  • 1. Data: 2008-01-03 13:42:38
    Temat: Cienkie druty tepsy, TELE2 i niedotrzymanie warunków umowy
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Witam,
    problem mam. A właściwie moja ciotka :) Mianowicie zamówiła sobie
    ADSLa 1Mb z TELE2 (wcześniej miała telefon), po drutach TP. Do centrali
    daleko, modemy synchronizują się 1 raz na 10 i to na niecałą sekundę. W
    każdym razie korzystać się nie da. Podpytani sąsiedzi miewają neostradę,
    max 512, bo szybsza też nie działa.

    Przez 3 miesiące ciotka wielokrotnie zgłaszała na infolinię TELE2
    problemy z synchronizacją i za każdym razem słyszała wyrazy zdziwienia
    "bo przecież to już powinno działać". A teraz dodatkowo się okazało, że
    po jej zgłoszeniach nie ma śladu w ichnim systemie.

    Pisemna reklamacja poszła do TELE2, przekierowano do TP, po zaledwie
    miesiącu został przysłany technik z TP. Ocenił, że nie ma szans na
    cokolwiek, bo kable za słabe i wypisał opinię "połączenie niemożliwe z
    powodu warunków technicznych". Ciotka wysłała pismo do TELE2, że z
    powodu niemożności realizacji usługi uznaje umowę za niedotrzymaną z
    ich winy - zabawa trwała 3 miesiące, a nie 1, jak jest zapisane w
    regulaminie. W końcu, k...a, powinni sprawdzić warunki techniczne. No,
    chyba że każda emerytka powinna posiadać sprzęt i umiejętności do
    zdiagnozowania czy kable u niej w porządku.

    W odpowiedzi dostała standardowe "bla, bla, proces aktywacji
    przeprowadzony normalnie w październiku, ostatnie logowanie " (nawet
    kompa nie włączyła, tylko sam kabelek do modemu, dioda synchronizacji
    zapaliła się i zgasła) " 28 grudnia, u nas wszystko ok, umowę
    rozwiązujemy z 2 miesiącami wypowiedzenia, kara za zerwanie promocji,
    odwołanie do składu desek".

    No i ciotka ma dylemat. Iść z tym do sądu od razu czy jeszcze poczekać?

    A poważnie - co dalej można z tym fantem zrobić? Był ktoś w takiej
    sytuacji? Jakie są szanse, że umowa zostanie rozwiązana bez naliczania
    kary i od razu? Dodam, że nawet żadnej faktury jeszcze nie dostała, więc
    nie zalega z opłatami :)

    I jeszcze jedno - podobno w Węgorzewie TPSA nie ma swoich techników,
    tylko korzysta z jakiejś prywatnej firmy. Czy ktoś może wie, co to za firma?

    --
    Azja

  • 2. Data: 2008-01-03 13:49:42
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

> [...]
    > sytuacji? Jakie są szanse, że umowa zostanie rozwiązana bez naliczania
    > kary i od razu? Dodam, że nawet żadnej faktury jeszcze nie dostała, więc

    Jeden z moich sąsiadów miał bardzo podobny problem. Tylko w tamtym
    wypadku modemy się synchronizowały (diody migały), ale nic więcej nie
    udawało się zrobić. Walczył chyba ze 3 miesiące. Udało się tyle, że
    umowa została rozwiązana z winy operatora (bez kar). Opłaty aktywacyjnej
    nie zwrócili. A abo nie pamiętam dokładnie, ale też chyba nie było
    żadnej faktury.

    Ale to tylko zasłyszane, więc głowy za to nie dam.

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 3. Data: 2008-01-03 13:56:41
    Od: <s...@a...pl>

    Poproś UKE o pomoc. Mi w swoim czasie pomogli w kontaktach z TP. Byłem
    bardzo zadowolony z ich pomocy, ba, okazało sie że w TP są też"normalne" i
    kompenentne osoby :)

    Delegatura UKE w Olsztynie
    Dyrektor: Waldemar Krassowski
    Adres: 10-413 Olsztyn, ul. Dworcowa 3
    Tel. 089 533 35 22
    Fax 089 534 24 56
    e-mail: w...@u...gov.pl

  • 4. Data: 2008-01-03 14:48:01
    Od: "Jacek Skórzewski" <j...@p...fm>

    On 3 Sty, 14:42, Azja
    <s...@w...pl> wrote:

    > I jeszcze jedno - podobno w Węgorzewie TPSA nie ma swoich techników,
    > tylko korzysta z jakiejś prywatnej firmy. Czy ktoś może wie, co to za firma?
    >
    > --
    > Azja

    Techników - monterów sama tepsa nie zatrudnia już chyba nigdzie. O ile
    się nie mylę, to pracuje dla nich Sprint i Eltel Networks i może
    jeszcze jakaś firma, ale na północy to będzie raczej Sprint.

    Pozdrawiam,
    js

  • 5. Data: 2008-01-03 14:54:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Azja pisze:

    > " 28 grudnia, u nas wszystko ok, umowę
    > rozwiązujemy z 2 miesiącami wypowiedzenia, kara za zerwanie promocji,
    > odwołanie do składu desek".

    Jakby tak można było trochę dokładniej - co napisali i gdzie ten skład?
    Bo od tego trochę zależy.

    M.

  • 6. Data: 2008-01-03 15:18:02
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Jakby tak można było trochę dokładniej - co napisali i gdzie ten skład?
    > Bo od tego trochę zależy.

    W przypadku niezgodzenia się z decyzją proponują mediację UKE, sąd
    polubowny przy UKE lub skierowanie sprawy do sądu powszechnego. Wydaje
    mi się, że zabrakło akapitu z podaniem jakiegoś adresu komórki odwołań u
    nich (tzn. w tele2). Błąd piszącego odpowiedź?

    --
    Azja

  • 7. Data: 2008-01-03 15:48:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Azja pisze:

> [...]
    > mi się, że zabrakło akapitu z podaniem jakiegoś adresu komórki odwołań u
    > nich (tzn. w tele2). Błąd piszącego odpowiedź?

    Być może też błąd piszącego skargę. Taki tryb przysługuje tylko i
    wyłącznie przy reklamacji, a z tego co zrozumiałem, to nie była reklamacja.

    M.

  • 8. Data: 2008-01-03 19:25:43
    Od: "jas" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    On 3 Sty, 14:42, Azja
    <s...@w...pl> wrote:

    >O iles ię nie mylę, to pracuje dla nich Sprint i Eltel Networks i może
    >jeszcze jakaś firma, ale na północy to będzie raczej Sprint.

    mylisz się

    jas

  • 9. Data: 2008-01-04 08:09:12
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > mylisz się
    >
    > jas

    Ja mieszkam na północy (SN91) i jest tu Sprint.
    Jak na innych "północach" to nie wiem.
    vari

  • 10. Data: 2008-01-04 08:53:54
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    vari pisze:

    > Ja mieszkam na północy (SN91) i jest tu Sprint.
    > Jak na innych "północach" to nie wiem.

    W SN58 też jest Sprint. Swoją drogą biedni są technicy ze Sprinta, bo
    Tepsa traktuje ich tak jak swoich klientów a klienci Tepsy traktują ich
    jak Tepsę. Ogólnie kopy z obu stron, podczas gdy chłopaki mają dwie
    godziny na realizację zlecenia które w Tepsie potrafi wisieć tygodniami.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio