    From: "Greg" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciepła woda - opłaty
    Date: Wed, 29 Jan 2003 12:56:30 +0100

    Witam!
    Nie pamiętam normy PN, ale woda "ciepła" (w właściwy termin - podgrzana) ma
    mieć min 45 oC.
    Sposób na sp-nię:
    1. telefon, a najlepiej pismo za potwierdzeniem, stwierdzające, że ww woda
    nie spełnia parametrów (pomiar tylko legalizowanym termometrem) i żądacie
    ich natychmiastowego spełnienia, oświadczacie, że żądacie obniżki za wodę,
    która nie spełnia parametrów. Dobrze mieć świadka pomiarów, a jeszcze lepiej
    "fachofców-papraków" ze sp-ni. Ostatecznie stwierdzenie, że zaprzestajecie
    płacić za "ciepłą-zimną" wodę do czasu usunięcia przyczyny.
    2. Woda "ciepła" krąży wokoło w budynku od wymiennika przez piony do
    ostatniego piętra i wraca do wymiennika, konieczne jest to z prostego
    powodu, żeby właśnie wszyscy mieli "ciepłą" wodę. Brak na którymkolwiek
    piętrze "ciepłej" wody świadczy o niedrożności obiegu, lub zakręceniu zaworu
    na tym pionie, a właściwie na pionie zwrotnym - woda po prostu nie krąży w
    obiegu i wychłądza się. W wieżowcach stosuje się pompy do tłoczenia wody na
    najwyższe kondygnacje. Wyłączenie tych pomp, niewłaściwe ustawienie czujnika
    ciśnienia lub skargi mieszkańców z parteru na hałas z hydroforni (niestety)-
    mogą być przyczyną braku wody.
    Ja mając podobny przypadek. Zakomunikowałem "fachowcom", że nie interesuje
    mnie co oni zrobią, mogą wogóle zdemontować piony - ja mam mieć "ciepłą"
    wodę! Jak nie, to będę rozmawiał z ich najwyższym kierownikiem, ale już w
    ich sprawie a nie sprawie wody i złoże skargę do prezesa sp-ni.
    Poskutkowało!
    Pozdrawiam
    greg

    Użytkownik "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w