    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Część działki mi zabrali
    Date: Thu, 24 May 2018 11:01:04 +0200

    Dnia Thu, 24 May 2018 01:13:02 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > 20 lat temu odziedziczyłem dom, podwórko i stodołe po dziadka.
    > Wszystko u notariusza ładnie spisane.
    >
    > Tydzień może dwa temu pojawiły się jakieś palika na moim podwórku..
    > I dostałem pismo że firma X reprezentująca GDDKiA
    > chce się ze mną spotkać w sprawie granic.
    > Jakież było moje zdziwienie gdy pani Geodetka powiedziała
    > że wjazd na posesje i kawałek stodoły leży na terenie pasa drogowego.
    > Stodoła jest na fundamencie betonowym z drewnianych bali przykryta
    > eternitem i jest "od zawsze".
    >
    > Proszę panią o podstawę:
    > Pani mówi decyzja uwłaszczeniowa z 1971 r.
> [...]

    Zleć dobremu geodecie tzw "badanie archiwów"...
    czy tak jakoś
    bo nic nie wiadomo.

    A dziś wejdź sobie na
    geoportal.gov.pl
    odszukaj działkę i porób sobie screny
    "na pamiatkę"
    bo to co tam zobaczysz nie możesz kopiowac i powielac bla.. bla.. bla... no
    i najważniejsze "nie jest dowodem w sprawie".

    W moich stronach "lokalna geodezja" wynajęła firmę Fiku-Miku z dalekiego
    miasta. Przyszli chłopcy w krótkich portkach, ponabijali kołki, poparzyli
    jajka pokrzywami.

    geoportal.gov.pl pokazuje: "pół sdodoły na drodze", granica drogi prosta
    jak struna.

    Sąsiad jak stoi na podeście do jest na swoim, reszta schodów "na drodze".
    Drugi sąsiad 1/3 stodoły "na drodze".

    Każda taka wizyta kończy sie podpisaniem/niepodpisaniem
    protokołów przez zainteresowanych.

    Mijają 2 lata.

    "Lokalna geodezja" przysyła koleknego "expierda" po taniości
    Kolejne kołki.

    Zainteresowani podpisuja/niepodpisują protokołu.

    geoportal.gov.pl pokazuje "tą razą": że stodoła jest już na terenie
    właściciela a tylko róg ok. 1 [m] "na drodze", granica drogi prosta jak
    struna.

    Sąsiad schody ma "już na swoim". Drugi sasiad "odzyskał stodołę".

    Ostatni "expierd" wbija kołek "w ogródku", sąsiedzi wskazują punkt
    graniczny z lat '70-tych, a gościu "że jego to nie obchodzi bo..."

    Ludzie widząc, że mają przed soba debila, nie podpisują protokołów
    zgłaszają sprzeciw do "lokalnej geodezji".

    Jest jak było od 50 lat.

    Goście mają "dżi-pi-esy" po kilkanascie tysięcy
    a ludkom oświadczają "że mogą się pomylic o 1 [m]".

    Nie wiem czy to jakaś "legenda"
    ale ponoć "na mocy jakiejś ustawy"
    mogą "kołki prać" gdzie chcą
    "byle powierzchnia działki się zgadzała"
    a to że "wiatr przewiał granice" parę metrów
    to ich nie obchodzi.
    "A jak się Panu nie podoba to idź se pan do sądu".

    Tak ze sprawdź bo może warto.