  • 11. Data: 2008-09-09 01:23:07
    Temat: Re: Co za przestepstwo ?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-09 00:49 WW3 napisał/a:

    > "Kto, nie będąc do tego uprawnionym (...)"
    >
    > No nie bardzo, bo do umieszczania komentarzy to oni byli uprawnieni, tak sam jak
    > Ty, ja i x milionow innych uzytkownikow.

    Ale jak Ci się czyjś komentarz nie podoba, to go możesz wywalić, więc
    zapobiegasz szkodzie.

    --
    animka

  • 12. Data: 2008-09-09 03:25:49
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ga409m$6ea$1@news.dialog.net.pl...

    > ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    > (Dz. U. z 9.09.2002 r. Nr 144, poz. 1204),
    > Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe,
    > podlega karze grzywny.

    To i sam portal powinienen ponieść karę. Wprowadzając mnie w błąd w miescu
    gdzie są okienka znajomych umieszczał aplikację reklamową. Po kliknięciu
    otwierały się bzdety reklamowe blokujące mi komputer.Rozumiem, że oni mają
    prawo umieszczać reklamy na swoim serwerze. Ale nie poprzez wprowadzanie
    mnie w błąd i wymuszanie dzialań których nie chcę robić...Dwa razy pisałem
    do nich, a oni łamiąc przepisy które sami wymyslili nie odpisali wcale na
    moje skargi.
    GAL

  • 13. Data: 2008-09-09 05:38:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    WW3 <w...@o...pl> napisal:
    > Co za przestepstwo oni popelnili/mogli popelnic?
    > http://biznes.onet.pl/0,1821321,wiadomosci.html

    Atak DoS.

    > Wystawienie komentarzy chyba nie jest przestepstwem ? A moze od jakies juz
    > liczby jest?
    > Jestem ciekaw waszych opini.

    Oni nie wystawiali komentarzy. Wystawial je automat.
    A idioci nie wprowadzili ograniczen czasowych i swiadomie/nieswiadomie
    wykonali atak DoS.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2008-09-09 08:01:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 08 Sep 2008 22:28:42 +0200,
    Arek <a...@e...net> screamed:

    > Przeczytaj uważnie ustawę i nie bzdurz.
    > A tych strasznych przestępców to normalnie na pal powinni od razu nabic

    Ano powinno. Ale u nas niestety to nie przejdzie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 10:01:17 user up 11825 days, 21:56, 1 user, load average: 0.86, 0.95, 0.93 ]

    An alcoholic is anyone you don't like who drinks more than you do.

  • 15. Data: 2008-09-09 11:27:41
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 9 Sep 2008 05:25:49 +0200, GAL napisał(a):

    > To i sam portal powinienen ponieść karę. Wprowadzając mnie w błąd w miescu
    > gdzie są okienka znajomych umieszczał aplikację reklamową.

    Przeczytaj regulamin. Przylaczajac do NK zgodziles sie na reklamy
    pochodzace od nich. Dlatego nie sa "niezmowione".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 16. Data: 2008-09-09 11:42:41
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Ale przeczytaj ją uważniej.
    > To nie jest przestępstwo co zrobili. Nawet wg tej ustawy.

    a gdzie napisałem że popełnili przestępstwo,
    wskazałem podstawę prawną, twoim zdaniem bzdurną - masz lepszą?

    > I tak by utknęła w sejmie.

    czyli przyznajesz że powyższa ci się nie podoba?

    > I tak i nie.

    czyli jestem za a nawet przeciw

    > Zapewne skonfiskowali im sprzęt, więc to nie jest takie, że mogą im
    > naskoczyć bo stracili trochę grosza.

    zarobili już na lepszy, więc mogą im naskoczyć

    Artur

  • 17. Data: 2008-09-09 14:20:15
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj regulamin. Przylaczajac do NK zgodziles sie na reklamy
    > pochodzace od nich. Dlatego nie sa "niezmowione".

> [...]

    Przeczytaj uwaznie ich regulamin. Czy jest tam gdzieś , ze oszukają mnie? Że
    oszustwem zmuszą mnie do oglądania otwierających się aplikacji których nie
    chcę [i nie akceptuję w takiej formie]? Jeśli to będzie reklama standartowa
    to rozumiem. Okienko z reklamą. lub wyskakujące okienko.lub jakiś żart
    zachęcający do kliknięcia w link.Jeśli natomiast oni umieszczają okienko pod
    którym ma być niby mój znajomy, a tak faktycznie go nie ma -to jest to
    żałosne oszustwo. I umieszczenie pod tym aplikacji która otwiera się i
    blokuje mi totalnie komputer to już jest szmatłastwo.Dam Ci analogiczny
    przykład. Masz np darmowe konto mail. oczywiście z mozliwością wysyłania
    reklam. I admin do Ciebie pisze, że dostałeś list ale nastąpiła awaria i aby
    go obejrzeć musisz wejść na www i uruchomić na swoim komputerze jakąś
    upierdliwą i pamięciożerną aplikację. Otwierasz, a tam reklama z
    wodotryskami wycieczki do Wysp Gulagula.Ani śladu listu od znajomego. Czy
    zaakceptujesz to jako zgodny z prawem sposób reklamy?

    GAL

  • 18. Data: 2008-09-09 15:25:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "Kto, nie będąc do tego uprawnionym (...)"
    > No nie bardzo, bo do umieszczania komentarzy to oni byli uprawnieni, tak
    > sam jak
    > Ty, ja i x milionow innych użytkowników.

    Ale nie byli upoważnieni do zapychania łącza.

  • 19. Data: 2008-09-09 15:39:29
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > widział dla nich zarzut z art. 268a kk. Pewnie §2, skoro tak wysoko
    > wyceniono straty. pewnie chodzi o straty z reklam, bo Nasza Klasa otrzymuje

    no ale tych wywolan musialoby byc przeszlo 2 mln dziennie (wywolane skryptem)
    przeszlo, bo wywoluje sie zwykle tylko plik html bez zadnych dodatkowych
    grafik, css itp co ma miejsce w przypadku zwyklego usera.

    No i to jest przestepstwo umyslne, zastanawiawiac sie mozna nad zamiarem
    ewentualnym, ale przeciez to przedstawiciele naszej klasy twierdzili ze portal
    jest w stanie obsluzyc wszystkich polakow, a i strona nie zamulala, wiec Ci
    studenci mogli nie moc podejrzewac nawet ze obciazaja tak serwer.

    pozdrawiam
    Krzysiu

  • 20. Data: 2008-09-09 15:43:45
    Od: " Autor" <n...@W...gazeta.pl>

    > Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nie byli upoważnieni do zapychania łącza.

    a pewnys ze uprawnienie dotyczy zapychania łacza a nie zmiany danych
    informatycznych itp. ?

    K.