  • 1. Data: 2009-08-04 12:26:34
    Temat: Ciekawy zapis w OWU z firmą windykacyjną :/
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Może mi ktoś wytłumaczyć zasadność punktu 10 z OWU z firmą windykacyjną?
    Tu link do skanu:
    http://i31.tinypic.com/6pougy.jpg

    Dla mnie to jakieś fiction ;)
    Po rozwiązaniu umowy z firmą windykacyjną, rości sobie ona pretensje do
    JAKIEJKOWLWIEK wpłaty ze strony "ściganego" przez okres trzech miesięcy!!!
    Czujecie blusa?
    Zawieram umowę dajmy na to w styczniu z okresem na miesiąc. Nie mam wglądu
    czy ta firma zrobiła jakiekolwiek ruchy w celu ściągnięcia długu - ale
    dłużnik który otrzymał zapłatę od swojego kontrahenta, zechciał uregulować
    SAMODZIELNIE dług w stosunku do mnie i zapłacił mi w marcu. Jakim prawem
    miałbym odpalać prowizję firmie windykacyjnej z którą łączyła mnie umowa w
    styczniu?
    To jakieś Urban Legend :))))

    A teraz weźmy że takie 1-miesięczne umowy na windykację zawrę po kolei z
    3-4 firmami które będą miały takie zapisy .... jestem "uwalony" do końca
    czerwca ;))))
    I której firmie należałaby się prowizja? Której działania byłyby
    skuteczniejsze? :))

    Ehhh - polska...

  • 2. Data: 2009-08-04 12:29:50
    Temat: Re: Ciekawy zapis w OWU z firmą windykacyjną :/
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:
> [...]
    > JAKIEJKOWLWIEK wpłaty ze strony "ściganego" przez okres trzech miesięcy!!!

    Nie różni się to niczym od ustanowienia 3-miesięcznego
    (4-miesięcznego) okresu wypowiedzenia umowy.

> [...]
    > czerwca ;))))
    > I której firmie należałaby się prowizja? Której działania byłyby

    I z drugiej strony - firma windykacyjna doprowadziła do spłaty
    należności w 4 miesięcznych ratach, ale prowizje dostanie tylko od 1
    raty, bo sprytny wierzyciel rozwiązał umowę, jak już zobaczył, że kasa
    będzie wpływać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-08-04 12:31:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie różni się to niczym od ustanowienia 3-miesięcznego
    > (4-miesięcznego) okresu wypowiedzenia umowy.

    Zważ, że ta umowa może być rozwiązana bez konieczności zachowania
    okresu wypowiedzenia.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-08-04 12:46:02
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ehhh - polska...

    Polska z dużej litery.

    Zawsze wkurwiało mnie takie pierdolenie bez sensu i zrzucanie na kraj swoich
    frustracji.
    Jest swoboda zawierania umów. Nie podoba Ci się jej treść to ją negocjujesz
    albo nie podpisujesz i szukasz innego windykatora..

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2009-08-04 12:52:31
    Od: ant <a...@n...tld>

    Paweł wrote:
    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Polska z dużej litery.

    Wielką literą.

  • 6. Data: 2009-08-04 12:53:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > Jest swoboda zawierania umów. Nie podoba Ci się jej treść to ją
    > negocjujesz albo nie podpisujesz i szukasz innego windykatora..

    Błędnie zakładasz, że przeciętny Kowalski czyta co podpisuje.

    A pobieżna lektura wątków na tym forum powinna Ci uzmysłowić, że owszem,
    czasem czyta ale w większości po podpisaniu i to w chwili kiedy
    niekorzystne zapisy nagle przekładają się na praktykę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2009-08-04 20:27:36