    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jest dokumentem w rozumieniu art. 270 kk?
    Date: Tue, 3 May 2005 22:36:55 +0200

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4xzz3ycuajvh.2devgdji4miu$.dlg@40tude.net...

    > "Rzecznik dyscyplinarny przeciw nauczycielom z Mokrzeszowa"
    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35766,2651030.html
    >
    > Naruszyli prawo - orzekł rzecznik dyscyplinarny przy wojewodzie
    > dolnośląskim. Karą dla nauczycieli Zespołu Szkół Rolniczych w
    Mokrzeszowie
    > może być nagana, zwolnienie z pracy albo wydalenie z zawodu

    Moim zdaniem nie ma racji, albowiem obowiązkiem szkoły, jest
    powiadomienie organów ścigania o stwierdzonym przestępstwie. Jeśli
    rzecznik dyscyplinarny tego nie wie, to po prostu opadło mi wszystko, co
    dotąd było nieopadnięte i tyle.

    Pomijając fakt, ze oczywiście nauczyciele powinni natychmiast skorzystać
    z procedur odwoławczych - nie chce mi się szukać jakie one są, ale
    pewnie są - to otwartą pozostaje kwestia, czy rzecznik dyscyplinarny po
    takiej kompromitacji powinien nim nadal być. Moim zdaniem nie, ale nie
    mnie to oceniać - on chyba ma jakiś przełożonych.

    W każdym razie moim zdaniem sprawa warta jest nadania jej medialnego
    rozgłosu. Choćby po to, by nikt takiego kretyńskiego orzeczenia jako
    kazus nikomu nie podkładał.