    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Jun 2015 23:30:05 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ciekawostka - prośba o wyjaśnienie.

    On Sun, 21 Jun 2015, krys wrote:

    > Jak rozumieć zapis z umowy o pracę:

    Akcentujemy: UMOWĘ.

    > Co autor mógł mieć na myśli zamieszczając taką klauzulę?

    To co było w uchylonej ustawie.

    > Na mój nieprawniczy rozum ta klauzula nie ma żadnego znaczenia, ale może się
    > mylę?

    A co uznajesz za kryterium (a może bardziej - źródło) braku znaczenia?
    IMHO znaczenie ma - w umowach (oświadczeniach stron) należy badać jaki
    był cel umowy, a nie czy formalnie jest poprawna.
    Literalnie tak brzmi przepis w kodeksie cywilnym (i nie jest prawdą, jakoby
    cały KC nie obowiązywał w zakresie umowy o pracę).
    Oczywiscie, jeśli zasadny jest zarzut że w ogóle wymaganie zachowania
    tajemnicy państwowej i służbowej jest bezzasadne, to z tej przyczyny
    zapis może być "bez znaczenia".
    Ale z faktu że błędnie przywołana została stara umowa jeszcze nie
    wynika "automatyczna nieważność" zapisu.

    pzdr, Gotfryd