  • 1. Data: 2008-01-03 09:12:00
    Temat: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
    Od: "Pawel" <l...@u...klub.chip.pl>

    Witam,

    "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.

    Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.

    Opis przypadku
    Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
    Nie sprawdzałem go w sklepie.
    Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
    Paragon zachowałem.
    Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki na
    płytę.
    Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były dostępne
    na półce).
    Chciałem skorzystać z rękojmi.
    Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
    mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
    rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

    Czy tak można?

    Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę postępowania z
    tytułu rękojmi?
    Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, po
    co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

    Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
    proszę.

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 2. Data: 2008-01-03 09:23:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pawel pisze:

    > Chciałem skorzystać z rękojmi.

    Rękojmia nie obowiązuje jeśli sprzedającym jest firma, a kupującym
    konsument.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-03 09:25:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pawel pisze:

    > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
    > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

    Dodam jeszcze, że oprócz gwarancji możesz reklamować na podstawie
    niezgodności produktu z umową. Możesz wtedy żądać wymiany na nowy
    produkt, jednak sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.

  • 4. Data: 2008-01-03 09:31:32
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > na płytę.
    > Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były

    Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie
    istnieje.

    > Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a

    Ich dobra wola.

> [...]
    > słyszeć ode mnie). Czy tak można?
    > Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę

    Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca.

    > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
    > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

    Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy.

    > Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
    > proszę.

    Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz
    sie m.in. co masz zamiast rękojmi :)

  • 5. Data: 2008-01-03 11:03:19
    Od: darw <d...@g...com>

> [...]
    > rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

    Jak juz odpisaly inne osoby - rekojmia dla konsumentow nie istnieje.
    Sklep był na tyle mily, że oferowal klientom mozliwosc wymiany w ciagu
    5 dni pod warunkiem NIE PODBIJANIA karty gwarancyjnej - więc dawal Ci
    jakies udogodnienia dodatkowe, poszerzajace Twoje prawa. Podbiłes
    gwarancje - zrezygnowales z nich...

    Teraz - masz wybor:
    - niezgodnosc z umową - sprzedawca w ciągu 14 dni odpowie jak zalatwi
    reklamacje. (14 dni to termin odpowiedzi a nie realizacji).
    - gwarancja - stosownie do jej zapisow.

    Pozdrawiam
    DarW

    PS Sprzedawca robi tak z gwarancjami - ponieważ inaczej to rozegra z
    wlasnym dostawca - gwarancja niepodbita = towar uszkodzony PRZED
    sprzedaza - inny tryb rozmow z dostawca.

  • 6. Data: 2008-01-04 08:28:09
    Od: "Pawel" <l...@u...klub.chip.pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

    Paweł