  • 11. Data: 2003-07-03 15:37:48
    Temat: Re: Czy jest sens walczyć ze spamem?
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie> popełnił 02 lip 2003
    na pl.soc.prawo utwór news:bdu0j4$1ev$2@nemesis.news.tpi.pl:

    > o ile mnie pamięć nie myli spam jest przestępstwem
    > (albo wykroczeniem nie pamiętam dokładnie)
    > poczytaj ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    Jeżeli wyślę do 100 osób piszących na grupę maila
    "A mam ja wszystko w d..."
    będzie to czystej wody spamem a z ustawą o świadczeniu usług...
    nic wspólnego mieć nie będzie.
    A jak przerobię "d..." na nosa to i pewność będzie, że prawa nie łamię.
    Dalej będziesz twierdzić, że spam to przestępstwo?
    Spamem jest każda niechciana przesyłka-upierliwość wyznacznikiem.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2003-07-03 16:02:32
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    poreba chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > Dalej będziesz twierdzić, że spam to przestępstwo?
    > Spamem jest każda niechciana przesyłka-upierliwość wyznacznikiem.

    pierwsze pytanie wyczerpywąło definicję spamu z ustawy,
    więc odpowiedziałem.
    Darujmy sobie wywody na temat nie związany z pytaniem,
    bo o tym mozna długo :-)

    pozdrowienia

    mss

  • 13. Data: 2003-07-03 20:12:22
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Dawid Szałęga" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > Proszę Was bardzo mocno, abyście poradzili mi w jaki sposób mam z tym
    > walczyć, bo już mam tego serdecznie dość. Z góry dziękuję za poświęcony
    czas
    > na przeczytanie tego i ewentualne odpowiedzi.

    Ja dostaję codziennie ok. 5-10 listów @ w obcym języku, to co Wy nazywacie
    spamem i wcale mi to nie przeszkadza. Po prostu kasuję przed przeczytaniem.
    Walka ze spamem jest moim zdaniem jak walka z wiatrakami.

    Kto mi wyjaśni, w jaki sposób przeszkadza mu spam ? Owszem... zajmuje to
    trochę czasu, aby odróżnić spam od koresponencji właściwej, ale ja znalazłem
    na to doskonałe rozwiązanie. Do konkretnych wiadomości mam skrzynkę @
    komercyjną, a w necie ujawniam skrzynki darmowe, których mam kilka. Ołtluk
    Express regułami wiadomości sortuje mi wiadomości do odpowiednich folderów i
    juz na etapie odbierania jestem w stanie odróżnić spam od nie-spamu. Mam
    czas - wchodzę do tych folderów, nie mam czasu czytam tylko listy @ ze
    skrzynki komercyjnej i sprawa załatwiona.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 14. Data: 2003-07-04 06:57:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie> popełnił 03 lip 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:be1k2o$7h0$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > pierwsze pytanie wyczerpywąło definicję spamu z ustawy,
    > więc odpowiedziałem. Darujmy sobie wywody na temat nie związany ...
    Ja tylko przeciwko generalizowaniu,
    i żeby ktoś nieopatrznie nie odnióśł wrażenia, że spam jest karalny.
    A nie jest niestety ;(

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2003-07-04 11:36:40
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:G60Na.102078$kC4.1617578@news.chello.at...
    > Kto mi wyjaśni, w jaki sposób przeszkadza mu spam ?

    Nie każdy lubi niechciane śmieci na skrzynce. Nie każdy lubi figurować w
    czyjejś bazie danych. To tylko 2 przykłady.

    Pzdr

    A.

  • 16. Data: 2003-07-04 15:59:19
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie każdy lubi niechciane śmieci na skrzynce. Nie każdy lubi figurować w
    > czyjejś bazie danych. To tylko 2 przykłady.

    Ale to chodzi tylko o adres @. Przecież ani spamer nie przetwarza imienia,
    nazwiska, adresu, daty urodzenia czy innych danych osobowych. Jedyne co robi
    to rozsyła spam.
    Jeśli nie zapycha skrzynki zbędnymi załącznikami, to dla mnie spam jest
    nieszkodliwy.
    A jesli ktoś nie lubi figurować czyjejś bazie danych, nie lubi niechcianych
    śmieci - to niech walczy ze spamem, ale myslę że staci na tej walce tyle
    samo czasu (o ile nie więcej) niż by ten spam sukcesywnie cierpliwie kasował
    przed przeczytaniem.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 17. Data: 2003-07-05 08:24:41
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:rvhNa.106993$kC4.1761162@news.chello.at...
> [...]
    > nazwiska, adresu, daty urodzenia czy innych danych osobowych. Jedyne co

    A co powiesz na taki kwiatek (autentyk sprzed kilku dni):

    "Dziekujemy za dopisanie sie do listy mailingowej serwisu bigshit.pl
    Jezeli nie zapisywales sie na subskrycje, ktos prawdopodobnie podal
    Twoj adres e-mail podczas rejestracji w naszym serwisie.
    Aby wypisac sie z subskrycji kliknij w ponizszy link:"

    Pzdr

    A.

  • 18. Data: 2003-07-05 21:20:48
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > Twoj adres e-mail podczas rejestracji w naszym serwisie.
    > Aby wypisac sie z subskrycji kliknij w ponizszy link:"

    Przy szybkim łączu operacja taka walki ze spamem nie powinna zając więcej
    niż 10 sekund. Klikasz i sprawa załatwiona. A gdybyś chciał walczyć ? Pisać
    doniesienia, namierzać autora spamu to ile czasu by to zajęło ?

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 19. Data: 2003-07-05 22:35:44
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:QiHNa.122699$kC4.2004789@news.chello.at...
> [...]
    Pisać
    > doniesienia, namierzać autora spamu to ile czasu by to zajęło ?

    Spamerzy to faktycznie niereformowalny gatunek i walka z nimi to ciężka
    sprawa. Ale to nie znaczy że mają się czuć bezkarni, bo któregoś dnia
    zaspamowaliby nas pewnie na śmierć. ;-)

    Pzdr

    A.

  • 20. Data: 2003-07-06 16:56:58
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    sob, 05 lip 2003 o 23:20 GMT Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Przy szybkim łączu operacja taka walki ze spamem nie powinna zając więcej
    > niż 10 sekund. Klikasz i sprawa załatwiona. A gdybyś chciał walczyć ? Pisać
    > doniesienia, namierzać autora spamu to ile czasu by to zajęło ?

    Błąd, kliknięcie w link=
    1. Potwierdzenie istnienia adresu.
    2. Potwierdzenie uważnego czytania przychodzacych śmieci.

    i jako taki adres e-mail jest dla spamera dużo więcej warty, dlatego
    można się spodziewać szybkiego sprzedania takiego adresu następnym
    SPAMerom, jako adresu zweryfikowanego czyli więcej wartego.
    Szybko więc ilość otrzymywanych śmieci rośnie, czasem nawet w postępie
    geometrycznym, im więcej się wypisujemy i odpisujemy
    (np. na listy w stylu: nie chcesz więcej dostawać od nas ofert odeślij
    list z temate NIE), aż normalne korzystanie z poczty stanie się koszmarem,
    bo z kilku setek smieci ciężko będzie wyłapać _normalne_ listy.

    Dlatego sposoby walki ze SPAMerami stają się coraz bardziej brutalne, coraz
    częściej są blokowane całe domeny i klasy IP, jeśli brak jest reakcji
    odpowiedniego Abuse@ (np. całe klasy z domeny *.tpnet.pl bo
    a...@t...pl nie reaguje na zgłaszny spam, blokowanie listów z onet.pl,
    wp.pl czy o2.pl bo są Open Relay, czyli można przez nie wysyłać listy bez
    żadnej kontroli). Po szczegóły odsyłam do archiwum pl.news.mordplik.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości [ http://www.e-upr.org/ ]