  • 1. Data: 2008-01-03 13:39:14
    Temat: [ kolizja drogowa ze zwierzyna lesna ]
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Witam,

    przy okazji tematow zwiazanych z ruchem drogowym - jak wyglada sprawa
    kolizji (stluczki) ze zwierzyna lesna?

    Powiedzmy, Pan X jedzie samochodem przez teren zalesiony i napotyka na
    drodze zwierza lesnego (dzik, sarna, jelen ...). Dochodzi do spotkania
    pierwszego stopnia. Samochod nie nadaje sie do dalszej podrozy. Pan X
    wychodzi calo z wypadku, nie ma zagrozenia zdrowia, zycia. Zaskoczony
    cala sytuacja dzwoni pod 112 gdzie po n minutach czekania wreszcie
    laskawie dyspozytor przyjmuje zgloszenie o wypadku.

    Przybywa niebieskie VW z rejestracjami HPU i napisami FBI (made in
    poland). I co dalej?

    + pare stowek na bloczku dla milosciwie nam panujacych za
    'niedostosowanie predkosci do panujacych warunkow' ?
    + oplate za utylizacje zwlok zwierza ?

    Czy w takim przypadku OC pokrywa koszty naprawy samochodu? Czy Pan X
    musi dnia nastepnego odwiedzic oddzial banku po kredycik ew. sypnac
    conieco ze swojej kasy na nowego furaka (naprawe zdemolowanego)?

    --
    Matt

  • 2. Data: 2008-01-03 13:41:10
    Temat: Re: [ kolizja drogowa ze zwierzyna lesna ]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mateusz Rutkowski pisze:

    > Czy w takim przypadku OC pokrywa koszty naprawy samochodu? Czy Pan X

    Nie.

    > musi dnia nastepnego odwiedzic oddzial banku po kredycik ew. sypnac
    > conieco ze swojej kasy na nowego furaka (naprawe zdemolowanego)?

    Albo wykorzystać swoje AC, jeśli posiada.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-03 13:53:40
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Czy w takim przypadku OC pokrywa koszty naprawy samochodu? Czy Pan X

    Samochod naprawiasz z własnych pieniedzy.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-01-03 14:12:50
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    8...@i...googlegroups.com
    użytkownik *Mateusz Rutkowski* napisał(a):

    > Powiedzmy, Pan X jedzie samochodem przez teren zalesiony i napotyka na
    > drodze zwierza lesnego (dzik, sarna, jelen ...). Dochodzi do spotkania
    > pierwszego stopnia.

    [...]

    > Czy w takim przypadku OC pokrywa koszty naprawy samochodu? Czy Pan X
    > musi dnia nastepnego odwiedzic oddzial banku po kredycik ew. sypnac
    > conieco ze swojej kasy na nowego furaka (naprawe zdemolowanego)?

    Jak ma ochotę to może pozwać o odszkodowanie skarb państwa jako właścieciela
    rogacza

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2008-01-03 17:10:38
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Użytkownik "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

> [...]
    > + pare stowek na bloczku dla milosciwie nam panujacych za
    > 'niedostosowanie predkosci do panujacych warunkow' ?

    Wydaje mi się że dostaje jeszcze jeden kwitek na poczte za "odstrzał"
    dzikiego zwierza i to nie mały niestety ale mięso ponoć twoje.
    Tak kumpel jadł najdroższe kotlety z sarny w życiu :(

    Pozdrawiam
    Przemek - maytki(małpa)o2.pl
    www.kluchojady.prv.pl

  • 6. Data: 2008-01-03 19:06:24
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Rozglądasz się dookoła czy ktoś nie widzi i pakujesz łanię do bagażnika.
    Potem szukasz masarza i masz dziczyznę na 4 niedziele.

  • 7. Data: 2008-01-03 19:18:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 styczeń 2008 20:06
    (autor William
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fljbo7$13av$1@news2.ipartners.pl>):

    > Rozglądasz się dookoła czy ktoś nie widzi i pakujesz łanię do bagażnika.
    > Potem szukasz masarza i masz dziczyznę na 4 niedziele.

    I kilka przyjemnych zagrożeń zdrowia z niebadanego ścierwa.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-01-04 12:40:34
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Mateusz Rutkowski pisze:

    > przy okazji tematow zwiazanych z ruchem drogowym - jak wyglada sprawa
    > kolizji (stluczki) ze zwierzyna lesna?

    To była przecinka leśna czy normalna droga publiczna ? Jeśli publiczna,
    czy przy drodze stał znak A-18b ? Jeśli droga była publiczna a znaku nie
    było, wówczas mandat wystawiono bezzasadnie a Ty możesz żądać
    odszkodowania od... no właśnie. Może to być zarząd dróg, koło łowieckie,
    ponoć nawet wojewoda. No i zwykle kończy się to w sądzie, chociaż i tak
    warto jeśli fura była cenna a przy wypadku się mocno zepsuła ;)

    Zakładam jednak że znak A-18b stał, obligując kierowcę do zachowania
    należytej ostrożności.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2008-01-04 17:47:14
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2008 20:06:24 +0100, William napisał(a):

    > Rozglądasz się dookoła czy ktoś nie widzi i pakujesz łanię do bagażnika.
    > Potem szukasz masarza i masz dziczyznę na 4 niedziele.
    A jak się wyda to od razu i sprawę karną, z kilku pragrafów.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2008-01-04 17:50:47
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2008 15:12:50 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Jak ma ochotę to może pozwać o odszkodowanie skarb państwa
    > jako właścieciela rogacza
    Taaaak, szczególnie jeśeli to dzik lub sarna.
    Nie pleć tylko sprawdź za szkody wyrządzone
    przez jakie zwierzęta ponosi odpowiedzialność
    Skarb Państwa. Możesz szukać pod "ochrona ścisła"
    "łowne z całorocznym okresem ochronnym",
    "szkody łowieckie"

    --
    pozdro
    poreba