  • 11. Data: 2004-02-18 20:15:35
    Temat: Re: Czy kary ulegaja przedawnieniu?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > ...wobec tego moze być gorąco, uh..
    > W jaki sposób moga wyciągnąc ode mnie taką kase nie majac moich nowych
    > danych.

    Co to znaczy nie znając nowych danych? Zmiane adresu czy miejsca
    zatrudnienia łatwo ustalić.

    > Czy skarbówka moze w tym uczestniczyc- w udostępnieniu danych i
    > informacji o zarobkach bo innego sposobu nie widzę??

    Trudno mi powiedzieć jakie uprawnienia i możliwosci mają komornicy, ale
    sądzę ze szerokie skoro jakos do tej pory działają z sukcesami. Na pewno
    taki komornik ma możliwosc "siąść" na wynagrodzenie, mienie (telewizor,
    samochód itd), podejrzewam ze na zwrot podatku równiez.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2004-02-18 20:17:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Co to w praktyce oznacza ?Ze przez dziesięc lat bedą "monitorować" moją
    osobę,
    > zarobki (czy są)itp. i w jaki sposob

    Owszem maja takie prawo, co więcej wcale nie powinno im zalezec na jak
    najszybszej windykacji kary, bo im pozniej, tym więcej kasy wyciągną
    (odsetki).
    Nie prosciej od razu zapłacic mandat i miec to z głowy? Nie mowiac juz o
    uczciwym kasowaniu biletów...

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2004-02-18 20:44:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil

    > Nie prosciej od razu zapłacic mandat i miec to z głowy? Nie
    > mowiac juz o uczciwym kasowaniu biletów...
    A po co?
    Bardziej dobrze zapisać się do straży miejskiej,
    nie karać k...ontrolerów za śmiecenie, to w razie czego
    też odstąpią od wykonywania roboty, za którą im płacą.
    Tak przynajmniej "osoba bardziej dobrze poinformowana"
    na tym forum całkiem niedawno sugerowła...

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2004-02-18 20:51:18
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Owszem maja takie prawo, co więcej wcale nie powinno im zalezec na jak
    > najszybszej windykacji kary, bo im pozniej, tym więcej kasy wyciągną
    > (odsetki).

    tyle że odsetki przedawniają się po 3 latach

    KG

  • 15. Data: 2004-02-18 21:09:28
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A po co?
    > Bardziej dobrze zapisać się do straży miejskiej,

    Jak najbardziej. Mozna tez zostac posłem albo inwalidą I grupy i równiez
    jezdzic za darmo. Jednak póki nie jest sie zadnym z nich powinno sie płacic
    za przejazd albo chadzac pieszo.

    > nie karać k...ontrolerów za śmiecenie, to w razie czego
    > też odstąpią od wykonywania roboty, za którą im płacą.

    Hehehe nikt mi nie płaci za wsczynanie awantur ze słuzbami porzadkowymi ;-)

    > Tak przynajmniej "osoba bardziej dobrze poinformowana"
    > na tym forum całkiem niedawno sugerowła...

    Zdrzemnij sie

    pdr
    Olo

  • 16. Data: 2004-02-18 21:10:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > tyle że odsetki przedawniają się po 3 latach

    Skad masz takie informacje i na jakiej podstawie?

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-02-19 03:49:41
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Skad masz takie informacje i na jakiej podstawie?

    A skąd pochodzą wszystkie (większość) informacji o przedawnieniu? Kodeks
    cywilny, ten sam artykuł, który mówi o 10 latach, tylko doczytaj do końca :)

    KG

  • 18. Data: 2004-02-19 11:00:38
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    A ile jjest tej kary? Myślisz, że ktokolwiek bedzi eskładal pozew za np.50
    złotych?? Raczej dadzą to do windykacji firmie windykacyjnej, po roku sprawa
    się przedawnia i koniec. Jeśłi minął rok od wymagalności kary, a nie
    dostałeś nakazu zapłaty do łapki z inf. o możliwości wniesienia odwołania,
    to sprawa jest przedawniona i po pierwsze Sąd nie bedzie się taką zajmował,
    po drugie - nikt takich spraw nie bedzie składał do Sądu, chyba, że się tych
    mandatów nazbierało i kwota jest większa. Poza tym sugeruję wnieść zarzuty,
    bo wtedy musi się odbyć sprawa procesowa, a wtedy trudno będzie pozywającemu
    udowodnić, że Ty własnie jechałeś na gapkę :-)

    Wiem po sobie, w windykacji pracuję od dłuższego casu. Większość
    przedsiębiorstw komunikacyjnych "sprzedaje" mandaty firmom windykacyjnym
    (często PRESCO) a ci co odzyskają - to ich. Kupili jakiś czas temu nawet
    przeterminowane kary ;-0 i ... wtopili :-) bo wydawało im się, że ściągną
    kasę, no i pewnie część naiwnych zapłaciła, ale ci co olali to mają spokój.

  • 19. Data: 2004-02-19 11:02:14
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    co za bzdura!! Niby ktoma prawo monitorować Twoje dochody, komunikacja
    miejska??!!
    Nakaz zapłaty kieruje się do komornika i ten albo ściąga albo -jeśli koszty
    egzekucji przekraczają jakiś tam procent długu" - umarza egzekucję.

  • 20. Data: 2004-02-19 11:07:44
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Czy skarbówka moze w tym uczestniczyc- w udostępnieniu danych i
    informacji o zarobkach

    ZDECYDOWANIE NIE. SKARBÓWKA MOŻE ŚCIĄGAĆ MANDATY NAŁOŻONE NP. PRZEZ POLICJĘ
    I TE, KTÓRE WPŁYWAJĄ DO BUDŻETU I ROBI TO NIE PRZEZ KOMORNIKA A PRZEZ
    POBORCĘ SKARBOWEGO, NIE KOMORNIKA SĄDOWEGO, WIĘC TO SPORA RÓŻNICA.

    DANE O TWOICH DOCHODACH NIE SĄ JAWNE WIĘC ZADNE PRZEDSIEBIORSTWO NIE BEDZIE
    ZNAŁO TWOICH DOCHODÓW Z US. A TYM BARDZIEJ POBORCA SKARBOWY NIE SIĄDZIE CI
    NA WYPŁATĘ ANI ZADNE INE SRODKI. MUSIAŁABYS ZALEGAC Z PODATKAMI, SKŁADKAMI
    ZUS, MANDATAMI Z POLICJI LUB STRAŻY MIEJSCKIEJ (SŁUŻB MUNDUROWYCH) A NIE ZA
    KARY ZA PRZEJAZD BEZ BILETU Z JAKIEGOŚ PRZEDSIĘBIORSTWA!!