  • 161. Data: 2009-09-14 22:27:17
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szymon von Ulezalka pisze:

    > tak samo wierzysz w nieistnienie smerfow, sierotki marysi,
    > jednorozcow, elfow, krasnali etc? i one tez 'moga sobie istniec'?

    Śmiesz wątpić w Niewidzialne Różowe Jednorożce? Albo Latającego Potwora
    Spaghetti?!

  • 162. Data: 2009-09-14 22:34:34
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 15:07:28 -0700, Szymon von Ulezalka napisał(a):

    /.../

    > tak samo wierzysz w nieistnienie smerfow, sierotki marysi, jednorozcow,
    > elfow, krasnali etc? i one tez 'moga sobie istniec'?

    Jeśli mam być szczery to wierzę w nieistnienie wszystkiego, łącznie ze
    mną.

    "Nie ma nic, a ten, kto myśli inaczej ten błądzi"

    --
    http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 163. Data: 2009-09-15 05:15:57
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Smok Eustachy napisał(a):

    > No ile ośmiel się i podaj jakiś konkret wtedy z przyjemnością rozszerzę
    > Twoje horyzonty.

    Proszę bardzo, śmierdzący leniu.

    "Tekst Dekalogu został zachowany w Biblii w dwóch, minimalnie
    różniących się wersjach: w Księdze Wyjścia (Drugiej Księdze Mojżeszowej)
    (20:2-17) i w Księdze Powtórzonego Prawa (Piątej Księdze Mojżeszowej) (5:6-21)."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dekalog

    A jak nie wierzysz, sprawdź sam choćby tu:
    http://online.biblia.pl/index.php

    EOT- nie mam ochoty dyskutować z betonem.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 164. Data: 2009-09-15 07:25:48
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A ja mam szacunek to Pierdzenia i dlatego piszę Go z dużej litery.
    > Paranoik jesteś i tyle.

    I kto by pomyślał, że zasady ortografii mogą rozbudzić takie emocje. A Twoje
    ukierunkowanie szacunku nieco jest może osobliwe, ale nie jest chyba
    zabronione.

  • 165. Data: 2009-09-15 08:16:11
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:h8ldad$s6g$1@inews.gazeta.pl...
    > Smok Eustachy napisał(a):
    >

    > Coś mi się zdaje, że Ci "wierzący" nie traktują poważnie
    > swych "wierzeń"- tak naprawdę po prostu lubią rytuały,
    > tradycję i miłe poczucie przynależności do stada...
    >
    > --
    > Dominik (& kąpany)
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy
    > Lec)
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54
    > Konstytucji RP

    Ja już dawno zauważyłem, że Biblię najlepiej znają ateiści, zwłaszcza ci
    wojujący.
    PawelT

  • 166. Data: 2009-09-15 08:49:10
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    pt napisał(a):

    > Ja już dawno zauważyłem, że Biblię najlepiej znają ateiści, zwłaszcza ci
    > wojujący.

    Coś w tym jest- nie spotkałem jeszcze "wierzącego", który przeczytałby
    w całości swoją Świętą Księgę, a ateistów- kilku. Pewnie kto przez
    lekturę przebrnie- ateistą się staje :-)

    Zatem nie bez kozery do Soboru Watykańskiego nr 2 czytanie
    Biblii przez profanów nie było mile widziane :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 167. Data: 2009-09-15 08:52:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Coś w tym jest- nie spotkałem jeszcze "wierzącego", który przeczytałby
    > w całości swoją Świętą Księgę, a ateistów- kilku. Pewnie kto przez

    Widocznie źle szukałeś. Nie szukaj wśród katolików, tylko
    protestantów, zwłaszcza np. zielonoświątkowców.

    > lekturę przebrnie- ateistą się staje :-)

    Kolejność jest raczej odwrotna. A biblia jest piękną księgą nie tylko
    z punktu widzenia wiary. Warto ją przeczytać.

    --
    Liwiusz

  • 168. Data: 2009-09-15 09:54:49
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Widocznie źle szukałeś. Nie szukaj wśród katolików, tylko
    > protestantów, zwłaszcza np. zielonoświątkowców.

    Nie prowadziłem poszukiwań :-) Taka drobna osobista "ankieta"
    w kręgu znajomych :-)

    Ale to bardzo możliwe, wśród protestantów raczej się nie obracam.
    Wobec tego uściślam: "nie spotkałem jeszcze _katolika_, który...".

    > Kolejność jest raczej odwrotna. A biblia jest piękną księgą nie tylko
    > z punktu widzenia wiary. Warto ją przeczytać.

    W sensie literackim- owszem. Przeczytać warto z różnych względów.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 169. Data: 2009-09-15 10:00:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dominik & Co pisze:

> [...]
    > Wobec tego uściślam: "nie spotkałem jeszcze _katolika_, który...".

    > W sensie literackim- owszem. Przeczytać warto z różnych względów.

    Również w sensie wskazówek życiowych. Bo oprócz "uwierz w Jezusa"
    jest tam również opisane, jak żyć wobec innych ludzi, i muszę przyznać -
    jako ateista - że wskazówki te są nad wyraz uniwersalne.

    --
    Liwiusz

  • 170. Data: 2009-09-15 10:20:55
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Również w sensie wskazówek życiowych. Bo oprócz "uwierz w Jezusa" jest
    > tam również opisane, jak żyć wobec innych ludzi, i muszę przyznać -
    > jako ateista - że wskazówki te są nad wyraz uniwersalne.

    Tu bym się tak nie rozpędzał.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2076/q,Relatywiz
    m.etyczny.Biblii

    --