  • 11. Data: 2004-11-20 08:57:27
    Temat: Re: Cyfra+ i propozycja Polecenia Zapłaty
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 09:44:39 +0100,
    osoba podpisana: Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    napisała:
    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Dlaczego uważasz, że numer konta to jakaś tajna/poufna informacja?
    W Polsce większość należlności reguluje się przelewami (pomijając
    gotówkę), i tu faktczynie nic nie szkodzi ujawnienie konta. W krajach w
    których jest np. rozwinięty obrót czekowy + DD nietrudno sobie wyobrazić
    dlaczego ktoś może nie chcieć ujawniać swojego konta bez wyraźnej
    potrzeby.

    KJ

    > Alek

    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

  • 12. Data: 2004-11-20 09:26:49
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik 'Tom N' napisał(a) w wiadomości

    > Chodzi mi o przepisy, na podstawie których operator ma prawo ujawnić
    > abonentowi numery kont osób trzecich. Ewentualnie ich brak i wtedy wskazanie
    > przepisów, które możnaby zastosować wobec rzeczonego operatora w związku...

    Nadal nie rozumiem o co ci chodzi. przecież to Ty im podałeś ten numer, choćby w
    ten sposób że zgodziłeś się na to, że osoba trzecia płaci za Ciebie rachunki.
    Oni przecież mogli przupuszczać, że ta osoba trzecia pozostaje z Tobą w jakimś
    stosunku prawnym i znasz ten numer.
    Czyżbyś był typem pieniacza pospolitego?

    --
    JOHNSON :)

  • 13. Data: 2004-11-20 10:19:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W krajach w
    > których jest np. rozwinięty obrót czekowy + DD nietrudno sobie wyobrazić
    > dlaczego ktoś może nie chcieć ujawniać swojego konta bez wyraźnej
    > potrzeby.

    W tym przypadku wyobraźnia mnie zawodzi. Jak ktoś może wykorzystać
    przeciwko mnie wiedzę o moim numerze konta? No i jak skutecznie miałbym
    ten numer utajnić, chyba tylko nie używając konta w ogóle?

    BTW: co to jest DD?

    Alek

  • 14. Data: 2004-11-20 10:34:01
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-20 11:19 Alek said the following:
    [...]

    > W tym przypadku wyobraźnia mnie zawodzi. Jak ktoś może wykorzystać
    > przeciwko mnie wiedzę o moim numerze konta? No i jak skutecznie miałbym
    Wystawić czek po prostu.
    > ten numer utajnić, chyba tylko nie używając konta w ogóle?

    Prawie ....

    > BTW: co to jest DD?
    Direct Debit czyli Polecenie zapłaty właśnie.

    > Alek

    KJ

  • 15. Data: 2004-11-20 11:02:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    1. Jeśli nie będzie na nim mojego podpisu to nie ja za to płacę.
    2. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Polsce czek to specjalny blankiet z
    wdrukowanym numerem konta. Jak nie masz czystego blankietu (a nibi skąd?)
    to nic nie zwojujesz.

    Alek

  • 16. Data: 2004-11-20 11:12:28
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-20 12:02 Alek said the following:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Jeśli nie będzie na nim mojego podpisu to nie ja za to płacę.
    I myślisz, że tak trudno podrobić podpis :-)
    > 2. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Polsce czek to specjalny blankiet z
    > wdrukowanym numerem konta. Jak nie masz czystego blankietu (a nibi skąd?)
    > to nic nie zwojujesz.

    Przecież wyraźnie piszę, że chodzi mi o kraje z _rozwiniętym_ obrotem
    czekowym. W Polsce rola czeku sprowadziła się wypłaty pieniędzy z
    własnego konta.
    KJ

  • 17. Data: 2004-11-20 13:04:39
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Alek napisał(a) w wiadomości

    > 2. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Polsce czek to specjalny blankiet z
    > wdrukowanym numerem konta. Jak nie masz czystego blankietu (a nibi skąd?)
    > to nic nie zwojujesz.

    Czek pisany pismmem ręcznym też jest wązny i obowiązuje. Nie musi być na
    specjalnym blankicie.

    --
    JOHNSON :)

  • 18. Data: 2004-11-20 22:56:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Czek pisany pismmem ręcznym też jest wązny i obowiązuje. Nie musi być na
    > specjalnym blankicie.

    Teoretycznie tak, ale powiedz mi na której poczcie lub w którym sklepie da
    się to-to zrealizować.

    Alek

  • 19. Data: 2004-11-21 06:48:01
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Alek napisał(a) w wiadomości

    > Teoretycznie tak, ale powiedz mi na której poczcie lub w którym sklepie da
    > się to-to zrealizować.

    Nie wiem nie próbowałem. Ale w przypadku odmowy realizacji można by ewentualnie
    nawet żądać odszkodowania w banku.

    --
    JOHNSON :)

  • 20. Data: 2004-11-21 07:50:42
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 23:56:41 +0100,
    napisała:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie tak, ale powiedz mi na której poczcie lub w którym sklepie da
    > się to-to zrealizować.
    W Stanach czy Anglii ? przypuszczam, że bez większego problemu.
    Cały czas pomijasz to co napisałem wcześniej: u nas przekazanie
    pieniędzy jest inicjowane przez dłużnika, w związku z tym podawanie
    numeru konta niewiele komukolwiek pomoże.
    W krajach gdzie większość płatności jest inicjowana przez _wierzyciela_,
    numer konta jest jedną z informacji, która może pomóc ewentyualnemu
    oszustowi.

    W Polsce też powoli (ale bardzo powoli, na razie jest to coś koło 1,3%
    płatności ) wchodzi Polecenie Zapłaty. Niestety wszyscy dostawcy usług
    uparli się, żeby procedura jego aktywacji wyglądała mniej więcej tak:
    1. Przekzujesz dostawcy usług oba podpisane odcinki (dla dostawcy i dla banku )
    2. Dostawca wysyła odcinek dla banku

    I zwróc uwage w punkcie pierwszym przekazujesz dostawcy numer konta +
    wzór swojego podpisu bankowego.

    Czy trzeba coś więcej aby dostawca wypisał druczek przelewu z Twojego
    konta ?
    Aby nie być legitymowanym wrzuci wypełniony druczek do skrzynki bankowej
    i już. (OIDP taki przypadek wyprowadzenia pieniędzy był w BZWBK, choć
    złodziej miał wzór podpisu raczej z innego źródła niż PZ :-) )

    Co gorsza, pracowników dostawcy (zwykle) nie obowiązuje tajemnica bankowa
    lub podobna.

    KJ

    > Alek

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping