycie? Nie powinien w jakikolwiek sposob poinformowac
    dluznika, ze ten mu jest cos winien?

    Wiem, wiem, kumpela powinna poprosic bank o rozliczenie kredytu jak go
    splacila, ale
    ona sie na tym nie zna i tego nie zrobila.

    Janusz

  • 8. Data: 2004-02-04 14:34:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote
    > spłaty.
    >
    > Ok, a sam Bank? Wierzycie? Nie powinien w jakikolwiek sposob poinformowac
    > dluznika, ze ten mu jest cos winien?

    Musieć nie musiał.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-02-05 06:12:00
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote
    > Musieć nie musiał.

    Tego sie obawialem... no coz, tak to jest, ze za niewiedze sie placi...

    Pozdrawiam,
    Janusz