  • 1. Data: 2004-11-19 19:04:14
    Temat: Cyfra+ i propozycja Polecenia Zapłaty
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Witam,

    Fakty są następujące:

    -- umowa z Canal+ Cyfrowy od 1999 r. (zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych uzyskanych w związku z umową i znajomość regulaminu potwierdzona
    jednym, moim podpisem)
    -- od kilku miesięcy płatności za abonament regulowane z konta bankowego

    i teraz clue:

    Przysłał mnie (abonentowi) operator (Cyfra+) druk "Zgoda do obciążania
    rachunku" na którym jest bank i numer rachunku, z którego otrzymywali
    wspomniane płatności -- proszą w dołączonym piśmie, aby resztę danych,
    uzupełnić i odesłać.
    Wszystko pięknie, póki ja to ja (a dane adresowe abonenta nie zgadzają się z
    danymi adresowymi posiadacza rachunku :D), ale jeśli np. ktoś kto ma
    widzimisię płacić za moje rachunki nie życzy sobie, abym poznał numer jego
    rachunku...?

    Z której strony można ich podejść :)

    --
    RISC to RISC Road Map corrections (SA41-5155-02) V4R3.0 +++ SF98159
    RISC to RISC Road Map corrections (SA41-5155-03) V4R4.0 +++ SF98161

  • 2. Data: 2004-11-19 19:10:17
    Temat: Re: Cyfra+ i propozycja Polecenia Zapłaty
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > i teraz clue:

    [ciach ...]

    ???????

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-19 19:40:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Johnson <j...@a...pl.nospam>
    w wiadomości <news:cnlgec$k2r$1@news.onet.pl> wstukał:

    > [ciach ...]
    >
    > ???????

    Czego nie rozumiesz? Czemu się dziwisz?

    Wyobraź sobie, że jesteś najemcą lokal mieszkalnego i masz do opłacenia
    kilka różnych rachunków: prąd, gaz, kablówka, Cyfra+, internet itd., itp.
    Tak się dziwnie składa, że wynajmujący jako adres korespondencyjny podał
    swój adres zamieszkania -- inny niż adres lokalu który wynajmuje, i na ten
    adres przychodzą do niego faktury/rachunki, za które płacisz Ty jako najemca
    do tego zobowiązany, ze swoich kont.
    Podasz powód dla którego ów wynajmujący miałby poznać numery twoich
    rachunków dzięki "uprzejmości" dłużników?

    --
    PTF Cross Reference Summary - V4R5M0 to V5R1M0 ++++++++++++ SF97043
    Summary of the generally available Version 5 Rel 1.0 PTFs++ SF97510

  • 4. Data: 2004-11-19 20:07:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > danymi adresowymi posiadacza rachunku :D), ale jeśli np. ktoś kto ma
    > widzimisię płacić za moje rachunki nie życzy sobie, abym poznał numer jego

    Na blankiecie jest wpisywany właściciel konta, a nie abonent. No przecież
    inaczej by tego żaden bank nie zrealizował. To znaczy nie powinien, bo z
    tego co wiem, to czasem nie sprawdzają zgodności danych i wystarczy sam
    numer. Tak, czy inaczej podpis również musi być właściciela konta.
    Podejrzewam zatem, ze gdyby faktury regulowała inna osoba, to blankiet by
    wysłali do tamtej osoby. Jeśli dobrze pamiętam, to te kwestie się zaznaczało
    na umowach. Umowy przewidywały właśnie takie sytuacje, że na przykład ja mam
    ochotę płacić Twoje rachunku. Ale wówczas pewnie by blankiet przyszedł do
    mnie.

  • 5. Data: 2004-11-19 20:48:21
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > To znaczy nie powinien, bo z
    > tego co wiem, to czasem nie sprawdzają zgodności danych i wystarczy sam
    > numer.

    Taaa... Ja sobie wyslalem przelew z jednego konta na drugie wpisujac dla
    testu odbiorce "Osama bin Laden". Oczywiscie doszlo. Nikt nie weryfikuje
    danych ( liczy sie tylko numer konta ). Bylo o tym duzo na pl.biznes.banki

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-11-19 21:05:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl>
    w wiadomości <news:cnlle0$7il$3@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Na blankiecie jest wpisywany właściciel konta, a nie abonent.

    Właściciela rachunku brak, jest tylko numer jego konta. Przesyłka trafiła na
    adres korespondencyjny abonenta.

    > No przecież inaczej by tego żaden bank nie zrealizował. To znaczy nie
    > powinien, bo z tego co wiem, to czasem nie sprawdzają zgodności danych i
    > wystarczy sam numer.

    No właśnie :( Jaki problem, żeby korzystający "zamówił" sobie kilka
    dodatkowych usług na koszt właściciela konta, co mu operator ułatwia.
    I pomińmy kweste uczciwości i odpowiedzialności karnej korzystającego, a
    skupmy się na kłopotach właściciela konta i operatorze.

    >Tak, czy inaczej podpis również musi być właściciela konta.

    A to już insza inszość :D

    > Podejrzewam zatem, ze gdyby faktury regulowała inna osoba, to blankiet by
    > wysłali do tamtej osoby.

    Ale wysłali pod adres korespondencyjny abonenta.

> [...]
    > ochotę płacić Twoje rachunku. Ale wówczas pewnie by blankiet przyszedł do

    Umowę, łącznie z aneksami czytałem od początku do końca, może jest coś w
    regulaminie, ale wątpię... Dziś płacisz Ty, za 4 miesiące Johnson, następnie
    Mithos... :P Dlaczego operator ujawnia mi numery waszych kont?

    IMO troszeczkę przesadzili ze swoją nadgorliwością :D

    --
    +++++++++++ What is the command used to order Fixes electronically?
    +++++++++++ How do I order Cumulative Fix packages electronically?+

  • 7. Data: 2004-11-19 21:16:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Właściciela rachunku brak, jest tylko numer jego konta. Przesyłka trafiła
    na
    > adres korespondencyjny abonenta.

    No to faktycznie głupio. Ale od strony prawnej neiwiele im można zrobić. Do
    zachowania tajemnicy bankowej zobligowane są banki. Inne osoby już nie -
    przynajmniej pod odpowiedzialnością karną. Cywilna odpowiedzialność też
    raczej wątpliwa. Pomijając ciężkie do wywiedzenia straty, to brak jest
    zastrzeżenia o koneiczności zachowania tego w tajemnicy.

> [...]
    > I pomińmy kweste uczciwości i odpowiedzialności karnej korzystającego, a
    > skupmy się na kłopotach właściciela konta i operatorze.

    Są dwie bariery. Wzór podpisu i wyciąg.

    > Ale wysłali pod adres korespondencyjny abonenta.

    A był inny regulujący? Bo może nie.

> [...]
    następnie
    > Mithos... :P Dlaczego operator ujawnia mi numery waszych kont?

    Nie o to chodzi. oczywiście, że nie ma znaczenia, kto płąci. W umowach
    zawieranych pod koneic 99 roku (wówczas zawierałem) są takie klauzule, że z
    góry zakąłdamy, ze wynajmuję to dla innej osoby. To się bodaj w umowie
    fundator nazywało, jak się nie mylę. nie chce mi sie szukać tego papierka.
    Pamiętam, ze było, bo akurat znam sytuację, gdy tak to było rozwiazane. Bo z
    jednej strony terminal stał w firmie, a z drugiej strony płąciła osoba
    fizyczna (zrzutka była), a nie firma.

    > IMO troszeczkę przesadzili ze swoją nadgorliwością :D

    Bo ja wiem?

  • 8. Data: 2004-11-19 21:16:55
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik 'Tom N' napisał(a) w wiadomości

    > Czego nie rozumiesz? Czemu się dziwisz?

    Nie rozumiem o co ci chodzi i czego od nas oczekujesz.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-11-19 21:35:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Johnson <j...@a...pl.nospam>
    w wiadomości <news:cnlnro$9fi$1@news.onet.pl> wstukał:

    > użytkownik 'Tom N' napisał(a) w wiadomości

    > Nie rozumiem o co ci chodzi i czego od nas oczekujesz.

    Chodzi mi o przepisy, na podstawie których operator ma prawo ujawnić
    abonentowi numery kont osób trzecich. Ewentualnie ich brak i wtedy wskazanie
    przepisów, które możnaby zastosować wobec rzeczonego operatora w związku...

    --
    II13530 CLOSED INSTALL/UPGRADE 9406-820 FC2437 OR FC2438 W/5033,50+
    II13551 CLOSED LIC SOFTWARE REQUIRED FOR ON/OFF CAPACITY ON DEMAND+

  • 10. Data: 2004-11-20 08:44:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Chodzi mi o przepisy, na podstawie których operator ma prawo ujawnić
    > abonentowi numery kont osób trzecich.

    Dlaczego uważasz, że numer konta to jakaś tajna/poufna informacja?
    Czy ktoś poniósł szkodę z tego powodu?

    Alek