  • 1. Data: 2004-02-18 15:56:04
    Temat: Okres przechowywania danych osobowych w biurze strefy ogr. park.
    Od: "ww" <S...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pięć lat temu nie zapłaciłem za parkowanie w strefie ograniczonego postoju.
    Dzisiaj przypadkiem dowiedziałem się, że moje dane osobowe czyli imię,
    nazwisko, adres, nr rej. samochodu w dalszym ciągu znajdują się w komputerze
    biura. Stąd pytanie jak długo mogą być przechowywane takie dane, bo sama
    kara za nieopłacenie postoju powinna przedawnić się po trzech latach(?).
    Proszę o ewentualne namiary na podstawę prawną i ewentualnie co zrobić aby
    moje dane osobowe zostały usunięte.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    W.W.

  • 2. Data: 2004-02-18 16:20:31
    Od: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>

    "ww" <S...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Proszę o ewentualne namiary na podstawę prawną i ewentualnie co zrobić aby

    Samo przedawnienie zobowiązania nie powoduje jego wygaśnięcia,
    natomiast dane osobowe można przetwarzać tak długo, jak jest to uzasadnione
    celem
    tego przetwarzania ! Stąd chyba mozna wysnuć wniosek, że dane takie mogą
    być przetwarzane przez administratora w nieskonczonosc albo do czasu
    wygaśnięcia
    celu przetwarzania, czym w tym przypadku będzie wygaśnięcie zobowiązania,
    czyli wywiązanie się z niego poprzez zapłatę !!!
    Niemniej zobowiązanie do zapłaty za pastoj nie jest
    chyba zobowiazaniem cywilnoprawnym, lecz publiczno-prawnym - a to moze się
    ocenia
    tak jak w przypadku zobowiązań podatkowych, które wygasają w wyniku upływu
    czasu,
    w odróżnieniu od zobowiązań cywilnoprawnych !

    Nie wiem do końca jak to jest - ale chyba dobrze celuję !?:)

    Pozdr

    ms