  • 1. Data: 2003-07-01 21:52:06
    Temat: Czy jest sens walczyć ze spamem?
    Od: "Dawid Szałęga" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od pewnego czasu pewna firma przysyła mi swój "biuletyn informacyjny"
    powołując się na (cytat z emaila):

    "W związku z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204) [nazwa firmy] informuje iż
    wiadomość została przesłana na niniejszy adres zgodnie z wyrażoną przez
    Państwa zgodą*. Zgoda na otrzymywanie niezamówionych informacji handlowych
    może być odwołana w każdym czasie poprzez kilknięcie tutaj."

    Swego czasu kożystałem z usług owej firmy, jednak gdy zaprzestała
    prowadzenia usług które mnie interesowały przestałem kożystać z ich serwisu
    i wszelkich innych usług. Gdy dostałem od nich "biuletyn" ze spokojem
    pomyślałem że po prostu zapomniałem się wypisać z listy subskrybcyjnej.
    Kliknąłem, w odpowiedni link i po kłopocie.
    Okazało się jednak, że wcale w żadne sposób to nie pomogło i za jakiś czas
    dostałem kolejną niechianą przesyłkę. Napisałem więc kilka maili do
    odpowiednich osób z owej firmy z nadzieję, że w końcu to spamowanie się
    skończy, ale oczywiście nic nie pomogło; firma nadal przysyła mi niechcianą
    pocztę i przechowuje moje dane adresowe bez mojej zgody (z tego co się
    orientuję to adres email jest chyba daną osobową).

    Proszę Was bardzo mocno, abyście poradzili mi w jaki sposób mam z tym
    walczyć, bo już mam tego serdecznie dość. Z góry dziękuję za poświęcony czas
    na przeczytanie tego i ewentualne odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Szałęga

  • 2. Data: 2003-07-02 05:44:57
    Temat: Re: Czy jest sens walczyć ze spamem?
    Od: "Big Jack" <w...@t...cy>

    W wiadomości: bdsvja$j1o$...@a...news.tpi.pl
    użytkownik *Dawid Szałęga* <d...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Napisałem więc kilka maili
    > do odpowiednich osób z owej firmy z nadzieję, że w końcu to
    > spamowanie się skończy, ale oczywi?cie nic nie pomogło;

    Na to to chyba będzie najskuteczniejsze zablokowanie nadawcy albo jeszcze
    inna reguła ustawiona bezpośrednio na serwerze poczty.
    Pozdrawiam
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2003-07-02 07:11:32
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Big Jack chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    >
    > Na to to chyba będzie najskuteczniejsze zablokowanie nadawcy albo jeszcze
    > inna reguła ustawiona bezpośrednio na serwerze poczty.

    a żeby być z temacie grupy,
    o ile mnie pamięć nie myli spam jest przestępstwem
    (albo wykroczeniem nie pamiętam dokładnie)
    poczytaj ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    pozdrowienia

    marcin

  • 4. Data: 2003-07-02 08:03:03
    Od: klawy jak cholera <k...@3...net>

    On Tue, 1 Jul 2003 23:52:06 +0200, "Dawid Szałęga"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    >Witam,
    >Od pewnego czasu pewna firma przysyła mi swój "biuletyn informacyjny"
    >powołując się na (cytat z emaila):
    <ciach>

    Zgłoś do polspamu lub/i innej bazy spamerów. Jak firmie zacznie
    odrzucać poczte to sie zdziwi :-)

    --
    klawyMAŁPKA3neo.net
    http://www.boobies.nl/klawy

  • 5. Data: 2003-07-02 10:33:28
    Od: "Dawid Szałęga" <d...@p...onet.pl>

    > Zgłoś do polspamu lub/i innej bazy spamerów. Jak firmie zacznie
    > odrzucać poczte to sie zdziwi :-)

    Niewiele to pomoże z prostego powodu: większość administratorów ma gdzieś
    bazę polspamu (wiem z doświadczenia, bo przez długi okres próbowałem pozbyć
    się spamu w ten sposób).
    Po drugie coś takiego nie zostanie uznane za spam (treść którą zacytowałem w
    moim pierwszym poscie wyraźnie mówi, że maile dostaję na własne życzenie).

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Szałęga

  • 6. Data: 2003-07-02 10:37:11
    Od: "Dawid Szałęga" <d...@p...onet.pl>

    > a żeby być z temacie grupy,
    > o ile mnie pamięć nie myli spam jest przestępstwem
    > (albo wykroczeniem nie pamiętam dokładnie)
    > poczytaj ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Tak... Zgadza się... Spam jest przestępstwem. Przetwarzanie i przechowywanie
    moich danych osobowych wbrew mojej woli tym bardziej.
    Chodziło mi raczej o jakąś poradę, bo jeśli pójdę na policję i powiem "Firma
    XXX wysyła mi spam. Aresztujcie ich." to raczej nikt tego nie waźmie na
    poważnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Szałęga

  • 7. Data: 2003-07-02 13:15:38
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Dawid Szałęga chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > XXX wysyła mi spam. Aresztujcie ich." to raczej nikt tego nie waźmie na

    to zamiast strzępić język napisz pismo:

    Zawiadamiam o popełnieniu wykroczenia z art. 24 ustawy
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    i wnoszę o wszczęcie postępowania w tej sprawie.

    Uzasadnienie

    Dnia xxxx korzystałem z usług firmy xxxx (z adresem)
    Po rozwiązaniu umowy (zakończeniu korzystania z usług), które nastąpiło
    w dniu ........ złożyłem wniosek
    o zaprzestanie przesyłania na mój adres poczty elektronicznej
    informacji handlowych przez w/w firmę.

    Pomimo braku mojej zgody informacje wciąż są przesyłane

    dowód: wydruk wiadomości z konta poczty elektronicznej

    Czyn firmy xxxx wyczerpuje znamiona czynu zabronionego określone w art. 24
    w/w ustawy, w związku z czym wnoszę jak na wstępie.

    podpis

    załączniki:

    wymienione dowody

    wysyłasz poleconym i czekasz na wezwanie na przesłuchanie.

    stern

    ps. o taką poradę chodziło? :-)

  • 8. Data: 2003-07-02 15:10:42
    Od: "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl>

    Użytkownik "Dawid Szałęga" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niewiele to pomoże z prostego powodu: większość administratorów ma gdzieś
    > bazę polspamu (wiem z doświadczenia, bo przez długi okres próbowałem
    pozbyć
    > się spamu w ten sposób).

    Tu raczej sie nie zgodze. Znam wielu administratorow, co do dzis korzystaja
    z bazy Polspamu i dodatkowo z innych baz. Polecam tez grupe
    pl.news.mordplik, tam dostaniesz kompletna i fachowa porade.

    X.

  • 9. Data: 2003-07-02 15:17:17
    Od: klawy jak cholera <k...@3...net>

    On Wed, 2 Jul 2003 12:33:28 +0200, "Dawid Szałęga"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >moim pierwszym poscie wyraźnie mówi, że maile dostaję na własne życzenie).

    No jak to pisze, że chcesz sie wyrejestrować a to nie skutkuje, więc
    nie dostajesz tego na własne życzenie, a to jest spam

    --
    klawyMAŁPKA3neo.net
    http://www.boobies.nl/klawy

  • 10. Data: 2003-07-03 09:50:11
    Od: d...@o...pl

    > Proszę Was bardzo mocno, abyście poradzili mi w jaki sposób mam z tym
    > walczyć, bo już mam tego serdecznie dość. Z góry dziękuję za poświęcony czas
    > na przeczytanie tego i ewentualne odpowiedzi.

    ftp://212.85.113.160/spam/

    Pozdrawiam,
    Darek